Do kogo kierujesz sprzedaż? Co warto wiedzieć na początku?

Do kogo kierujesz sprzedaż? Wiesz, że produkt lub usługa do wszystkich nie działa?

Bo segmentacja swoich klientów jest bardzo ważna. Nie możesz kierować oferty do wszystkich. Dana grupa ma inne wymagania, inne problemy i inne działania zachęcają ją do zakupu. Nie ma tak, że 100 procent ludzi będzie chciało to czy tamto kupić. Nie jest łatwo sprzedawać, gdy kieruje się ofertę do wszystkich. Lepiej podzielić grupę docelową na mniejsze części z podobnymi problemami czy celami. Wtedy dopiero uda Ci uzyskać lepszą konwersję sprzedaży. Może będzie ta grupa mniejsza, ale bardziej ogarniesz co jest im potrzebne i jakie rozwiązania są im przydatne. Jedna grupa ma problem z blogowaniem, druga z reklamą, a trzecia nawet nie zaczęła. Są różne grupy osób, które mają podobne zainteresowania, a różne problemy. Dlatego trzeba tych ludzi dzielić, aby wiedzieć do kogo kierujesz ofertę. Nie jest to łatwe, zwłaszcza na początku. Zobacz, że trzeba się bardziej postarać, aby pomóc danej grupie, ale łatwiej dostosować do nich sprzedaż.

Już wiesz do kogo kierujesz sprzedaż? Co jest ważne dla danej grupy klientów? Nie ma lekko w budowaniu lejka sprzedażowego i tworzeniu dobrej konwersji. Dlatego nie każdemu się to udaje robić dobrze. Wiele ludzi się zniechęca przy tworzeniu strategii sprzedaży. Bo to łatwe nie jest! Trzeba dobrze poznać niszę i jej problemy oraz obiekcje przy dostarczeniu oferty. Jak Ty starasz się to robić dobrze? Masz jakiś unikalny system sprzedaży? Wiesz, co działa w niszy, a co nie? Trzeba naprawdę wiele rzeczy testować u siebie i sprawdzać, co daje CI zyski, a co jest stratą czasu. Nie poddawaj się za szybko i zrób to dobrze i przemyśl swoją strategię sprzedaży. Każdy dzień jest dobry, aby coś poprawić w sprzedaży!

Jak Ty ogarniesz swoją sprzedaż? Co u Ciebie działa? Jakie techniki sprzedaży stosujesz? Działasz offline czy online? Może to i to? Czy to co działa lokalnie, działa też w Internecie? Masz jakieś wnioski? Co warto ogarnąć, aby biznes działał tu i tu? Jakie masz możliwości działania? Co warto u Ciebie poprawić? Co byś zmienił, aby ogarnąć lepsze konwersję sprzedaży? Jak tam Twój lejek sprzedaży?

Posted in Sprzedaż.