Taktyki copywritingowe są bardzo przydatne w biznesie. Każdy, kto zajmuje się marketingiem, czy promocją o tym wie bardzo dobrze.
Bez dobrej oferty nawet najlepszy produkt się nie wypromuje. Oto taka mała checklista czy porady co do copywritingu w Internecie. Copywriting jest ważnym elementem każdego marketingu czy promocji. Jaki jest cel Twojego copywritingu? Jak dotrzesz do swoich klientów? Jak Ty tworzysz swoje oferty? Jakie korzyści przedstawiasz i jakie rozwiązania? Na pewno Twoje oferta powinna być atrakcyjna i ma przekonać do Ciebie, a nie konkurencji!
Jakie warto znać taktyki copywritingowe?
Co takiego chcesz pokazać swoją ofertą? Czy łatwo jest zbudować coś, co działa w sieci i przynosi Ci sprzedaż?
Miej swoje USP! Co wyróżnia Cię na tle innych stron i produktów? W czym jesteś lepszy i wyjątkowy? Warto mieć swoje USP i wyróżnić się, jako twórca w Internecie. Na pewno czeka Cię wiele pracy, aby odkryć swoje USP i wiedzieć, jak to wykorzystać w marketingu.
Oferta ma być prosta, jak najbardziej się da. Każdy, kto wejdzie na ofertę nie wie, co Ty od niego chcesz. Musisz mu to szybko napisać. Ale prosta nie zawsze oznacza, że bardzo krótka. Ma być zrozumiała dla każdego na danym etapie wiedzy. Naprawdę trzeba się postarać nad tym, aby oferta była skuteczna. Masz pomysł na prostą i skuteczną ofertę?
Kolory. Czasem warto je użyć, jednak nie należy ich nadużywać. Należy też dobrze dobrać kolory, żeby dobrze się czytało. Nie wymyślaj tysiąca kolorów i różnych czcionek. Nie można przesadzać i kombinować. Oferta ma być prosta i spełniać swoje zadanie, czyli sprzedać.
Niech oferta będzie łatwa do skanowania. Używaj dobrych nagłówków (wyróżnij je), oraz list, które można szybko przeczytać. Ludzie w Internecie nie czytają słowo w słowo, więc trzeba im pomóc w skanowaniu i uwydatnić to, co jest ważne.
Niech tekst utrzymuje proporcje między normalnym tekstem a nagłówkiem. Nagłówek nie może być za mały lub za duży w stosunku do innych paragrafów. Ma się wyróżniać, ale bez przesady. Ma być po prostu ładnie i czytelnie.
Niech nagłówki będą proste, ale interesujące. Mają się jakoś wyróżniać i pokazać, że warto jest przeczytać całą ofertę.
Używaj słów kluczowych w tekście, jeśli są potrzebne. Co chciałbyś przekazać swoim tekstem? Jakie słowa kluczowe są ważne? Co chcesz przekazać innym?
Używaj pytań w nagłówkach. Pytania powodują, że czytelnik na chwilę nad nimi pomyśli.
Nie używaj dziwnych znaków w nagłówkach. To odtrąca nad sednem nagłówka.
Dodaj zdjęcia, aby polepszyć widok teksty. Nie możesz ich nadużywać i muszą być one powiązane z tekstem. Na pewno warto dodać jakieś statystyki czy wizualizacje.
Nie dodawaj zbytnio dużo cech produktu. Czytelnika bardziej interesują korzyści, jakie produkt im przyniesie, a nie to jak ona wygląda i jakie ma cechy. Masz pokazać wartość swojego produktu! Wykorzystaj korzyści tego, co sprzedajesz!
Skup się na korzyściach produktu. Niech ludzie wiedzą, co on zmieni w ich życiu. Pokaż, że masz najlepsze rozwiązania. Wyróżnij się jakoś w sieci. To podstawa w tych czasach, aby czymś się wykazać poprzez działanie w sieci.
Zadawaj pytania w tekście. To pobudza czytelnika do przemyśleń i przeczytania reszty tekstu. Warto zadać pytanie, które zaciekawi. Zastanów się nad tym, co jest ważne la Ciebie, jak twórca produktu? Co chcesz przekazać? Jakie metody i rozwiązania?
Nie używaj długich zdań. Mają być krótkie i każdy ma wiedzieć, o co Ci chodzi w tekście.
Niech pytania nie mają odpowiedzi typu „nie” i „tak”. Pytanie ma skłonić do przemyśleń, a nie do automatycznej odpowiedzi, która nic nie wnosi do tekstu oferty. Takie taktyki copywritingowe są bardzo ważne. Aby klient nie odpowiadał tylko tak/nie…
Nie popełniaj błędów ortograficznych i językowych, to źle wpływa na tekst. To najgorsze, co możesz zrobić!
Nie publikuj tekstu, którego nie przemyślałeś czy nie przeczytałeś kilka dni po napisaniu. Zawsze po kilku dniach znajdziesz jakiś błąd czy poprawisz jeszcze bardziej tekst.
Opis produktu ma być prosty.
Porównuj ceny z podobnymi produktami, żeby pokazać, w czym jesteś konkurencyjny.
Ustal sensowne ceny produktu. To jest też ciekawe i warto poczytać o tym, jakie ceny ustalać i dlaczego.
Niech ktoś inny czyta Twoje oferty po ich napisaniu. Niech inna osoba rzuci na nie okiem. Może będzie miała inny punkt widzenia na tekst niż Ty?
Czytaj tekst na głos. To pomaga w wykryciu dziwnych zdań, które ciężko przeczytać.
Pisz krótkie akapity. To pomaga w czytaniu.
Na pewno warto coś wiedzieć o AIDA. Trzeba wykorzystać tę taktykę. Na pewno pomoże Ci to utrzymać ofertę w dobrym stanie. Co sprawi, że klient się zainteresuje ofertą? Zacznij od dobrego nagłówka, który zachęca do przeczytania reszty oferty. Zainteresuj klienta i pokaż problem, jaki jest w niszy. Potem zrób wszystko, by klient zaczął chcieć Twoich rozwiązań. Jakie problemy rozwiążesz? Niech klient zaczyna pożądać Twoich produktów czy usług. Na koniec spróbuj zachęcić do kupna czegoś z oferty.
Buduj rekomendację i dowód społeczny. Pokaż, że masz dobre rozwiązania. Pokaż, że masz świetne rozwiązania! To, jak przedstawiasz się, jako ekspert jest też ważne! Pokaż opinie o sobie i pokaż, że jesteś wiarygodny i masz coś ciekawego do przedstawiania. Co możesz dostarczyć klientowi? Co możesz dać innym, aby wzbudzić ich wzajemność? Jak mogą Cię poznać w danej niszy? Może zrób okna sprzedażowe? Nie sprzedawaj ciągle, tylko na przykład co kilka miesięcy? Niech klient czeka na nową ofertę z zaciekawieniem! Może to sposób na dobry copywriting? Pisząc ofertę sprzedażową, to trzeba mieć wiele wiedzy i codziennie budować wiedzę o klientach. Jak Ty możesz zwiększyć swoją sprzedaż?
Jakie Ty dasz porady innym? Jakie Ty masz taktyki copywritingowe?
Jakich taktyk Ty używasz??