ROI w marketingu, czyli zwrot z inwestycji swojego marketingowego działania. Dlaczego nie warto wydawać masy pieniędzy na swój marketing?
Marketing to ważny element Twojego działania biznesowego. Warto w to inwestować, ale mądrze! Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w promocji Twoich produktów lub usług? Jaki masz pomysł na swój marketing, aby nie wydać majątku?
Czym jest ROI w marketingu?
Na pewno szkoda tylko działać w dziedzinie marketingu. Ważna jest też sprzedaż czy reklama swoich produktów. Nie możesz skupiać się tylko na marketingu i że zaraz Ci się Twoje marketingowe działania zwrócą. Marketing to nie magiczna różdżka. To naprawdę sporo wiedzy i doświadczenia marketingowca. Nie ma cudów, ale i nie można mówić, że to nie działa. Wszystko ma swoje maksymalne rezultaty i pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Tak samo jest w ROI marketingu. Są pewne limity i po pewnym czasie według mnie nie warto inwestować tylko w marketing. Jest też sprzedaż, reklama czy inne formy promocji swoich produktów. Marketing to nie apteczka na wszystko.
Po pewnym czasie i to nie ma sensu działać. Nie mówię, żeby rezygnować z marketingu, ale i nie przesadzać z nim. Jedno i drugie jest do dupy. Musisz wyczuć, kiedy z Twojej inwestycji z marketingu osiągasz maksimum działania. Można kasę władować wszystko w marketing, ale czy jest to sens? Czasem pomagają inne działania, a nie tylko promocja i promocja. Jak Ty uważasz?
ROI w marketingu to nie tylko sama wiedza, ale i czas, który na to przeznaczasz. A czas jest bardzo ważny i nie można o tym zapominać, że wiele osób go marnuje. Z czasem ogarniesz co działa w marketingu, a co nie i będziesz wiedzieć, w co inwestować i jakie masz możliwości marketingowe. Bo to nie tylko wiedza jest ważna, ale i jak ją wykorzystujesz. Bo można wiedzieć dużo i nie mieć efektów. Trzeba naprawdę zastanowić się nad tym, jaki czas dajesz na swój marketing. Bo można promować miliony lat, ale gdy produkt będzie do dupy, to nic nie zrobisz.
No i masz to trzecie, nie osiągniesz dobrego ROI marketingu, gdy masz produkt lub usługę z dupy. Sorry… ale tak jest! Nie możesz się poddawać. Tylko masz naprawdę oferować coś porządnego! A wiele osób robi wszystko na opak, a potem mówi, że marketing jest nieopłacalny. No sorka, ale….
Czas na działania i dobre ogarnięcie swojego marketingu. I przede wszystkim sprawdzaj zwrot z inwestycji! Czy Ci dana rzecz się opłaca, czy nie. Noi nie oferuj byle czego, bo wtedy na początku jesteś na pozycji przegranej. Sprawdzaj, czy to, co robisz, daje Ci jakieś efekty… co możesz zmienić, aby mieć lepsze wyniki? Jak możesz pracować nad innymi aspektami Twojej działalności? Co możesz jeszcze ulepszyć? Co możesz przekazać swojej niszy? Zastanów się nad tym, co możesz usprawnić w swoim działaniu!
W co warto inwestować według Ciebie?