Nie ma, że dla wszystkich… Dlaczego warto segmentować?

Sprzedawanie dla wszystkich nie ma sensu. Nigdy nie uda Ci się stworzyć produktu dla każdej grupy docelowej! Nie ma szans!

Każdy ma inne wymagania. Każdy ma inne potrzeby i można segmentować swoich klientów ze względu na różne potrzeby, ale to tyle. Nie możesz stworzyć produktu dla wszystkich. To nie tylko nierealne, ale i bardzo trudne i szkoda na to czasu. Lepiej zrobić kilka mniejszych produktów i zacząć je kierować do danej grupy docelowej. Tyle… ale samo stworzenie produktu też nie jest łatwe. Trzeba się naprawdę postarać, aby ogarnąć swoją wiedzę i doświadczenie, aby osiągnąć sukces w produkowaniu własnych produktów. Ale to nie o tym ten artykuł. Zrozum, że produkt dla wszystkich nie ma sensu.

Lepiej dobrze poznać swoją niszę i dopasować do niej usługi czy produkty. To wymaga więcej pracy na początku, ale naprawdę warto! Zacznij od spisania tego, z czym Ty miałeś problemy i jak je rozwiązałeś. Tak możesz zacząć. Potem poszerzaj swoje produkty. Zwiększ ilość wiedzy i rozwiązań.

Produkt dla wszystkich to lipa. To już wiesz, ale co jest jeszcze ważne? Ważne jest to, aby dawać ludziom wartość czy to w swoich produktach czy w afiliacji czy partnerach JV. Sprzedaż nie jest prosta, więc trzeba nad nią trochę popracować. Pokazać ludziom, że masz fajne rzeczy do pokazania i że mogą Ci zaufać. Budowa relacji i zaufania jest bardzo ważna. Komunikacja z ludźmi jest ważna. Jak Ty to zrobisz, to już zależy od Ciebie. Zastanów się, jak dotrzesz do swoich klientów? Jaką pokażesz im wartość, aby Ci zaufali i przekazali swoje problemy. Pokazali czego potrzebują… Nie łatwo jest poznać klientów. Trzeba ich dzielić. Segmentować ze względu na potrzeby. To nie jest proste, więc trzeba dobrze poznać niszę, aby wiedzieć, co jest ważne.

A Ty jakie produkty czy usługi dostarczasz? Dzielisz klientów ze względu na #potrzeby? Wiesz co jest ważne dla danej branży? Wiesz co możesz dostarczyć, aby pokazać rozwiązanie problemów?

Posted in Sprzedaż.