Jak wygląda dobry sprzedawca i jakie ma cechy i co go wyróżnia od innych?
Odpowiednie sprzedawca daje z siebie wszystko. Nie poddaje się mimo porażek i promuje dany produkt czy usługę i bierze naukę ze swoich działań. Nie jest to łatwe, więc nie każdy jest super sprzedawcą. Ale można się tego nauczyć!
Czym wyróżnia się dobry sprzedawca?
Co robi? Co powinien robić i jak się rozwijać dobry sprzedawca?
Pokazuje zawsze wartość.
I nie wciska ludziom kitu! Nigdy!
To najgorsze co możesz zrobić. Dawaj ogromną wartość poprzez produkt lub usługę. Wszystko to wymaga pracy nad sprzedażą i trzeba dobrze poznać daną niszę. Wszystko jest jednak do zrobienia i czeka Cię trochę pracy, aby to wszystko działało i było dobrze ustawione. Staraj się zawsze mieć na uwadze klienta i dawać mu wartość!
I to jak największą wartość, żeby pokazać Ci, że naprawdę warto od Ciebie kupić. To tyle i aż tyle, ale z czasem to ogarniesz. Ja jeszcze tego nie ogarniam w dobry sposób, ale życzę każdemu, aby dobrze ogarnął swoją sprzedaż w biznesie. Tyle… ile wartości Ty dajesz? Co możesz przez to zyskać?
Wchodzi w skórę klienta.
Dobry sprzedawca po prostu wie, co robi i wchodzi w skórę klienta. Patrzy na biznes oczami klientów i próbuje różnych rzeczy, aby do siebie ich przyciągnąć. To też wymaga pracy jak każda wartościowa rzecz, ale warto!
Dobrze ogarnięta sprzedaż to często sukces, jak do tego dodasz dobry marketing, to masz bombę (gdy zrobisz to dobrze). Staraj się myśleć jak klient i sprawdzaj, czego potrzebuje. Daj z siebie wszystko, aby poznać tajniki swojej niszy! Sprzedaż to naprawdę super rzecz, jeśli ją rozumiesz!
Pomaga klientom.
A nie tylko wciska kit, aby sprzedać i mieć w dupie. Wiele osób tak robi, a potem się dziwi, że nie ma powracających klientów. Oni są tak samo ważni, jak ci nowi.
Zdobądź dobrą reputację jako sprzedawca i do dzieła. Kolejna sprzedaż i kolejna, aż będzie ich za dużo i w głowie się kręci. Chciałbyś tak? To czytaj dalej! Mam jeszcze kilka porad dla Ciebie!
Zadaje dobre pytania.
Musisz nauczyć się jako dobry sprzedawca zadawać odpowiednie pytania. Czego chciałby od Ciebie klient? Jakie pytania może zadawać? Co takiego warto ulepszyć w sprzedaży? Jak zwiększyć sprzedaż?
Tych pytań jest mnóstwo i warto się pytać siebie jako sprzedawcę i klientów jako kupujących, czego tak naprawdę jeden od drugiego oczekuje. Pytania i to odpowiednie pytania, musisz sobie zadać. Ciągle się czegoś pytaj i spróbuj znaleźć na nie odpowiedzi. Co Ty byś odpowiedział jak klient? Jak byś zareagował na swoją ofertę?
Wie, czego chce klient.
Wiesz, czy zgadujesz jak wielu? I tak musisz poznać klienta na początku, więc warto dowiedzieć się tego, czego on chce. To wymaga poznania niszy, ale zrób to szybko i dostarcz odpowiedni produkt. Proste? Nie zawsze…
Dlatego wymaga to pracy i działania i wtedy dowiesz się co i jak masz robić. Ile wiesz o swoim kliencie? Jakie on ma problemy i potrzeby?
Słucha innych.
I to nie tylko klientów, ale i siebie i swojej intuicji. To już jest trudne, bo trzeba wyłapać co i jak masz robić, aby klient był zadowolony. Często to będą trudne odpowiedzi i będzie się trzeba nagłowić, co takiego potrzebuje dany rynek. Postaraj się słuchać dobrze, bo często odpowiedź jest ukryta! Jak Ty słuchasz swoich klientów? Czego oni potrzebują? Ile możesz się dowiedzieć, dzięki zwykłemu słuchaniu?
Ma własne cele.
To także jest potrzebne w sukcesie dobrego sprzedawcy. Wiedzieć czego się chce i do czego się dąży, ale warto także…
Cele biznesu na oku.
Wtedy sprzedawca jest dużo bardziej zmotywowany i skupiony na sprzedawcy. Warto motywować swoich ludzi i dawać im wiedzę i wsparcie. Wtedy aż chce się działać i dawać z siebie wszystko.
Taki sprzedawca z celami jest zawsze głodny i ciągle chce więcej. Więc dawaj mu to więcej, bo dobry sprzedawca to dobre wyniki finansowe firmy.
Ma dobrą mentalność.
Tego chyba nie trzeba pisać. Bo to wymaga pracy już dla samego sprzedawcy. On musi sobie w głowie poukładać i stać się dobrym człowiekiem, wartościową osobą. Tylko taki sprzedawca jest dobry w tym co robi. Jak każdy człowiek, musi sobie poukładać w głowie pewne rzeczy.
Uczy się ciągle sprzedaży.
To musi być ważne dla sprzedawcy. Bo techniki może są znane od lat, ale narzędzia ciągle się zmieniają. Mamy teraz Internet i inne dobra, których 100 lat temu nie było.
Co według Ciebie ma dobry sprzedawca?