Jaka lokalna strategia marketingowa jest potrzebna w biznesie tradycyjnym — lokalnym?
Co warto promować i jak przyciągać promocją klientów? Co możesz zyskać, dzięki odpowiedniej pracy nad marketingiem i sprzedażą? Co takiego możesz ogarnąć, aby mieć wyniki w tradycyjnym biznesie?
Czy może być lokalna strategia marketingowa?
Jak możesz działać lepiej niż obecnie? Co warto wdrożyć, aby Twój tradycyjny biznes też rósł?
Szkolenia i konferencje.
Warto na nich być i mieć przy sobie jakieś wizytówki. Rozmawiaj z ludźmi na danych spotkaniach i pokazuj, czym się zajmujesz. Bez tego będzie Ci naprawdę ciężko cokolwiek zacząć.
Rób wszystko, aby pokazać się z najlepszej strony i nie poddawaj się za szybko, gdy nie masz z kim pogadać. Spróbuj wszystkich technik na budowę relacji i dawaj z siebie 100% przy rozmowie. Buduj relację ze wszystkimi, bo nie wiadomo co i kiedy Ci się przytrafi i jakich kontaktów będziesz wtedy potrzebować. Jak Ty działasz w okolicach swojego biznesu? Jesteś na spotkaniach ze swojej branży?
Networking.
To też robisz jak na szkoleniach, ale tutaj szukasz podobnych ludzi do siebie i ludzi, którzy osiągnęli to co Ty. Szukaj takich ludzi, bo to kopalnia wiedzy. W różnych grupach networkingowych warto być na początku, aby nabrać kontaktów z innymi.
Staraj się być pomocny także innym i nie poddawaj się za szybko w budowie kontaktów z ludźmi. To ciężkie, ale z czasem warto mieć kogoś, kto pomoże Ci w danym aspekcie biznesu. Trzeba się dzielić kontaktami z innymi! Pokazać, że masz coś do zaoferowania innym!
Występy na szkoleniach.
Warto szkolić innych, bo wtedy budujesz autorytet i markę. Bez tego jest ciężko robić marketing offline. Zobacz, ile możesz się nauczyć, po prostu przygotowując się do szkolenia. Szkolenie innych to super szkolenie dla Ciebie.
To wymaga ogromu pracy, zwłaszcza na początku, ale czy nie warto? Może spróbuj stworzyć jakieś spotkanie w swojej niszy? Pokazać swoją wiedzę innym…
Rozmowa z klientami.
Wtedy dowiesz się co i jak robić i czego potrzebują Twoi klienci. To ogromna wiedza, gdy rozmawiasz z klientami i nie wymaga to jakiś super umiejętności. To wymaga tylko dużo pracy i zaangażowania. Spróbuj tego u siebie! Rozmowa jest najłatwiejsza i pomaga Ci w sprzedaży! ROZMAWIAJ!
Pokaż, że zależy Ci na pomocy.
Po prostu pomagaj swoim klientom. Tyle i aż tyle! Wiele osób nie chce pomagać i liczy tylko zysk. To nie jest dobre i to złe nastawienie. Ale to Twój biznes i rób, co chcesz. Ja tylko zwracam na to uwagę. Trzeba być człowiekiem w swojej branży i pomagać. Nie liczyć, że wszystko samo przyjdzie!
Wizytówki, koszulki, kubki itp.
To też ciekawy sposób na promocję i to dobra lokalna strategia marketingowa. Warto mieć takie gadżety i rozdawać je ludziom na różny sposób. To wymaga kreatywności, ale może warto się tym zainteresować? Może Ty wprowadzisz jakieś gadżety do swojego biznesu?
Wydarzenia i obecność na nich.
Warto pokazywać się na lokalnych wydarzeniach. Bądź tam i stosuj się do każdej strategi, które opisałem wyżej. Zacznij już teraz i nie poddawaj się za szybko. To wymaga pracy, ale do dzieła!
Jak widzisz, jest tego bardzo dużo i warto się zastanowić nad każdą techniką, która przyniesie Ci sukces i dobrą sprzedaż.
Teraz czeka Cię tylko plan, cel i działanie. 🙂
Co Ty robisz?