Do kogo kierujesz ofertę? Warto poznać dobrze grupę docelową!

Do kogo kierujesz ofertę? Co chcesz przekazać poprzez swoje produkty lub usługi? Jak chcesz pomagać ludziom?

Ważne jest to do kogo kierujesz ofertę. Ważne jest, co chcesz przekazać swoim produktem. Nie ma lekko, więc trzeba się naprawdę postarać, aby mieć efekty w marketingu Twoich produktów i usług. Każda oferta ma być skierowana do jakiejś grupy odbiorców. Nie ma tak, że jedna oferta i wszyscy będą dni niej lgnęli. Fajnie by było, jednak trzeba naprawdę się postarać, aby mieć efekty. Musisz naprawdę zastanowić się nad tym, do kogo kierujesz ofertę i dlaczego ta grupa osób jest dla Ciebie ważna.

Zacznij od tego, aby mieć produkt lub usługę, która rozwiązuje problem Twoich klientów. Bez tego będzie naprawdę ciężko mieć jakąś dobrą sprzedaż. Podstawa to jakieś naprawdę działanie w kierunku stworzenia super produktu dla ludzi. Nie ma z tym lekko, zwłaszcza, gdy sam musisz stworzyć swój produkt (np. kurs czy szkolenie stacjonarne o danym temacie).

Trzeba naprawdę dopasować swój produkt do ludzi. Do pokazania problemu i przedstawienia rozwiązania. Wiele osób nie widzi w czymś problemu i trzeba im to wytłumaczyć. Dlatego warto jest znać ich jak najlepiej. Lepiej niż oni sami. A nie jest to łatwe. Musisz ogarnąć się i zacząć testować i sprawdzać wiele rzeczy w swoim ebiznesie. Nie ma tak, że oferta jest jedna i wszyscy będą kupować. Każdy ma trochę inne problemy, ale może tych ludzi segmentować, czyli dzielić na grupy o podobnych problemach czy zainteresowaniach. Wtedy łatwiej jest dopasować ofertę. To jedyny sposób na to, aby mieć jakieś efekty w sprzedaży.

Wiesz już do kogo kierujesz ofertę? Jaka część klientów potrzebuje danego rozwiązania? Czy masz pomysł na jakąś fajną ofertę dla swoich klientów. Warto wiedzieć, co potrzebuje dana grupa ludzi. Trzeba to przetestować. Pokazać, że masz rozwiązania. Nie ma tak, że będzie łatwo znaleźć ten problem, ale gdy znajdziesz, to będziesz mieć już jakąś podstawę na działanie w danej niszy. Zacznij od dobrego poznania ludzi i ich problemów, aby oferta była dobrze dopasowana do Twoich klientów. Zacznij się rozwijać!

Posted in eBiznes.