Darmowe treści, czyli dlaczego trzeba zacząć od podstaw?

Darmowe treści są zawsze w porządku? Czy dawanie wszystkiego za darmo to dobra strategia?

Według mnie, to zależy!

Bo można dawać za dużo i ludzie się przyzwyczają i nie będą chcieli kupować.

Albo dajesz za mało i ludzie nie kupują, bo nie widzą wartości w produkcie.

Jak widzisz, obie rzeczy powodują brak zakupu, dlatego trzeba się trzymać czegoś pomiędzy. Dawać, ale i wymagać od grupy docelowej. Dawać wartość, ale bez przesady! Nie będzie to łatwe do zrobienia, bo najpierw trzeba wyczuć niszę! Zobaczyć, czego ona potrzebuje i jakie ma możliwości. Jakie ma możliwości zakupu Twoich produktów lub usług? Czy ma pieniądze i zaufanie do Twoich treści? Czy  dajesz na tyle, że klient będzie wiedział, że dostanie ogromną wartość, gdy coś kupi? To jest kluczowe w sprzedaży!

Bo darmowe treści mają tylko wzbudzić zaufanie do Ciebie. Pokazać, czy się znasz na danym temacie i czy warto Ci zaufać! Nie będzie lekko, ale dasz radę! Musisz ograniczyć darmowe treści, ale i tworzyć dobre produkty informacyjne, ale mieć równowagę. Nie mówię też, aby iść w skrajność, czyli nie dawać wartości i mieć tylko płatne treści lub dawać wszystko za darmo i nie mieć produktów i usług… Trzeba jakoś to zbalansować. A jak to zrobisz, to już zależy od Ciebie! Zobacz, że masz możliwości co do treści, jakie tworzysz. Darmowe treści mają być zachętą, pamiętaj!

Zacznij od bloga. To chyba podstawa, aby stworzyć darmowe treści. Do tego dodasz marketing społecznościowy i będziesz mieć podstawę do budowy płatnych produktów lub usług. Najpierw trzeba zachęcić ludzi do czytania Twoich artykułów i wpisów. Potem zachęcić ich do siebie, a następnie do Twojej marki, którą budujesz każdego dnia. Nie będzie to lekki proces, bo wymaga on wiedzy i umiejętności. Ale jest to do zrobienia. Możesz zrobić naprawdę wiele, dzięki blogowaniu i profilom społecznościowym. Zobacz ile możesz zrobić, aby zbudować markę. Zacznij od blogowania! Dawaj darmowe treści, aby ludzie zobaczyli Twoje umiejętności, które mogą im pomóc, gdy mają problem. Wiesz kiedy do Ciebie przyjdą? Właśnie wtedy, kiedy będą mieć problem, a Ty wtedy będziesz miał rozwiązanie. Będziesz mieć swój produkt.

Znasz podstawy. Potem czekają Cię nowe rzeczy! Nowe możliwości! Ale to wszystko musisz robić po kolei. Od rzeczy najłatwiejszych do tych trudnych. Blog. Social media. Budowa marki. Tworzenie produktów. Sprzedaż rozwiązań. Tyle i aż tyle, bo samo się to nie zrobi! Samo się nie wytworzą darmowe treści. Same produkty i usługi się nie stworzą. Musisz przerobić wiele wiedzy, aby umieć pokazać rozwiązania dla niszy. Potrzeba będzie dużo umiejętności do praktyki. Nie będzie lekko, więc zacznij od prostego. Z czasem ogarniesz swoją wiedzę i będziesz wiedział, jakie rozwiązania dać!

Jak Ty się wybijesz w niszy? Jakie masz darmowe treści, które zachęca do zakupu Twoich rozwiązań i usług? Jakie Ty masz możliwości w niszy? Co możesz przekazać swoim potencjalnym klientom? Jak możesz im pomóc? Wiesz już, jaką wiedzę potrzebujesz, aby ogarnąć niszę? Zacznij się rozwijać i nie poddawaj się za szybko! Będzie ciężko, ale z czasem ogarniesz siebie i wszystko pójdzie z górki… Zacznij od rozwoju siebie i swoich treści! Zacznij od budowy zaufania i marki. Każdy dzień to nowe możliwości!

Posted in Marketing internetowy.