To na początek Twojego działania. Co warto robić?
Na co skupić swoją uwagę? Czy będzie Ci łatwo osiągnąć cel? Co takiego masz dla swoich potencjalnych klientów? Co możesz zyskać, dzięki pracy nad sobą i nad swoją ofertą?
To na początek mega ważne!
Skup się na działaniu i nie poddawaj się, gdy coś nie wychodzi!
Buduj kontakty.
Bo warto mieć dużo znajomości i mieć kilka kontaktów w danej dziedzinie. Czy to ktoś od copywritingu, czy sprzedaży, czy jeszcze ktoś inny… Nie ma tak, że wszystko zawsze zrobisz sam. Nie ma takiej opcji. Gdy się rozwiniesz, to musisz mieć odpowiedni team do działania. Samemu nie ogarniesz, ale początki takie są, że wiele rzeczy można zrobić samemu. Nie ma co się poddawać na początku, gdy tej pracy jest za dużo. Jak masz dobre kontakty, to wszystko pójdzie Ci gładko. Ale rozumiem, że na początku chcesz wiele robić sam i to jest też OK. Ja sam tak robię, ale trzeba się czasem poradzić innych. Wtedy te kontakty się przydają, gdy relacja jest naprawdę super. Porażek będzie wiele, ale może ktoś z Twoich znajomych Ci pomoże? Doradzi i zmieni coś w Twoim życiu… Zastanów się nad tym… To na początek Twojego działania! Buduj naprawdę dobre relacje z ludźmi i pomagaj innym, a pomogą i Tobie!
Sprawdzaj i testuj.
To też jest ważne! Wiele rzeczy trzeba u siebie przetestować. Sprawić, aby zrobić coś z niczego. I dlatego warto testować swoje pomysły. Szukać, kombinować i sprawdzać. Nic nie przyjdzie Ci samo… Pomysły też! Nie przejmuj się porażkami, bo one będą! Ty musisz je pokonać i sprostać wyzwaniom. Może nie będzie Ci lekko, ale dasz sobie radę. Jak przetestujesz, to co działa w Twoim przypadku, to się tego trzymaj i ulepszaj cały proces. Pokaż, że masz coś do przekazania światu. Ja mam misję w życiu, a jaka jest Twoja? W czym chcesz pomagać ludziom? Na czym się znasz? Co chciałbyś poprawić w życiu innych osób? Co chcesz przekazać poprzez swoje działania? Ile wartości chcesz dać? Co chcesz zmienić w danym temacie?
Obserwuj niszę. Bloguj.
Bo to równie ważne, aby być na bieżąco z danym tematem. Kupuj produkty konkurencji. Sprawdzaj, jaki ma marketing i sprzedaż. Jak promuje swoje produkty? Jaką ma ofertę? A jakie blogi są w Twojej niszy? O czym piszą? O czym Ty możesz pisać? Jaką reklamę preferują? To wszystko warto wiedzieć i nie poddawać się na początku… Bo początki są bardzo trudne. Gdy nie zna się nikogo i nie wiadomo, gdzie włożyć ręce. Jest tyle rzeczy do zrobienia! A Ty nie wiesz co… Więc zacznij od podstaw. Zacznij od czegoś małego. Od czegoś, co możesz nauczyć się już dziś.
Zacznij od bloga! Od dzielenia się wiedzą i swoim doświadczeniem. To nie jest duży wydatek, więc można sobie odmówić parę przyjemności i już masz bloga. Te sto złotych na rok to nie jest wydatek, a możesz się pokazać z dobrej strony. Możesz się wykazać wiedzą i doświadczeniem. Jak ogarniesz system do blogowania, to pisz! Jak najwięcej! I buduj pozycję specjalisty. Buduj swoją wiedzę i doświadczenie… Choć nie będzie to zawsze przyjemne. Ty dasz sobie radę i nie poddasz się. Ja się nie poddam!
Inwestuj czas i pieniądze.
Trzeba inwestować w siebie. Wszystko wkładać w swój umysł i rozwój. Tworzyć doświadczenie, choć nie będzie to łatwe… Początki są trudne i trzeba przeżyć to najgorsze. Więc dawaj z siebie wszystko i pokaż, że znasz się na danym temacie. Może nie będzie Ci lekko, ale ogarniesz wszystko! Wierzę w to! Ty też musisz! Bądź kreatywny i nie pozwól, aby coś Cię zatrzymało. Pokaż, że masz do przekazania kawał wiedzy. Wszystko przyjdzie z czasem, gdy będziesz odpowiednio pracował nad sobą. Nie ma co się przejmować porażkami. Będzie dobrze, ale musisz działać. To na początek!
Jak Ty zaczynasz?