USP – unique selling proposition – unikalna propozycja sprzedaży to często niezrozumiała część każdej oferty sprzedażowej.
USP to ważny element strategii marketingowej. Co wyróżnia Cię ponad konkurencję? Dlaczego mają kupić od Ciebie, a nie od konkurencji? W czym Twoja oferta jest lepsza od innych? Możesz się skupić na jakości, cenie, gwarancji, obsłudze klienta i tak dalej… Poznaj dobrze oczekiwania swojej grupy docelowej. Poznaj dobrze też, jakie USP mają Twoi konkurenci? Jak Ty się wyróżniasz ponad inne marki? Nie musisz mieć jednego USP, może się ono zmieniać wraz z rozwojem Twojej działalności.
Jak tam ma się Twoje USP?
Warto ją posiadać, żeby wyróżnić się od konkurencji. USP jest bardzo ważne, aby wiedzieć, po co i jak chcesz się wyróżnić w niszy. Nie ma tak, że możesz być nijaki i coś osiągniesz. Trzeba się czymś wyróżnić i pokazać swoim klientom, że możesz im przekazać naprawdę wiele. Oto kilka unikalnych propozycji do rozważenia:
Niska cena. To nie zawsze się nie sprawdza. Trzeba mieć na uwadze to, że zawsze może przyjść ktoś niższą cena za ten sam produkt czy usługę. Musisz mieć to na uwadze, że ktoś przyjdzie z niższą ceną, więc jak Ty zaczniesz się wyróżniać? Jeszcze niższą ceną? To nie jest zawsze dobre, albo dobre na chwilę, aby pokazać się w niszy. Trzeba się dużo nakombinować, aby mieć to USP związane z niższą ceną. Dobra strategia cenowa to klucz i trzeba dobrze ją dopasować do swojego rynku i grupy docelowej. Cena nie zawsze musi być najważniejsza! Można ją testować i sprawdzać, czy niższa, czy wyższa cena jest skuteczna, czy też nie. Spróbuj przetestować, co dla Ciebie jest ważne!
Jakość. To można bardzo często uznać za swoja korzyść. Wysoka jakość produktów to zawsze dobra unikalna propozycja sprzedaży. Wiele firm właśnie tym wyróżnia się na tle konkurencji. Często do takiej wysokiej jakości trzeba dochodzić latami, ale jest to warte zachodu. Jakość to bardzo ważne UPS, więc warto to rozwijać w swoim biznesie. Zobacz, ile jest możliwości na to, aby pokazać jakość. Odpowiednie opakowanie, dobre rozwiązanie problemu. Pokazanie, że warto kupować od Ciebie, bo masz najlepszą ofertę na rynku. To ciągły proces ulepszania i pokazywania, że masz coś, co naprawdę pokazuje, że warto Ci zaufać. Dobry i jakościowy produkt z dobrym marketingiem na pewno się wybroni. Ale to musi być działania na naprawdę wysokim poziomie. Jak Ty będziesz pracował nad swoją ofertą i produktem?
Dobra obsług klienta. Ludzie często kupują produkty danej firmy tylko dla dobrej obsługi klienta. Klient często woli nawet dopłacić, żeby mieć lepszą relację z daną firmą w razie zwrotu czy zapytań o produkty. Warto nad tym także się zastanowić. Obsługa klienta to klucz w ebiznesie. Masz być pomocny i w miarę miły (nie zawsze się to sprawdza, bo ludzie są różni). Ale staraj się być jak najbardziej pomocny i wartościowy w kontakcie z klientem. Wiele osób decyduje się na zakup, po dobrej rozmowie czy to telefonicznej, czy emailowej. Zastanów się, jak Ty chcesz być traktowany i tak traktuj innych. Bądź pomocny, ale nie dawaj sobie uciąć ręki.
Ekskluzywność. To ciekawa opcja do rozważenia. Ludzie lubią kupować coś, co jest rzadkie lub ekskluzywne. Takie produkty cieszą się dużym powodzeniem. Warto i to rozważyć mając jakiś produkt czy usługę. Może zrobisz taką ofertę za naprawdę duże pieniądze? Może to załapie? Może tego oczekują Twoi klienci? Zastanów się nad tym, czy Ty możesz dostarczać coś luksusowego? Czy Twój produkt może być naprawdę dobry? Najlepszy? Może ma wyjątkową jakość? Może wyróżnia się ponad inne produkty w niszy?
Czym różni się Twój produkt czy usługa od innych? Zawsze są jakieś różnice między formami. Nie ma dwóch identycznych produktów i usług. Nie można jednak polegać tylko na takim myśleniu. Warto rozważyć inne sposoby na wyróżnienie się od konkurencji. Od tego jest właśnie USP, nad którym warto, jest się zastanowić.
Warto mieć swoje USP produktu, bo daje Ci to przewagę nad innymi biznesami czy blogerami. Zastanów się, co może Cię wyróżnić i dać kopa w biznesie. To nie zawsze jest łatwe, ale trzeba to zrobić i się nie poddawać! Bo czasem ciężko jest znaleźć coś unikalnego. Ale możesz wyróżnić się przykładami, jakie dałem wyżej, gdy nie masz pomysłu.
A Ty jaką masz unikalną propozycję sprzedaży? Jak jest ono spójne z Twoimi firmowymi wartościami? Dlaczego można Ci zaufać? Co Cię wyróżnia?
Napisz w komentarzu.
Jaką Ty masz unikalną propozycję sprzedaży?