Jaki jest Twój idealny klient? Gdzie go szukać i jak poznać?

Jaki jest Twój idealny klient? Do kogo kierujesz swoją ofertę? Masz pomysł na swoją sprzedaż?

Ciężko jest sprzedawać w tych czasach, gdzie jest tyle konkurencji. Ale nie można się poddawać, gdy coś nie wychodzi. Naucz się sprzedawać, ale najpierw poznaj swojego idealnego klienta! 

Więc jaki jaki jest Twój idealny klient?

Do kogo kierujesz swoją usługę czy produkt? Ciężko jest zbudować dobry produkt, ale bez poznania niszy nie ma co się zabierać za sprzedaż. Nie możesz sprzedawać każdemu! Bo coś do wszystkiego jest do… Więc na co warto zwrócić uwagę? Na pewno warto na początku ogarnąć sobie jaki temat produktu masz i kto z danym problemem szuka rozwiązań w sieci. Bo jak nikt nie ma problemu, a Ty robisz produkt dla wszystkich, to czeka Cię porażka! Nie ma produktu dla wszystkich. Każdy ma inne problemy i inne wymagania do produktu czy usługi. Są ludzie z różnymi doświadczeniami i z różnymi problemami! Jak Ty dopasujesz produkt do swojego idealnego klienta? Czego potrzebuję ten Twój idealny klient? Może Ty byłeś na jego miejscu i wiesz, jakie problemy miałeś. Może pomogłeś komuś z problemem i wiesz, jak rozwiązać dane zagadnienie. Masz wiele możliwości w tych czasach. Masz Internet i dostęp do wielu nisz. Więc czeka Cię sporo pracy! Bo samo poznanie klienta i budowa produktu czy usługi to nie wszystko. Trzeba to jeszcze wypromować i sprzedać za rozsądną cenę! To jest też wyzwanie!  

A jak Ty możesz poznać swojego potencjalnego klienta? Może jakieś profile społecznościowe? Może blog? Lista adresowa? Masz wiele sposobów na poznanie klienta. Miej też na stronach kontakt do siebie i odpowiadaj na pytania. Zobacz, czego ludzie szukają w Twojej niszy? Jakie problemy widzą początkujący w danym temacie? Jakie problemy mają bardziej zaawansowani? Jaką Ty możesz podzielić się wiedzą i doświadczeniem? Może musisz się podszkolić, aby być lepszym sprzedawcą? Na pewno czeka Cię wiele pracy nad sobą i nad tym, aby umieć dzielić się swoim doświadczeniem. Nic samo się nie dzieje i trzeba szukać możliwości w danej niszy. Trzeba szukać problemów niszy i dopasować do tego swoje produkty. Na początku pomoże Ci określenie idealnego klienta i na tej podstawie tworzysz swoje produkty. Z czasem zaczniesz widzieć, czego potrzebują ludzie i jakie mają wyzwania w temacie Twojej niszy. 

Więc szukaj klientów, gdzie się da. Bądź tam, gdzie oni. Szukaj ich na grupach, forach, YouTube  czy na innych portalach. Sprawdzaj, co sprzedaje konkurencja. Zobacz, jakie mają sposoby na sprzedaż swoich rozwiązań. Możesz nawet kupić coś od konkurencji i zobaczyć, jak tworzą produkt. Nie chodzi o kopiowanie, ale o zrobienie wszystkiego, by poznać swojego idealnego klienta. Możesz budować bloga swojego i sprawdzać, jakie wpisy są na topie. To bardzo pomaga. U mnie czeka wiele pracy nad blogiem, ale nie ma co się poddawać. Trzeba mieć w swoim życiu cele i do nich dążyć. Ja jestem na etapie poznawania niszy marketingu, a jak u Ciebie z działaniem? Co robisz, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe? Jaki jest Twój idealny klient? Ile wiesz o swoich potencjalnych klientach? Masz pomysł na początkowe produkty? Na wpisy na blogu, sprawdzając, co ludzie czytają i jakie komentarze piszą. Powodzenia w szukaniu swoich klientów! 

Scroll to top