Nie będą Cię lubić w marketingu, gdy… popełnisz te błędy!

Nie będą Cię lubić w marketingu i szanować wtedy, gdy zrobisz te rzeczy? Jakie? Czego nie robić w swoim firmowym marketingu?

Myślisz tylko o sobie.

I to jest najgorsze w marketingu, że myślisz tylko o sobie i nie masz na uwadze swoich klientów czy obserwujących w social mediach. Nie możesz widzieć tylko zalet dla siebie. Musisz i powinieneś dawać coś od siebie! Może być to blog czy ciekawy profil w mediach społecznościowych. Samo się nie zrobi, więc warto poznać dobrze swoja niszę i ludzi się w niej znajdujących. Powinieneś myśleć bardziej o innych, gdy działasz w marketingu i masz biznes. Nie tylko o sobie. Więcej nie ma co pisać, bo musisz to zrobić i pomagać ludziom. Tyle!

Nie zbadałeś dobrze rynku.

Wtedy dajesz do dupy produkty i nikt Ci nie ufa! Bo jak możesz nie badać rynku i oferować jakieś produkty? To jest dla mnie niepojęte, a wiele ludzi to robi, po co? Z czystej niewiedzy i tyle. Dlatego musisz zrozumieć, że to ważne i tyle. Tutaj też czeka Cię praca i zaangażowanie w marketingu.

Za bardzo i nachalnie sprzedajesz.

OOOOO! To jest duży błąd i dlatego nie będą Cię lubić w marketingu! Jak możesz być od samego początku nachalnie sprzedawać? No ludzie! Najpierw poznaj ludzi i niszę, a dopiero potem zacznij cokolwiek sprzedawać. A czemu robią odwrotnie to ja nie wiem. Masakra! Zacznij w końcu myśleć, aby nie tracić czasu i pieniędzy! Ale rób jak chcesz, ale potem nie mów, że marketing nie działa. Działa, ale Ty nie umiesz go wykorzystać! Jasne?

Za dużo obiecujesz.

To kolejny błąd, ale obietnic nigdy za mało. Ten błąd nie jest tak często popełniany, ale warto i o tym napisać. Nie dawaj za dużo i za mało… Musisz to jakoś u siebie przetestować i zobaczyć na co zwrócić uwagę przy sprzedaży produktu i jakie korzyści obiecać swoim kupującym. Zacznij pomalutku i z czasem ogarnij co i jak sprzedawać, aby pokazać jak najlepsze korzyści.

Nie myślisz o klientach.

Warto mieć ich na uwadze i wiedzieć czego potrzebują, a czego oczekują… To wymaga, aby dobrze poznać nisze i samych klientów. Myśl o ludziach w danej niszy i miej w głowie to, co jest dla mnie ważne. Pomagaj im i wspieraj w ich działaniu.