Co powinieneś wiedzieć o rynku? Jakie pytania sobie zadać?
Na początku warto poznać swoją grupę odbiorców i wiedzieć do kogo kierujesz ofertę! To wiele pracy, ale trzeba ją wykonać, aby potem nie żałować w procesie sprzedaży! Masz coś do przekazania niszy?
Co wiedzieć o rynku?
Masz już pomysł, do kogo kierujesz ofertę? Masz w głowie swoich klientów i ich wymagania i potrzeby?
- Czego klienci się boją? Warto wiedzieć, czego klient się obawia. Warto o nim wiedzieć jak najwięcej. Jakie mają lęki Twoi klienci? Czego się boją aż tak bardzo, że potrzebują pomocy? Co warto im uświadomić? Dowiedz się o problemach swoich klientów jak najwięcej! Nie możesz ominąć żadnego z tych procesów i warto pomyśleć trochę nad swoim klientem, aby dotrzeć do niego jak najlepiej…. Co wiesz na temat swoich klientów? Musisz wiedzieć dużo na temat swoich klientów i wykorzystać to w swoim marketingu i sprzedaży!
- Na co, są źli? Czego nie ma na rynku, a klienci chcieliby mieć? Na co zwracają uwagę przy kupnie produktu? Co robią, że nie mają efektów? Co możesz im dać, aby tych problemów uniknąć? Jak możesz im pomóc, z tym że są na coś źli? Co im w danej chwili przeszkadza? Jak rozwiążesz ich problem?
- Jakie są ich główne frustracje? Z czym sobie nie radzą? Co jest dla nich największym problemem? Jak możesz im szybko pomóc? Jak możesz rozwiązać ich problemy? Co warto im pokazać, aby w końcu mieli efekty? Jakie rozwiązania masz dla nich? Jak szybko mogą pokonać swoje problemy? Musisz pokonać obawy swoich klientów i pomóc im w sprzedaży!
- Jakie są trendy? Czego klienci unikają, a co daje im satysfakcję? Jakie rozwiązania potrzebują? Czego nie chcą, a co chcą? Na co zwracają uwagę przy zakupie? Co warto im pokazać, a czego nie? Naprawdę zastanów się nad tym czego oczekuje klient… Są jakieś trendy, które definiują Twoich klientów? Kiedy najchętniej kupują? Jakie mają główne problemy? Co jeszcze warto wiedzieć o rynku?
- Jakie są ich sekrety? O czym nie chcą mówić? Co tak w środku, tak naprawdę ich blokuje? Wejdź w skórę klienta i zobacz, czego chce i jakiego rozwiązania potrzebuje. Im więcej wiesz o klientach, tym lepiej jest Ci coś sprzedać i łatwiej Ci stworzyć odpowiednią ofertę. Nie jest to łatwe, ale dasz radę!
- Jak klient podejmuje decyzje? Szybko czy powoli? Czy rozmyśla nad zakupem, czy kupuje bez namysłu? Znowu wejdź w skórę klienta i zobacz, czego potrzebuje. Jakie klienty ma wyzwania myślowe przed zakupem? Jak długo się zastanawia?
- Jakie jest słownictwo klienta i ich wiedza? To początkujący czy zaawansowani? Musisz to wiedzieć, bo inaczej nie dopasujesz do nich słownictwa i produktu. Do kogo kierujesz swoją ofertę? Co jest ważne dla Twoich potencjalnych klientów?
- Czy sprzedają coś podobnego? Zobacz też na konkurencję i sprawdź, czy nie ma czegoś podobnego. Jak możesz się wyróżnić? Co masz lepszego od konkurencji? Jak możesz pomóc lepiej niż konkurencja? Czym zachęcisz do zakupu? Co warto wiedzieć przed zakupem?
- Jaka jest Twoja przewaga? Miej swoje USP produktu i wyróżnij się ponad konkurencję! Jak możesz być lepszym? Co sprawi, że kupią od Ciebie, a nie od innych? Jak możesz się wyróżnić swoją ofertą i sprzedażą? Co zrobisz lepiej?
Zastanów się dobrze nad tymi pytaniami i zobacz, co możesz zrobić, aby być lepszym i bardziej konkurencyjnym. To tylko przykładowe pytania i możesz ich zadać dużo więcej. Im lepiej poznasz rynek, tym lepiej pójdzie Ci sprzedaż i marketing. Poznanie rynku to bardzo ważna rzecz, którą musisz robić już na początku!
Co Ty chcesz wiedzieć o rynku, w który wchodzisz i na którym chcesz zarabiać?
Jakie pytania dodasz? Na co innego zwrócić uwagę?