Metody budowy listy adresowej, jak można to robić?

Jakie metody budowy listy warto poznać i co robić, aby każdego dnia ona wzrastała?

Budowa listy maili powiązanych z tematem Twojego bloga może być w miarę łatwe… jednak musisz działać i rozwijać swojego bloga i mieć coś do przekazania swojej liście. Nic za darmo nie ma, więc zacznij się rozwijać! Zacznij budować bazę swoich maili! Jak dotrzesz do swoich potencjalnych klientów? Co zyskasz, dzięki temu?

Jakie są metody budowania listy?

Podaruj ludziom coś za darmo. To jeden z lepszych sposobów na budowę listy. Jest to proste, choć nie zawsze działa. Jednak warto ten sposób u siebie zastosować i wypróbować. Pamiętaj, że każda nisza jest inna! Musisz dostosować produkt do danej niszy i wiedzieć, co potrzebuje dana grupa odbiorców i za co jest w stanie podać swój adres email. Im lepszy produkt, tym lepiej dla Ciebie i Twojej listy adresowej! Możesz też dostarczać jakieś kursy za darmo lub część swoich produktów. Możesz zaoferować coś darmowego, to zawsze działa, ale musi być to petarda!

Daj ludziom dostęp np. do swojej zamkniętej grupy wsparcia. Może to być forum czy grupa na Facebooku. Warto mieć coś takiego, gdy masz już wiedzę i doświadczenie i chcesz się nimi dzielić. To też ciekawy sposób na dobrą zachętę do podania maila. Im lepsze to, co oferujesz, tym szybciej zbudujesz odpowiednią listę, która da Ci w przyszłości efekty! Podziel się czymś wartościowym! Pokaż, że masz coś do przekazania swojej liście!

Stwórz własny kurs. To już cięższa rzecz, ale myślę, że też warto to robić. Wymaga to już nie tylko wiedzy, ale i praktyki, bo byle co nie przejdzie. Musi być to coś naprawdę ciekawego i darmowego, aby ludzie zapisywali się na listę. To dobry sposób, o którym już pisałem. Ale to ma być coś naprawdę dobrego. Coś, co zmieni życie ludzi. Coś, co sprawi, że zachęcisz do zakupu czegoś droższego od swojej marki.

Stwórz ciekawe wideo. To podobnie jak w tworzeniu kursu. Musi być to coś ciekawego i wartościowego. To ciężkie, ale dasz sobie radę, gdy będziesz znać dobrze swoją niszę. Budowa bazy wideo na YouTube i zachęcanie do pozostawiania maila na Twojej stronie to też dobry sposób na budowę listy. Na pewno to wymaga ogromu pracy i wiedzy, ale to darmowy sposób. Wystarczy prosty mikrofon z dobrą jakością dźwięku i prosty program do obróbki wideo. I możesz działać! Ja nad tym bardzo pracuję!

Pokaż wartościowy kawałek. Pokaż coś ciekawego, co pokazujesz tylko swojej liście adresowej. Fragment na pewno zmobilizuje ludzi do zapisywania się na listę. To też dobry sposób, ale to musi być coś naprawdę dobrego! Coś, co wyniesie Twoją markę na wyżyny i sprawi, że będzie Ci się chciało pracować dalej. Wtedy zaczniesz tworzyć coraz lepsze filmy!

Niech Twój newsletter będzie darmowy. Darmowe rzeczy zawsze przyciągają ludzi! Możesz się tam dzielić swoim doświadczeniem i pokazać, że masz coś do przekazania swojej niszy. Nie poddawaj się w budowie swoje listy odbiorców!

Pisz ciekawe artykuły. A na końcu dodaj informację o zapisaniu się na listę. Tak można zbierać listę ludzi zainteresowanych danym tematem! Newsletter na blogu jest bardzo dobrym pomysłem i warto się nad tym zastanowić. Jaki Ty masz pomysł na swoją listę? Jakie masz metody budowy listy? Co robisz, aby być w tym dobry i wykorzystać to w swoim marketingu?

Zaproponuj konsultację. To nie musi być wiele godzin, ale kilku osobom warto dać coś więcej. Ludzie za darmowe rzeczy na pewno zapiszą się na Twoją listę. A konsultację zawsze są ciekawą formą zapisu na listę. Nie każdy się do tego nadaje, aby dawać konsultację, bo to wymaga już dużej wiedzy i doświadczenia, ale jak czujesz się dobry w pomaganiu jeden na jeden, to możesz to zastosować!

Daj ebooka/ raport. Ja bardzo lubię raporty, bo to krótkie, ale bardzo treściwe i często wartościowe dane. Można się dużo nauczyć pisząc dla innych jakieś ebooki. To jest dobry dodatek do bloga! A przy okazji bardzo się rozwijasz! Więc na co czekasz? Może zacznij budować coś wartościowego?

Daj darmową wysyłkę. To dla ludzi bardziej ze sklepami internetowymi, ale to także zachęta do zapisu na listę adresową. Chociaż coraz większa ilość marek ma wysyłkę darmową bez żadnej okazji. Ale może u Ciebie jest inaczej…

Zaproponuj pomoc w zamian za zapis. To też wymaga dużo pracy, ale dla kilku osób można coś takiego zrobić. Ale czy się do tego nadajesz? Czy lubisz tak pracować z ludźmi bezpośrednio? Wszystko zależy, czym zajmujesz się w Internecie i czy lubisz pracę z ludźmi. Co możesz oferować za zapis? Jaki problem rozwiążesz? Zaprezentuj coś naprawdę wartościowego!

Zniżka. Oferuj zniżkę za zapis na listę. To może być zniżka na cokolwiek, co oferujesz.

Webinar. Możesz go zrobić na przykład w zamian za to, że 100 osób się zapisze, a Ty zrobisz konferencję za darmo dla tych ludzi.

Zrób prosty formularz na stronie i zachęcaj do zapisywania się. To chyba najprostsze, aby mieć link na blogu czy stronie do zapisania się na listę. Na pewno trzeba testować formularz zapisu. Na pewno musisz zachęcić do zapisu, dobrym i przemyślanym nagłówkiem.

Co Ty robisz, aby budować listę? Jakie znasz metody budowy listy adresowej?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty budujesz listę?

Scroll to top