Dobry mail marketingowy, czyli co warto wiedzieć o emailach?

Jak według mnie powinien wyglądać dobry mail marketingowy i dający rezultaty w sprzedaży?

Sekwencja maili.

Jeden mail często nie wystarcza, więc trzeba zbudować całą listę maila, aby osiągnąć cel. Nie jest to zawsze bardzo proste, bo trzeba dobrze poznać rynek i ludzi się w nim znajdujących. Postaraj się dobrze poznać caluteńką niszę i wtedy zacznij działać w kierunku budowania bazy maili. To wymaga dużo pracy i wysiłku! Sprawdź, jak maile działają u Ciebie i czy warto jest się tym zajmować.

Dodaj część siebie lub marki.

Na pewno wyróżnisz się czymś w takich mailach, bo zawsze pisze to jakaś osoba i daje dzięki temu trochę siebie i swojej osobowości. Takie maile ja bardzo lubię, gdy pisze to interesująca osoba. Często czuć, że warto poznać daną osobą i przeczytać cały mail. Dlatego warto dodawać część siebie w pisaniu maila dla swoich klientów.

Dobry temat.

Nie możesz pisać o byle czym i byle jak. To musi być przemyślany mail! Ale to nie jest takie proste! Musisz naprawdę się postarać i najpierw poznać niszę. Dopiero potem zacznij myśleć o mailach z ofertą lub czymś podobnym. Staraj się być w czymś unikalnym i interesującym. Dawaj z siebie dużo, aby poznać swoich przyszłych klientów.

Ciekawy nagłówek, to podstawa!

Bez tego nie ma sensu nawet zaczynać maila. Wszystko jest ważne, ale to nagłówek zachęca do przeczytania maila i otwarcia go! Nic innego! Dlatego postaraj się pisać dobre nagłówki maila. To wymaga już wprawy i doświadczenia. Musisz się poduczyć trochę copywritingu, nie tylko dlatego, że to ciekawy temat, ale i bardzo pomocny.

Początkowy tekst i ciekawa treść wewnątrz maila.

Musi zachęcać do przeczytania reszty, więc też musi być przemyślany i dawać ludziom…

… wartość!

Nic nie jest tak ważne, jak wartość dla swojej grupy docelowej. Bez wartości nie ma sensu pisać maila. Musisz się czymś wyróżnić! Na przykład ciągle dawać wartość.

 

Jak wygląda dobry mail marketingowy mail? Co warto wiedzieć?