Kim jest klient dla Ciebie? Czy wszyscy powinni być Twoimi klientami, czy jednak warto dzielić ich na grupy zainteresowań, czy problemów?
Oczywiście, że warto segmentować, czyli dzielić ludzi ze względu na jakieś czynniki. Ale to wymaga trochę pracy nad niszą. Nie ma tak, że będzie Ci łatwo na początku to zrobić, gdy nie masz doświadczenia, ale wszystko przyjdzie z czasem.
Kim jest klient w Twojej niszy?
Zastanów się, kim jest klient? Jakich rzeczy potrzebuje i jakie rozwiązanie możesz mu dać? Daj sobie czas na odpowiedź. Nie będzie lekko, ale zacznij naprawdę się rozwijać w sprzedaży i ogarnij dobrze swoją branżę. Jak możesz to zrobić skutecznie?
Reklama.
Możesz po prostu zacząć się reklamować w różnych portalach, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Nie reklamuj się tam, gdzie ich nie ma! Szkoda czasu i pieniędzy. Ale jak wiedzieć, gdzie oni są? Zobacz, na jakich profilach masz najwięcej obserwujących czy polubień? Gdzie ludzie się najbardziej angażują? Tak dowiesz się, gdzie warto być, ale to nie wystarczy, ważny jest też ->
-> Content marketing.
Czyli to jakie treści i gdzie je tworzyć! Nie ma tak, że jedno zadziała. To ma być kompletna strategia na działanie polegające na dawaniu wartości. Na pokazaniu siebie, jakim jesteś specjalistą w danym temacie. To nie jest łatwe. To trudna droga, ale trzeba ją samemu pokonać i pokazać, kim się naprawdę jest! Zacznij do blogowania i tworzenia wideo czy audio. Na pisaniu w mediach społecznościowych. Nie będzie Ci łatwo, bo Twój lęki będzie duży i trzeba będzie wyjść ze strefy komfortu.
Email marketing.
Warto i to wykorzystać, ale zauważ, że dzisiaj każdy wysyła maile i trzeba się w nich jakoś wyróżnić! Nie będzie łatwo budować bazę maili. Pokazywać swoje produkty lub usługi. A samo się nie zrobi, bo to wymaga dużo testów i zaangażowania. Trzeba się postarać nad tym, co jest dla ludzi ważna i co Ty możesz im dostarczyć. To wymaga wiedzy, którą będziesz się dzielił z innymi w swoich mailach. To wymaga technik copywritingu, aby tematy były ciekawe dla klientów i aby klikali w linki, a co najważniejsze, żeby otwierali maile, które im wysyłasz! To w email marketing jest najważniejsze! Aby ludzie byli zaangażowali i aby dawać im wartość. Tyle… zacznij od tego, co jest dla Ciebie najważniejsze!
Postaraj się być kimś, kto zna się trochę na danym temacie. Zacznij od tego, co jest dla Ciebie priorytetem i tego co się najbardziej boisz. Wtedy uda Ci się wejść na wyższy poziom. Na szczyt! Ale tylko odpowiednie działania dają efekty, więc próbuj wszystkiego. Co działa, to zostaw, resztę przetestowanych rzeczy odrzuć, gdy nie działają! Nie ma lekko w działaniu internetowym, jakby to się wielu wydawało! Wiele osób mówi, że to proste, że nie trzeba poświecić na to dużo czasu, ale ja mówię odwrotnie. Poświęć maksimum czasu, aż będziesz mieć efekty.! Postaraj się działać codziennie. Ze strategią, celem i planem… Jak Ty się zabierzesz do działania? Co daje Ci się do pracy? Ile masz pasji i motywacji? Ile chcesz osiągnąć w danej dziedzinie? Kim chcesz zostać i w czym pomagać swoim obserwującym, a potem klientom? Jak możesz się wyróżnić spośród innych biznesów w niszy? Co chcesz przekazać innym i jaką wiedzą się podzielić? Kim jest klient dla Ciebie?
Jak Ty ich zdobywasz?