Po prostu rozwiąż problem! Co warto wiedzieć na początku działania?

Łatwo napisać: rozwiąż problem, nie? Nie ma z tym tak łatwo, bo wymaga to dużej wiedzy do Ciebie i zaangażowania!

Co dla Ciebie oznacza rozwiąż problem? Co takiego sobie wyobrażasz gdy myślisz o rozwiązaniu problemu? Czy to coś trudnego czy łatwego? Co chciałbyś osiągnąć tworząc jakiś produkt lub usługę? Nie ma lekko ze stworzeniem dobrej oferty. Trzeba ją testować i sprawdzać co co działa, a co nie! Nie ma tak, że stworzysz jeden produkt i będziesz milionerem! Hehe… fajnie by było!

Ale przejdźmy do konkretów. Jak można stworzyć idealny produkt? Jak rozwiązać ten problem? Jaką usługę stworzyć, aby ludzie byli zadowoleni? To nie jest łatwe, więc trzeba zabrać się do roboty! Poszukać problemów i sprawić, aby kupowali od Ciebie, a nie od konkurencji! A to jest już sztuka i trzeba się bardzo postarać, abyś to Ty był tym najlepszym w danej branży. Jak to zrobić? Trzeba naprawdę poznać potrzeby ludzi. A to już takie proste nie jest! Musisz dobrze poznać przeszkody, jakie mają Twoi klienci. Co ich boli? Jakie mają problemy? Co jest dla nich ważne w danym momencie? Jak Ty możesz im w tym pomóc  dobrą cenę? Nie będzie lekko pokonać konkurencję. Nie będzie Ci lekko ze znalezieniem tego co jest ważne, bo często jest to ukryte gdzieś głęboko lub ludzie sami nie wiedzą, czego chcą! I wtedy jest jeszcze większy problem! Ale nie możesz się poddawać, tylko działać. Wejść w skórę klienta i zobaczy jego oczami, co jest dla niego ważne w danym momencie. Zastanów się, jak możesz im pomóc! Jak możesz przekazać im rozwiązanie. Rozwiąż problem szybko i skutecznie.

Ale jakby to było takie oczywiste, to każdy by miał super wyniki marketingowe. A to wcale nie jest łatwe! Musisz dobrze poznać swoją niszę i mieć wiele umiejętności, aby poznać ludzi. Nie każdy to otwarta książka, którą łatwo przeczytać. Trzeba się postarać i dawać z siebie wszystko! Pokazać sobie, że jestem dobrym marketingowcem i poradzę sobie z zadaniem. Poznanie każdej niszy to proces i trzeba trochę popracować, aby poznać ją dobrze! Nie będzie lekko, jak to wiele osób mówi. Gdyby tak było to każdy byłby dobrym marketingowcem. Trzeba się trochę postarać i być coraz lepszym w swoim fachu. Nie będzie Ci zawsze trudno, ale początki zawsze są ciężkie.

Po prostu rozwiąż problem! Ale to nie zawsze będzie oczywiste, jakie problemy są akurat ważne dla Twojej niszy. Dlatego trzeba pracować nad wieloma aspektami niszy. Nad wieloma problemami. Od początku do końca mieć jakieś rozwiązania i strategie dla Twoich klientów. Mieć produkty, które rozwiążą problemy ludzi. Tyle i aż tyle, bo trzeba umieć to zrobić dobrze i bez problemów. A to długa droga przed Tobą! Dużo pracy przed Tobą i Twoją wiedzą, praktyką i doświadczeniem.

Zastanów się w jaką niszę chcesz wejść i co Cię interesuje? W czym, chcesz pomagać ludziom? W jaki sposób możesz im pomóc? Co możesz im przekazać, aby byli zadowoleni z produktu lub usługi. To będzie długi proces, ale w końcu ogarniesz niszę i będzie Ci się działało dobrze! Poznasz potrzeby i stworzenie rozwiązania nie będzie trudne. Zastanów się i zacznij działać w odpowiednim kierunku!

Posted in Marketing internetowy.