Do kogo kierujesz sprzedaż? Co warto wiedzieć na początku?

Do kogo kierujesz sprzedaż? Wiesz, że produkt lub usługa do wszystkich nie działa?

Trzeba wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę. Pisanie czy nagrywanie i tworzenie produktów do wszystkich nie ma sensu. Wiesz, do kogo Ty kierujesz swoje treści i sprzedaż?? 

Do kogo kierujesz sprzedaż? 

Bo segmentacja swoich klientów jest bardzo ważna. Nie możesz kierować oferty do wszystkich. Dana grupa ma inne wymagania, inne problemy i inne działania zachęcają ją do zakupu. Nie ma tak, że 100 procent ludzi będzie chciało to czy tamto kupić. Nie jest łatwo sprzedawać, gdy kieruje się ofertę do wszystkich. Lepiej podzielić grupę docelową na mniejsze części z podobnymi problemami czy celami. Wtedy dopiero uda Ci uzyskać lepszą konwersję sprzedaży. Może będzie ta grupa mniejsza, ale bardziej ogarniesz, co jest im potrzebne i jakie rozwiązania są im przydatne. Jedna grupa ma problem z blogowaniem, druga z reklamą, a trzecia nawet nie zaczęła. Są różne grupy osób, które mają podobne zainteresowania, a różne problemy. Dlatego trzeba tych ludzi dzielić, aby wiedzieć, do kogo kierujesz ofertę. Nie jest to łatwe, zwłaszcza na początku. Zobacz, że trzeba się bardziej postarać, aby pomóc danej grupie, ale łatwiej dostosować do nich sprzedaż.

Już wiesz, do kogo kierujesz sprzedaż? Co jest ważne dla danej grupy klientów? Nie ma lekko w budowaniu lejka sprzedażowego i tworzeniu dobrej konwersji. Dlatego nie każdemu się to udaje robić dobrze. Wiele ludzi się zniechęca przy tworzeniu strategii sprzedaży. Bo to łatwe nie jest! Trzeba dobrze poznać niszę i jej problemy oraz obiekcje przy dostarczeniu oferty. Jak Ty starasz się to robić dobrze? Masz jakiś unikalny system sprzedaży? Wiesz, co działa w niszy, a co nie? Trzeba naprawdę wiele rzeczy testować u siebie i sprawdzać, co daje CI zyski, a co jest stratą czasu. Nie poddawaj się za szybko i zrób to dobrze i przemyśl swoją strategię sprzedaży. Każdy dzień jest dobry, aby coś poprawić w sprzedaży!

Jak Ty ogarniesz swoją sprzedaż? Co u Ciebie działa? Jakie techniki sprzedaży stosujesz? Działasz offline czy online? Może to i to? Czy to, co działa lokalnie, działa też w Internecie? Masz jakieś wnioski? Co warto ogarnąć, aby biznes działał tu i tu? Jakie masz możliwości działania? Co warto u Ciebie poprawić? Co byś zmienił, aby ogarnąć lepszą konwersję sprzedaży? Jak tam Twój lejek sprzedaży?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

A Ty, dzielisz ludzi według problemów? Robisz segmentację?

Patryk Tarachoń
5 lat temu

Mógłbyś więcej napisać i dać jakieś infografiki. Tego na Twoim blogu mi brakuje. Mimo wszystko wielkie dzięki za wyjaśnienie o co chodzi.

Marketer Internetowy
Odpowiedz  Patryk Tarachoń

Może kiedyś się to pojawi, ale moje zdolności graficzne są marne.
Na pewno z czasem i wraz z doświadczeniem będzie więcej o sprzedaży.

Scroll to top