Jakie treści lubisz tworzyć? Czy tworzenie coś dla swojej niszy jest dla Ciebie przyjemne?
Jak uwielbiam tworzyć, chociaż nieraz ciężko jest z systematycznością, ale nie ma co się poddawać. Trzeba działać z tym, co się ma! Więc zabierz się do pracy i przestań kombinować!
Jakie treści lubisz tworzyć w sieci?
Możesz mieć różne rodzaje treści. Możesz pisać czy nagrywać. Możesz tworzyć ebooki, kursy, szkolenia i kanał na YouTube oraz podcast. Możesz mieć newsletter i tworzyć coś poprzez email marketing. Więc możliwości masz dużo! Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w tworzeniu danego rodzaju treści. Masz coś do przekazania swojej niszy? Masz misję przekazania swojej wiedzy i doświadczenia? Ja taką mam, ale to bardzo trudna droga nie tylko z chorobą, którą mam. Każdy się rozwija w inny sposób i ma mniej lub więcej czasu danego dnia. Wszystko zależy od Twoich możliwości. Więc zobacz, co chcesz osiągnąć i ile masz czasu i zacznij działać! Nic innego nie da Ci efektów niż dobry plan działania i oczywiście działanie. Zastanów się, jakie treści lubisz tworzyć? W czym czujesz się dobrze na początku? Blog jest fajny na początek, bo nie wymaga dużej inwestycji, więc wiele osób to wybiera. Nagrywanie to już kwestia mikrofonu i kamery. Więc wybierz to, co dla Ciebie jest w danej chwili ważne. Czy chcesz tworzyć coś dobrego dla swojej niszy? Wiesz, do czego dążysz?
To super! Teraz druga rzecz. Czy masz wiedzę i doświadczenie, którą możesz się podzielić? Wiele z nas nie ma odpowiedniej wiedzy. Wiele z nas nie wie, w jakiej niszy działać. Ja mam tak, że mama za dużo pomysłów i nie wiem, z czym zacząć działać. Jak jest u Ciebie? Jaką wiedzą możesz się podzielić? Co możesz zmienić w życiu swojej branży, dzięki pracy, jaką Ty w nią wkładasz? Chcesz być dobrym ekspertem? Wiesz, do czego dążysz? To zacznij teraz tworzyć! I teraz powiesz: co? No waśnie. To już decyzja i badanie niszy oraz tego, czego ludzie potrzebują w danym temacie. Nikt nie powie Ci, co dla Ciebie jest ważne i co ważne dla Twojej grupy odbiorców. Więc pracę nad niszą, już musisz zrobić sam. Nie ma tak, że każda nisza jest podobna. Każda jest inna i Ty masz inne podejście do problemów w danym zagadnieniu. Dlatego warto się rozwijać i pokazać sobie, że masz odpowiednią wiedzę, której potrzebują inni.
A teraz zastanów się nad tym, czy to mają być usługi, czy produkty? W czym byś się czuł spokojniej? Wolisz pracować jeden na jeden czy z wieloma osobami naraz? Usługi to raczej pracy jeden na jednego, a kursy czy szkolenia to już więcej osób. Musisz więc dopasować swoje treści do tego, co chcesz sprzedawać. Musisz dopasować swój czas do tego, jaką ofertę masz. Jak dopasujesz treści i wiesz, komu sprzedajesz, to już zacznie się zabawa, czyli odpowiednie content marketing. I tu już nie ma co się rozpisywać. Musisz zacząć myśleć nad tym, co ważne dla Twoich potencjalnych klientów. Zobacz na problemy swoich odbiorców i bądź pomocny dla każdego. I tyle! Nie poddawaj się w tworzeniu, bo to ciężka praca i mega kreatywna. Możesz się w tym naprawdę wykazać!
Masz pomysł na swoje treści?