Nowy biznes i jakie błędy są popełniane najczęściej?

Jakie nowy biznes ma często problemy i jakie błędy popełnia? Oto kilka przykładów wartych uwagi…

Zła reklama.

To częsty błąd, bo albo jej nie ma lub jest źle zrobiona. Jak masz ją robić bez testów i byle jak to lepiej daj sobie spokój. Reklama ma być przemyślana i dawać korzyści Tobie i Twoim klientom.

Bez dobrej reklamy też można żyć, ale z czasem warto ją przemyśleć i zobaczyć ile dzięki niej możesz zyskać! Jak nie masz kasy na początek to po prostu rób darmową promocję. Jest na to kilkanaście sposobów, ale wymaga to czasu zamiast pieniędzy. Wybierz – jedno albo drugie! To Twoja decyzja i Twój kierunek działania i biznes.

Słaba organizacja.

Tu chodzi mi przede wszystkim o tym jak działa Twój biznes i Ty razem z nim.

Biznes wymaga organizacji jego właściciela, zwłaszcza na początku, gdy jest on mały i słabo działa. Bez opieki na takim biznesem jest naprawdę ciężko on działa!

Więc daj sobie czas na organizację siebie i swojego biznesu. Naucz się dobrze sobą zarządzać i tym co daje Twój biznes. Każdego dnia zwiększaj swój biznes i nie poganiaj siebie. Z czasem ogarniesz wszystko i będzie naprawdę super. Nie poddawaj się za szybko i do dzieła!

Dziwna nisza – za mała lub za duża.

To także częsty błąd biznesu. Wybierasz niszę, która działa słabo i nie daje tyle efektów co chcesz. Lub (co też jest częste) daje za dużo efektów i tego nie ogarniasz. Dlatego trzeba wybrać coś pomiędzy, co da Ci pieniądze i satysfakcję z tego, co robisz.

Wszystko zależy od Ciebie i tego jak będziesz działać. Rób jak uważasz i nie narzekaj potem, że coś jest źle. Wszystko wymaga pracy nad sobą i Twoim biznesem.

Słaby produkt.

To także błąd. Nie możesz mieć słabego produktu!

Słaby produkt czy usługa jest bee…

Wiesz czemu? BO TAK!

Boi sprzedając byle co, to kiedyś się to zwróci! Ale wiesz czym? BYLE CZYM!

Haha jakie to proste się wydaje? Ale wiesz ile osób i ich nowy biznes ma błędów? Tysiące i każdy z nich musisz pokonać i dać sobie radę! Nie możesz być dobry w tym co robisz, gdy dajesz byle co Dawaj ogromną wartość, która Ci się zwróci!

Proste?

Zobaczymy jak zaczniesz, czy takie proste!

Brak rozwiązań problemów.

Nie popełniaj tego błędy, bo nowy biznes tego nie wytrzyma! Nie da rady, rozumiesz?

Bo na początku jest tak ciężko zbadać rynek i jego potrzeby?

HA, ciężko, bo prawie nikt tego nie robi, bo się samo zrobi! Ta, a potem płacz i lament, że biznes nie działa i nie ma efektów. Tak jest niestety i trzeba to sobie uświadomić!

Dlatego nie poddawaj się, ale proszę Cię, nie popełniaj tych błędów na początku, bo zabijasz tym biznes.

Brak słuchania klientów.

Bla bla bla… to słyszysz tylko od klientów? To znaczy, że masz ich w dupie i nie masz żadnych efektów.

Słuchaj swoich klientów na każdym etapie Twojego biznesu i czerp korzyści z danego działania. Bo słuchanie dzisiaj jest be… bo nie warto słuchać…

Kto Ci tak nagadał? Na pewno nie ja…[ 🙂 ]!!

Musisz mieć na uwadze swoich klientów i mieć zawsze dla nich czas.

Brak USP i brak przewagi konkurencyjnej.

O tym pisałem parę razy. Musisz mieć jakąś przewagę nad innymi biznesami. Bez USP jest ciężko, dlatego ustal sobie swoją propozycję sprzedaży i przewagę nad konkurencją.

Brak dobrego marketingu i promocji.

To także jest ważne, aby nie popełniać tego błędu!

Bo marketing to dzisiaj podstawa w erze tylu reklam i promocji w Internecie czy w TV lub radiu. Musisz się czymś wykazać i dać z siebie wszystko co najlepsze.

Brak testów.

Warto wszystko testować i nie zgadywać co działa, a co nie . Wszystko wymaga testów i to dobrych testów, a też nie byle jakich!

Musisz stety lub niestety starać się, aby Twój biznes każdego dnia był coraz lepszy i lepszy. Bez tego nie ma sensu zakładać działalności i pomagać ludziom.

Brak zajarania niszą.

Ja uwielbiam marketing i w tym kierunku się edukuję. Warto jest mieć taki temat, który Cię interesuje i być w nim naprawdę dobrym. Staraj się wybrać taki temat biznesu, aby każdego dnia być w nim coraz lepszym!

Będzie ciężko, naprawdę ciężko, ale czy nie warto się nad tym zastanowić, aby znaleźć swój ulubiony temat i założyć do tego swój biznes?

 

Działaj!