Thank you page, czyli strona, która powinna pojawiać się zaraz po kupnie czegoś z Twojego sklepu czy bloga. Co warto na takiej stronie zawrzeć?
Odpowiednie strony z podziękowaniem za zakup powinno mieć wiele rzeczy. Co jest najważniejsze w budowie takiej strony? Co na niej powinno być?
Co daje Ci skuteczna strona typu “thank you page”?
Co warto wiedzieć o tego typu stronie i marketingu?
Formularz subskrypcji newslettera/listy adresowej.
To chyba najprostsze, więc warto się nad tym zastanowić! Zapis ma być wartościowy dla Ciebie i dla klienta, który się zapisuje po zakupie danej rzeczy. Gdy już ogarniesz to dobrze, to powinno być to wartościowe dla obu stron. MUSI być, a nie tylko powinno! Wartościowe treści powinny być numerem jeden na Twojej liście! Pokazać naprawdę dużo o swojej działalności. Pokaż trochę swój biznes, edukuj klientów, aby kupowali inne produkty i powracali na Twój sklep. Taka lista osób, która się zapisała po zakupie, jest wartościowa dla Ciebie i to bardzo! Bo taka lista według mnie jest korzystna, gdy stworzysz coś nowego i zaczniesz to sprzedawać. Zastanów się nad takimi zapisami na swoją listę po zakupie. Budowa listy jest ciekawym sposobem na działanie w Internecie, a dzięki temu budujesz bazę ludzi zainteresowanych danym tematem. Nie jest to łatwe, ale można zrobić wiele, aby budować listę adresową i zwiększać zasięg! Co warto mieć na takiej stronie thank you page? Na pewno linki do swoich profili społecznościowych i kursu jeśli taki masz.
Daj coś za darmo!
To się łączy z listą, bo dzięki email marketingowi możesz dawać coś za darmo w swoim sklepie. Może być to ebook, czy jakiś rabat, czy promocja dla ludzi z listy. Jest tego ogrom, co możesz robić na swojej liście adresowej. Ale musisz też dużo dawać, aby otrzymać jakieś korzyści od swoich klientów. Bo sama kasa nie wypłynie. Warto dawać ludziom trochę za darmo, aby potem się odwdzięczyli w postaci zakupu w Twoim sklepie. Reguła „wdzięczności” tu bardzo działa, czyli dajesz coś za darmo, klient potem kupuje coś z zamian za to, że coś mu dałeś. Proste? Nie! Bo musisz dać coś naprawdę wartościowego, aby to zadziałało! Dawaj dużo wartości ludziom na swojej stronie czy blogu.
Przekierowanie do bloga.
Można i tak, bo blog jest naprawdę wart prowadzenia, bo można dużo pokazać, jak działasz i jaką masz ofertę. Blog może jest łatwy w założeniu, ale trudny w wykonaniu i prowadzeniu. Samo się nie zrobi na blogu. Musisz pokazać siebie na blogu, bo ludzie chętnie lgną do ludzi, nie tylko do marki czy brandu. Zacznij pisać bloga już dziś. To nie jest trudne, aby go założyć. Potem jest jeszcze trudniej! Możesz kierować ludzi do bloga i pokazać im, jaką wartość dajesz. To dobry sposób na ruch i na budowę zaufania klientów!
Szczere podziękowanie.
Szczerość też jest dobra, bo ludzie to lubią. Samo to lubię. Ale to nie ma być byle co. Ma to być szczere i to bardzo! Nie ma co napisać: dziękuję i do widzenia… Ma być to coś specjalnego i ciekawego, może i innego? Jest wiele opcji tego, jak możesz to zrobić. Warto wymyślić coś ciekawego, co spowoduje, że klient poczuje się doceniony! Proste „dziękuję” może Ci budować odpowiednią markę.
Linki do portali społecznościowych.
Warto kierować ludzi do swoich profili.
Pokaż inną ofertę.
To jest też bardzo skuteczne. Możesz dać zniżkę lub rabat tylko na stronie thank you page. Tylko wtedy będzie można kupić coś dużo taniej na przykład. To wymaga pracy nad swoją grupę docelową. Musisz poznać, co chcą kupować i jakie rzeczy są dla nich wartościowe.
Jak Ty wykorzystujesz swoją stronę “thank you page”?
Jak Ty wykorzystujesz taką stronę?