Nie marnuj czasu na głupoty! Jakimi sposobami możesz go zyskać?

Nie marnuj czasu na jakieś głupoty! Bądź produktywny! 

Stosuj się do planu. 

To chyba oczywiste, aby nie marnować czasu i działać tak, jak trzeba. Nie możesz ciągle szukać i surfować w Internecie. Masz się rozwijać! Być produktywnym! Nie możesz się poddawać w swoim działaniu. Musisz stosować się do planu, jaki masz na dany dzień! To trudne, wiem jak jest u mnie z tym działaniem, ale warto jest mieć ten plan! Nie poddawaj się w realizacji swoich marzeń. Może nie będzie łatwo, ale dasz sobie radę z czasem. Nie musisz być od razu produktywny na sto procent. Nie możesz jednak się poddać na początku, gdy będzie ciężko budować swoje imperium. Zastanów się co chcesz osiągnąć i zacznij działać. Plan jest bardzo ważny! Nie możesz go ignorować. Trzeba działać wraz z tym, co sobie zaplanujesz. A będzie z tym działaniem różnie. Raz będzie motywacja, a raz nie! I trzeba to przetrwać. Nie marnuj czasu na głupoty! Bo trzeba zrobić wiele, aby osiągnąć sukces, a nie siedzieć przed TV! Ile razy mam to powtarzać! Ile razy mam pisać, że musisz mieć plan i cel? Bez tego nie działasz produktywnie! 

Nie sprawdzaj maila. 

I tu ja się na tym też łapię, ale staram się sprawdzać maila rzadko. To bardzo przeszkadza. I nic nie daje. Zamiast klikać odśwież, to wyłącz nawet Internet i działaj bez. To już jest bardzo brutalne, ale działa na sto procent. 🙂 

Nie ma sensu sprawdzać ciągle maila czy media społecznościowe. To bardzo kusi i każdy ma z tym problem, ale trzeba nad tym pracować. Im mniej sprawdzasz maila, tym lepiej dla Twojego działania. Nie możesz ciągle sprawdzać co i jak… Ustal sobie czas na sprawdzanie maila i innych stron i tyle. Jak nie masz dużo czasu, to musisz byc tak produktywny. Nie każdy ma możliwość pracy cały dzień. Jest etat czy rodzina i trzeba dobrze zarządzać sobą w czasie. Zastanów się, jak Ty poradzisz sobie ze sprawdzaniem maila i różnych stron. 

Wyłącz powiadomienia. 

To jest dobry sposób na to, aby nie marnować czasu. Wyłącz każde powiadomienie! Po co ma Ci tam coś pikać i przeszkadzać? To tylko rozprasza! I można to zrobić na mailu czy w telefonie. Najlepiej wyłącz telefon jak Ci przeszkadza, na czas pracy. Nie ma co się rozpraszać. Trzeba działać bez rozpraszaczy. Bez sprawdzania ciągle telefonu i tak dalej. Będziesz dzięki temu bardziej produktywny! Będziesz wiedział, dzięki planowi, co masz robić i będziesz to robić. 

Jak pracujesz, to pracuj. Jak odpoczywasz, to odpoczywaj. 

To chyba najważniejsze, aby wydzielić czas na pracę i odpoczynek. To ciężkie na początku, ale musisz to oddzielić. Wiele osób nie umie pracować produktywnie  i odpoczywać skutecznie. Staraj się dobrze to sobie ustalić i realizować. Będzie różnie z tym, aby nie marnować czasu, ale poradzisz sobie z tym. Zastanów się, ile możesz zyskać czasu na inne sprawy, gdy będziesz  ogarnięty!

Muzyka.

Jedni mówią, że im pomaga inni, że nie. Ja lubię słuchać muzyki podczas pracy nad blogiem czy innymi rzeczami, ale czy to jest produktywne? No właśnie. Zależy co się słucha i jaką ma się koncentrację i podzielność uwagi. Przetestuj to u siebie!

Nie marnuj czasu na głupoty! Wiesz ile możesz zyskać czasu? 

Posted in Rozwój osobisty.