Jak tworzyć efektywne kampanie e-mailowe, które zwiększają zaangażowanie czytelników. Zastanawiałeś się nad tym?
Email marketing może być bardzo skuteczny w Twoich działaniach online. Na pewno nie jest to tanie, ani bardzo szybkie zajęcie, które daje mega wyniki na starcie, ale nie ma co się poddawać.
Jak tworzyć efektywne kampanie e-mailowe?
Email marketing jest skuteczny, ale nie od razu, Trzeba zbudować sobie dobrą listę adresową i robić wszystko, by ogarnąć wartościowe treści. Nie możesz wysyłać maili do byle kogo, bo najpierw musisz sobie zbudować odpowiedni bazę maili związanych z Twoją niszą. Ludzie muszą być zainteresowani Twoją treścią w emailach. Nie ma sensu spamować po cudzych bazach. Musisz nauczyć się budować solidne treści, aby Twoja baza była wartościowa!
Każdy mail wysłany do klienta czy potencjalnego klienta musi mieć jakiś cel. Nie ma tak, że sobie popiszesz byle co i nagle będziesz mieć wyniki. Treść musi mieć cel i kierować treść do danej grupy osób. Co Ty chcesz zyskać, dzięki budowie bazy maili? Mieć więcej klientów? Potencjalnych klientów? Więcej zapytań o usługę? Może po prostu budujesz rdzeń swoich działań marketingowych i chcesz zainteresować treścią? Celów jest wiele, więc wybierz swój i zrób wszystko, by osiągnąć swoje sukcesy online! Wiesz, do kogo kierujesz swoje maile?
Nagłówek jest ważny w wielu działaniach marketingowych. To nie jest łatwe na starcie, gdy nigdy nie wysyłałeś maili. Na początku wiele rzeczy się zgaduje, ale potem warto przemyśleć cel swojego nagłówka, które przyciąga do przeczytania maila. Treść nagłówka widzi każdy, kto otrzymuje maila, więc musisz jakoś zachęcić do działania. To pierwszy kontakt z klientem i trzeba nad tym trochę popracować. Masz pomysły na dobre nagłówki wiadomości? Może czymś zaciekawisz czy dodajesz szybkie rozwiązanie? Masz wiele pomysłów na wpisy? Super! Pamiętaj o tym, aby nie przesadzać z formatem nagłówka i tego, co w nim piszesz!
Potem cały mail powinien być bardzo wartościowy. Tutaj już masz uwagę klienta, bo przeczytał nagłówek i otworzył maila. Teraz musisz zainteresować resztą. A to nie jest takie łatwe! Jak przekonasz do przeczytania całego maila? Jakie cele chcesz tym osiągnąć? Na pewno musisz się wyróżnić swoim stylem pisania. Używaj swojego stylu i to Cię wyróżni ponad inne treści mailowe. Pisz prosto i nie wydziwiaj z formatowaniem treści. Ma być przejrzyście i tyle. Dawaj wartość, a otrzymasz wiele od email marketingu!
Po tym, jak masz cel i ktoś czyta maila, to musisz zachęcić odbiorcę do działania. Co ma zrobić po przeczytaniu wpisu? Ma do Ciebie napisać? Ma coś kupić lub coś zrobić dla Ciebie? CO ma zrobić osoba, gdy już ją przekonasz do działania? To ma być coś prostego i łatwego, jak zakup czegoś czy ogarnięcie krótkiej ankiety. Możesz mieć różne wezwania do akcji. Warto mieć w głowie to, co ma zrobić dana osoba w każdym mailu.
Wiele rzeczy musisz ogarnąć, aby Twój marketing mailowy działał. Trzeba się nauczyć swojej niszy i dawać jej dużo wartości, aby Ci się odwdzięczyła. Sprawdzaj każdego maila przed wysłaniem i zrób wszystko, by osiągnąć swoje cele. Nie będzie Ci lekko, ale sobie poradzisz! Przygotuj się na wiele racy nad tym, aby dostarczyć coś wartościowego dla niszy. Zobacz, co jest dla Ciebie ważne w email marketingu? Jakie cele przy jego pomocy chcesz osiągnąć?