Czy wszyscy są odbiorcami Twoich treści, produktów czy usług?
Dlaczego warto segmentować swoich klientów, czytelników, fanów i innych odbiorców?
Wszyscy są odbiorcami? Tak czy nie?
Warto dzielić swoje produkty lub usługi między różnymi klientami. Nie możesz kierować oferty do wszystkich! To ogromny błąd w budowaniu strategii biznesowej i marketingowej. Zacznij od testowania tego, co potrzebuje dana grupa i stwórz produkt dla danej grupy, a nie dla wszystkich! Zacznij segmentować swoją listę klientów. Nie zawsze jest to takie oczywiste, ale trzeba naprawdę się postarać, aby się tego nauczyć i to stosować w codzienności marketingowej. Warto mieć w swojej ofercie różne produkty, aby mieć z czym testować różne warianty produktów.
Naprawdę nie warto kierować oferty do wszystkich, bo to nie ma sensu. Szkoda pieniędzy i czasu, aby to robić. Testuj różne grupy i do nich kieruj odpowiednie usługi. Może wtedy grupa klientów będzie mniejsza i nie będziesz mógł się chwalić, że masz tysiące klientów, ale jakoś to przeżyjesz… Nie ma co się chwalić. Masz być skutecznym i tyle, a nie działać dla chwalenia się liczbami! Czasem mała grupa odbiorców daje lepsze efekty niż duża… Nie ma tak, że im większa baza klientów, tym lepiej dla Ciebie. Wiadomo, że fajnie jest się chwalić dużą listą, ale czy ma to sens marketingowo-sprzedażowy?
Warto wiedzieć także o tym, że odbiorcy mają różne problemy i dlatego warto, jest ich dzielić na grupy. To daje Ci większe prawdopodobieństwo, że Ci się uda więcej sprzedać. A, że nie masz ogromnej liczby odbiorców to co? No nic! Nie kieruj się wielkością, bo to Ci nie pomaga. Zacznij od czegoś małego i potem zwiększ grupę zainteresowanych. Będzie Ci łatwiej poznać swoją niszę i jej możliwości. Będzie Ci po prostu łatwiej i będziesz lepiej przygotowany do stworzenia idealnej usługi lub produktu. Miej to na uwadze. To ważne! Pamiętaj o tym, aby dobrze dopasować produkt do danej bazy. Możesz osiągnąć dużo, nawet w małej grupie! Więc zacznij rozwijać swoją ofertę!
Na koniec warto wiedzieć, dlaczego warto działać na danej grupie, a nie dla wszystkich. Bo to jest tańsze po prostu. Nie wydajesz pieniędzy na wszystkich, tylko powiedzmy jedną piątą danej niszy. Możesz wydać większy budżet dla zainteresowanej grupy i mieć więcej efektów w krótszym czasie.
Czy dalej uważasz, że wszyscy są odbiorcami Twoich produktów? Dalej chcesz kierować ofertę do wszystkich w swojej bazie klientów?
Co o tym myślisz?