Pisząc jakąś ofertę warto pomyśleć nad tym, czym jest AIDCA. Co to jest?
Warto wiedzieć o tym przy pisaniu swoich ofert. Trzeba wiele działań, aby osiągnąć sukces w tworzeniu treści. Nie ma łatwego w tych czasach stworzyć ciekawy i prosty tekst sprzedażowy! Czym jest AIDCA? Jak to możesz ogarnąć online? W czym pomoże Ci ta zasada? To korki, które powinny się pojawić w Twoich tekstach sprzedażowych! Jak chcesz wypromować swój produkt? Co masz do zaprezentowania swoim odbiorcom?
Jak tam działa Twoja AIDCA?
AIDCA to jest:
A – Attention
I – Interest
D – Desire
C – Conviction
A – Action
Teraz wyjaśnię po kolei, co każdy skrót oznacza.
A – Attention – UWAGA
Musisz przyciągnąć tekstem czy nagłówkiem uwagę czytelnika po to, aby przeczytał z uwagą cały tekst. Obecnie jesteśmy zalewani takimi „przyciągaczami” i żeby zwrócić uwagę na dany tekst, to trzeba naprawdę się nagimnastykować i znaleźć coś przyciągającego.
Bez dobrego przyciągnięcia klienta do produktu, jest bardzo ciężko cokolwiek sprzedać. Musisz postarać się nad tym, jak przyciągnąć do siebie klientów i ich pieniądze. Wszystko to wymaga pracy nad biznesem, ale chyba o to chodzi? Dlatego staraj się dobrze przyciągać do siebie ludzi. Przyciąganie uwagi nie zawsze jest proste, bo wymaga poznania niszy i ludzi w niej. Musisz się dobrze zastanowić, jak przyciągnąć uwagę klientów! Co zainteresuje Twojego odbiorcę i jak to wykorzystasz w swojej promocji?
I – Interest – ZAINTERESOWANIE
Tutaj trzeba się jeszcze bardziej napracować, bo musisz zainteresować resztą tekstu. Trzeba tutaj używać odpowiednich słów, żeby czytelnik czytał i czytał i czytał…
Gdy przyciągniesz do siebie ludzi, to musisz zainteresować ich swoim produktem czy usługą. Bez tego też jest ciężko i warto zastanowić się nad swoim biznesem i działalnością. Wzbudzenie zainteresowania trzeba dobrze przemyśleć. Musisz wejść w skórę klienta i sprawdzić, co działa w jego przypadku. Co zadziała, aby wzbudzić zainteresowanie u niego? Czego potrzebuje i jakie ma problemy? Jak Twój produkt rozwiąże problem Twojego odbiorcy?
D – Desire – PRAGNIENIE
Pokaż czytelnikowi, dlaczego Twój produkt czy usługa jest dla nich najlepsza. Pisz tak, aby zaczął pożądać to, co oferujesz. Musisz pokazać klientom, że Twoja usługa jest najlepsza w danej chwili… Musisz pokazać, że jesteś najlepszym rozwiązaniem i dajesz najlepsze usługi czy produkty. Nagłe pragnienie jest kluczem w sprzedaży. Należy przekazać klientowi, że szybko rozwiążesz jego problem. Że dasz mu szybkie i skuteczne rozwiązanie. Wtedy Twoja oferta nabierze sensu. Czy klient faktycznie chce Twoich rozwiązań?
C – Conviction – PRZEKONANIE
Tutaj musisz przekonać klienta do zakupu oferowanego przedmiotu czy usługi. Tutaj możesz pokazać, dlaczego Twój produkt jest wart zakupu. Pokaż, że warto od Ciebie kupić i obdarować Cię zaufaniem. To jest bardzo ważne, super ważne! Przekonaj klienta, że Twoje usługi i produkty są na najwyższym poziomie i że warto od Ciebie kupić. Pokaż to w ofercie. Pokaż, że jesteś najlepszym wyborem. Pokaż, że klient dostanie wiele porad i rozwiązań, gdy kupi to, co oferujesz. Czy warto kupić Twój produkt?
A – Action – AKCJA
Teraz pomyśl jakie działania musi podjąć klient, aby zakupił Twój produkt. To ma być prosta formuła typu „Zakup już teraz”, „Nie zwlekaj”. Przekonaj klienta do tego, aby zakupił właśnie od Ciebie! To wymaga naprawdę dużo pracy, ale czy nie warto najpierw dużo popracować, a potem chwalić się efektami i być zadowolonym? Pokaż, że klient musi kupić teraz i że masz najlepszą ofertę. Zachęcisz tak do swoich rozwiązań?
Zastanów się nad każdą z tych technik i działaj każdego dnia, aby ulepszyć swój biznes…
DO DZIEŁA! Jak Tobie pomaga system AIDCA?
Używasz tej metody u siebie?