Obecnie tworzenie i promocja produktów internetowych jest bardzo modne i bardzo skuteczne oraz opłacalne.
Takie produkty sprzedają się 24 godziny na dobę. Jak je więc promować w Internecie? Co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do swoich celów sprzedażowych? Jak promować produkty w Internecie? Jak jest Twoja strategia marketingowa? Do jakich klientów chcesz dotrzeć i czym się z nimi podzielić? Co możesz wykorzystać, aby działać online? Jak zbudujesz zaufanie do swoich produktów? Do kogo kierujesz swoją ofertę? C
Jak wygląda promocja produktów internetowych?
Newsletter/lista adresowa. Jeżeli masz listę maili do swoich klientów, to jest jedna z najlepszych możliwości promocji Twojego produktu w Internecie. To świetny sposób na zwiększenie ilości gotówki. Budować listę adresową można naprawdę różnie. Wybierz jeden sposób na budowę listy i do dzieła! Nie jest to jednak zbyt łatwe, ani tanie. Musisz wybrać swój sposób na dobre tworzenie bazy mailingowej. Na dawaniu ludziom wartości w swoich mailach. Każdy grupa jest inna, więc chyba nie ma jednej porady dla wszystkich baz. Musisz wyczuć, co jest ważne dla Twoich przyszłych klientów. Zacznij od prostych rzeczy, jak informowanie o nowych wpisach. Potem dodawaj jakieś kursy czy produkty i zacznij promować, tak wygląda promocja produktów internetowych poprzez maila. Nie będzie lekko, ale trzeba dać radę i nie poddawać się za szybko. W końcu wyczujesz swoich klientów i będziesz wiedzieć, co im pisać. Zacznij zaraz po tym, jak Twój blog zaczyna być chętniej czytany.
Reklama. To jest już droższy sposób, ale również bardzo skuteczny. W przypadku reklamy musisz dobrze wiedzieć, gdzie są Twoi klienci i reklamować się w tych miejscach. Może być to Facebook czy Google Ads. Na początku warto testować, gdzie reklama jest najskuteczniejsza a dopiero potem zacząć reklamę na serio. Pamiętaj, że wszystko można przetestować i dopasować reklamę do Twoich klientów, którzy kupują Twoje produkty internetowe. Testowanie jest ważne, aby wiedzieć, czy reklama jest skuteczna. Jak Ty promujesz swoje produkty? Do jakiej grupy chcesz dotrzeć?
Strony internetowe. To też świetny sposób na promocję w Internecie. Musisz poszukać stron powiązanych z Twoim produktem i zapytać się właściciela czy nie wynajmie Ci kawałek strony i postawi reklamę. Szukaj jednak większych stron internetowych z większym ruchem, żeby nie tracić pieniędzy. To także dobry pomysł na promowanie produktów, ale trzeba to zrobić dobrze, bo nie każdy chce dodawać coś na stronę za byle pieniądze. Tak chcę Ci tylko pokazać, że możesz coś takiego zrobić. Strona powinna być dobrze zrobiona i spełniać swoje cele sprzedażowe. Jak zachęcić do kontaktu czy zakupu? To już zależy od Ciebie i Twoich celów!
Media społecznościowe. Tam też możesz dodać link do sklepu czy innej strony sprzedażowej. Tutaj musisz budować najpierw relację z innymi ludźmi a dopiero potem sprzedawać. Taka forma promocji zajmuje już dłuższy czas, ale myślę, że będzie warto. Social media są ważne dzisiaj. Trzeba się dobrze dostosować do swoich klientów i dawać im dużo wartości. Nie będzie lekko, ale dasz radę! To dobry kanał komunikacji, ale nie ma nic za darmo. Trzeba się dużo udzielać online, aby osiągnąć swoje cele… Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne? Jak będziesz się dzielić swoją wiedzą w Internecie? Jak pomogą Ci w tym social media?
Inne produkty. Możesz dodać reklamę w swoich innych produktach. Np. mając ebooka możesz dodać linka do innego produktu. To nic nie kosztuje, a może zadowolony czytelnik ebooka kupi potem inny produkt, który promujesz w ebooku. Warto zastanowić się także na takim sposobie promocji. To ciekawe i mało spotykane, ale może warto sprawdzić, czy to zadziała u Ciebie?
JV (Joint venture). Możesz znaleźć podobne biznesy i dzięki nim promować Twój produkt za jakąś prowizję od sprzedaży. To na pewno zwiększy skalę promocji produktów. Jednak trzeba do tego stworzyć cały system sprzedaży, który pozwoli na analizę kto i ile sprzedał.
Jak Ty promujesz swoje produkty w Internecie? Jak u Ciebie wygląda promocja produktów internetowych? Jak chcesz się rozwinąć, dzięki pracy w Internecie? Masz na to strategię? Pamiętaj, że Ty i klient ma być zadowolony!
Jak Ty promujesz swoje produkty internetowe?