Co powinieneś wiedzieć o rynku? Jakie pytania sobie zadać?

 Co powinieneś wiedzieć o rynku? Jakie pytania sobie zadać?

Na początku warto poznać swoją grupę odbiorców i wiedzieć do kogo kierujesz ofertę! To wiele pracy, ale trzeba ją wykonać, aby potem nie  żałować w procesie sprzedaży! Masz coś do przekazania niszy?

Co wiedzieć o rynku?

Masz już pomysł, do kogo kierujesz ofertę? Masz w głowie swoich klientów i ich wymagania i potrzeby?

Czego klienci się boją? Warto wiedzieć, czego klient się obawia. Warto o nim wiedzieć jak najwięcej. Jakie mają lęki Twoi klienci? Czego się boją aż tak bardzo, że potrzebują pomocy? Co warto im uświadomić? Dowiedz się o problemach swoich klientów jak najwięcej! Nie możesz ominąć żadnego z tych procesów i warto pomyśleć trochę nad swoim klientem, aby dotrzeć do niego jak najlepiej…. Co wiesz na temat swoich klientów? Musisz wiedzieć dużo na temat swoich klientów i wykorzystać to w swoim marketingu i sprzedaży!

Na co, są źli? Czego nie ma na rynku, a klienci chcieliby mieć? Na co zwracają uwagę przy kupnie produktu? Co robią, że nie mają efektów? Co możesz im dać, aby tych problemów uniknąć? Jak możesz im pomóc, z tym że są na coś źli? Co im w danej chwili przeszkadza? Jak rozwiążesz ich problem?

Jakie są ich główne frustracje? Z czym sobie nie radzą? Co jest dla nich największym problemem? Jak możesz im szybko pomóc? Jak możesz rozwiązać ich problemy?    Co warto im pokazać, aby w końcu mieli efekty? Jakie rozwiązania masz dla nich? Jak szybko mogą pokonać swoje problemy? Musisz pokonać obawy swoich klientów i pomóc im w sprzedaży!

Jakie są trendy? Czego klienci unikają, a co daje im satysfakcję? Jakie rozwiązania potrzebują? Czego nie chcą, a co chcą? Na co zwracają uwagę przy zakupie? Co warto im pokazać, a czego nie? Naprawdę zastanów się nad tym czego oczekuje klient… Są jakieś trendy, które definiują Twoich klientów? Kiedy najchętniej kupują? Jakie mają główne problemy? Co jeszcze warto wiedzieć o rynku?

Ile wiesz o klientach?

Jakie są ich sekrety? O czym nie chcą mówić? Co tak w środku, tak naprawdę ich blokuje? Wejdź w skórę klienta i zobacz, czego chce i jakiego rozwiązania potrzebuje. Im więcej wiesz o klientach, tym lepiej jest Ci coś sprzedać i łatwiej Ci stworzyć odpowiednią ofertę. Nie jest to łatwe, ale dasz radę!

Jak klient podejmuje decyzje? Szybko czy powoli? Czy rozmyśla nad zakupem, czy kupuje bez namysłu? Znowu wejdź w skórę klienta i zobacz, czego potrzebuje. Jakie klienty ma wyzwania myślowe przed zakupem? Jak długo się zastanawia?

Jakie jest słownictwo klienta i ich wiedza? To początkujący czy zaawansowani? Musisz to wiedzieć, bo inaczej nie dopasujesz do nich słownictwa i produktu. Do kogo kierujesz swoją ofertę? Co jest ważne dla Twoich potencjalnych klientów?

Czy sprzedają coś podobnego? Zobacz też na konkurencję i sprawdź, czy nie ma czegoś podobnego. Jak możesz się wyróżnić? Co masz lepszego od konkurencji? Jak możesz pomóc lepiej niż konkurencja? Czym zachęcisz do zakupu? Co warto wiedzieć przed zakupem?

Jaka jest Twoja przewaga? Miej swoje USP produktu i wyróżnij się ponad konkurencję! Jak możesz być lepszym? Co sprawi, że kupią od Ciebie, a nie od innych? Jak możesz się wyróżnić swoją ofertą i sprzedażą? Co zrobisz lepiej?

Zastanów się dobrze nad tymi pytaniami i zobacz, co możesz zrobić, aby być lepszym i bardziej konkurencyjnym. To tylko przykładowe pytania i możesz ich zadać dużo więcej. Im lepiej poznasz rynek, tym lepiej pójdzie Ci sprzedaż i marketing. Poznanie rynku to bardzo ważna rzecz, którą musisz robić już na początku!

Co Ty chcesz wiedzieć o rynku, w który wchodzisz i na którym chcesz zarabiać?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jakie pytania dodasz? Na co innego zwrócić uwagę?

Scroll to top