Jak pytać o potrzeby klienta? Co według mnie jest ważne?

Jak pytać o potrzeby klienta? Czy są jakieś sposoby na poszerzanie sprzedaży?

Na pewno są! Możesz zacząć blogowanie czy pytać każdego klienta w procesie sprzedaży, dlaczego zakupił Twój produkt czy usługę. Nie jest łatwo poznać potrzeby swojej niszy! 

Jak pytać o potrzeby klienta, aby zwiększać sprzedaż? 

Blogowanie. 

Według mnie blogowanie to dobry sposób na poznanie potrzeb swoich klientów. Dzięki pracy nad niszą i blogiem, dowiadujesz się, co warto robić, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Nie jest to łatwe! Bo praca nad niszą jest mega ważna, ale i bardzo trudna na początku. Zwłaszcza na początku! Bo nie wiesz, czego potrzebuje dana grupa odbiorców. Na starcie na pewno nie jest przyjemnie pisać do nikogo na blogu. Potem w statystykach wiesz, co jest dla Ciebie jest ważne, a co dla Twoich potencjalnych klientów. Bo nie ma tak, że poznasz ludzi z branży w kilka dni i będziesz mieć pomysły na super sprzedaż. Trochę trzeba się napracować nad blogiem i zacząć rozwijać się mimo przeciwności. Nie ma tak, że blog da Ci efekty po kilku tygodniach. Warto nauczyć się blogować i wykorzystać zalety, jakie daje Ci blogowanie. Masz pomysł na swojego bloga? O czym chciałbyś napisać pierwsze artykuły? Na początku pisz dużo i sprawdzaj, jakie tematy są ważne dla Twoich czytelników. Potem poznasz po wejściach, co jest ważne dla Twoich czytelników. Więc zabierz się do roboty i zacznij rozwijać siebie w danej branży! 

Własna lista adresowa. 

Dlatego warto rozwijać swoją listę adresową, aby poznać po otwarciach i zaangażowaniu Twoich czytelników, co potrzeba aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Tam w statystykach widzisz, co jest ważne dla Twoich odbiorców. Widzisz, na jakie emaile im odpowiadają i co chętniej otwierają. Ale to wymaga dużo pracy, aby pozyskać ruch i pracować nad konwersją. Nie ma lekko w budowaniu newslettera czy jakiegoś mini kursy dla swoich czytelników. Takie systemy email marketingowe  nie są tanie i niestety kosztują, a nie każdego na to stać. Więc zastanów się, czy jesteś w stanie ogarnąć coś takiego? Czy będziesz nad tym pracować i rozwijać swoje umiejętności pisarskie? Nie ma tak, że napiszesz kilka wpisów na rok i będziesz mieć super efekty sprzedażowe. Trzeba na to poświęcić czas i mieć cele do wykonania. Przede mną dużo pracy, a jak u Ciebie? Trzeba działać! 

Jak pytać o potrzeby klienta? Możesz czasem wysłać maila. Napisać coś na blogu i zacząć sprawdzać, co ludzie czytają. Nie ma innej możliwości niż zapytanie klienta o to, co potrzebuje. Możesz też wiele osiągnąć poprzez sprawdzanie statystyk czy wejść na bloga, ale to czasochłonne! Pamiętaj, że nie ma nic za darmo. Musisz poświęcić czas na działanie i sprawdzanie swoich rozwiązań. Masz inne sposoby na poznanie potrzeb klienta? Co innego wykorzystujesz w swojej sprzedaży? Nie ma co się poddawać, gdy coś nie wychodzi. Bo ciężko jest poznać potrzeby swojej niszy i nie ma tak, że wszystko dostaniesz na tacy. 

Jak u Ciebie idzie działanie? Co robisz, aby poznać swoją niszę? Masz pomysł na inne techniki poznania potrzeb?

Napisz w komentarzu!

Scroll to top