Marka bez budżetu, co robić, aby dobrze ją budować?

Czym jest marka bez budżetu lub z małym budżetem? Co robić, aby budować markę bez dużych pieniędzy?

Co warto wiedzieć na temat budowy marki przede wszystkim w Internecie? To ciężki kawałek chleba, bo jest wiele marek online. Czym Ty się wyróżnisz? Co zmienisz w życiu swoich klientów?

Czym jest marka bez budżetu?

Zastanawiałeś się, jak zbudować markę bez zbędnych działań?

Social media.

Warto tam być i często się udzielać. Nie możesz nie być na Facebooku czy Twitterze, gdy nie masz pieniędzy na rozwój marki poprzez reklamę lub inną płatną formę budowy zaufania i marki w sieci. Musisz być tam i tyle. Ale nie tylko być, udzielać się i dawać z siebie wszystko! Starać się budować codziennie swoją markę. Nie możesz odpuścić! Nie możesz powiedzieć: „Nie chce mi się”, bo wtedy odpuszczasz i nie osiągniesz nic ciekawego w swoim życiu.

Media społecznościowe to klucz do działania, gdy nie masz pieniędzy. Z czasem wyrobisz sobie dużą markę i będzie Ci łatwiej sprzedawać. Pokaż na początku siebie, jako właściciela biznesu. Pokaż swoją osobowość, aby ludzie Cię polubili i zaufali. Działanie w mediach społecznościowych to dużo pracy, którą musisz wykonać lub komuś to zlecić. Na pewno na początku będziesz to robić sam, ale to na pewno się zwróci, jeśli to robisz dobrze!

Blog.

To możesz robić za darmo lub prawie za darmo. Nie wymaga to nic innego niż czasu i małej ilości gotówki. Chyba stać Cię na założenie bloga za 100 złotych na rok? Bez przesady, to mniej niż 10 złotych miesięcznie.

Blog daje Ci ogromne możliwości na budowę marki, ale i dla rozwoju siebie samego. Ja uwielbiam blogować i dawać ludziom wiedzę. Zobacz czy Tobie pasuje taka budowa marki. Warto poznać swój temat i pisać o nim jak najwięcej. Dawaj z siebie wszystko. Dawaj maksimum wiedzy i pomagaj swoim czytelnikom bloga. To tyle i aż tyle! Jakiego Ty bloga założysz? Co zrobisz, aby osiągnąć swoje cele? Marka bez budżetu to dużo działań! A blog jest jednym z nich, chociaż trochę naginasz ten budżet… ale parę złotych miesięcznie Cię nie zbawi, a możesz zacząć blogować!

Buduj relację i społeczność!

Buduj społeczność wokół swojego biznesu i działalności. To wymaga strategii i działania, ale nic nie ma za darmo. Wszystko zależy od Ciebie i Twojego zaangażowania. Ale spróbuj i może się uda coś ciekawego, w procesie budowy marki osiągnąć. Im lepsza społeczność, tym lepiej dla Ciebie, więc na co liczysz? Że marka sama się zbuduje? Musisz podjąć wiele działań, aby osiągnąć swoje cele. Na pewno nie będzie to łatwe zadanie, ale trzeba sobie radzić!

Wideo.

Coraz bardziej popularne, ale też nie wymaga dużego wkładu finansowego. Może być to telefon lub samo audio ze slajdami. Są od tego darmowe programy, a mikrofon i kamerę masz w swoim telefonie. Możesz też kupić mikrofon i kamerkę, ale to już większy wydatek. Zastanów się, czy warto robić w Twoim przypadku wideo. Jak Ty zaczniesz robić wideo? A może podcast, jeśli nie chcesz się ujawniać? Jest wiele sposobów na wykorzystanie Twoich możliwości i na budowę marki w Internecie. Zastanów się, co jest dla Ciebie i jakie masz możliwości na działanie w sieci. Jak Ty rozwiniesz swoją markę? Napisz w komentarzu!

Jak widzisz marka bez budżetu, nie musi być trudna w budowie, ale musisz wykorzystać wtedy czas, zamiast pieniędzy.

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty budujesz markę?

Scroll to top