Jak stworzyć skuteczny plan content marketingowy?

Jak stworzyć skuteczny plan content marketingowy? Co warto wiedzieć?

Marketing treści to dzisiaj podstawa, by wyróżnić się w Internecie. Dzięki temu budujesz sobie społeczność, tworzysz markę i zbierasz ludzi chętnych do zakupów. Jaką Ty masz strategię marketingu treści? 

Jak stworzyć skuteczny plan content marketingowy?

Najpierw trzeba dobrze określić cele swojej strategii. Co chcesz dzięki niej osiągnąć? Ile pracy Cię czeka? Chcesz zbudować rozpoznawalność czy przyciągnąć klientów? Może chcesz mieć więcej wejść na bloga i budować społeczność? Może chcesz się lepiej pozycjonować? Dzięki celom wiesz, w jakie media społecznościowe warto wejść. Masz zdefiniowane cele biznesowe? Wiesz, jakie treści chcesz tworzyć, które przyciągną nowych klientów? Czeka Cię tworzenie i sprawdzanie wielu treści, by osiągnąć sukces w sieci. Bez celów, nie sprawdzisz, czy idziesz w dobrym kierunku. Jakie Ty specyficzne cele masz? 

Wiesz po tym, jaką masz grupę docelową? Do kogo kierujesz swoje treści? Na jakich stronach? Jakie potrzeby ma Twoja nisza? Jakie ma preferencje zakupowe? Jakie treści stworzysz, aby wejść w gust klientów? Wiesz, gdzie spędzają oni czas w sieci? Czy stworzysz, dzięki temu wartościowe i interesujące treści? Wiesz, jaki rynek jest dla Ciebie i gdzie chcesz się rozwijać? Masz określony profil idealnego klienta? Warto znać takie rzeczy, jak demografia, zachowania, potrzeby, wyzwania i cele odbiorcy treści. 

Po tym musisz poznać jakie formaty treści chcesz tworzyć? Jest ich wiele i na pewno coś dla siebie wybierzesz. Może są to artykuły na blogu? Może chcesz być obecny w social mediach? Chcesz tworzyć grafiki? To też super sposób na działanie w content marketingu. Może YouTube czy podcast? Może ebooki i kursy? Email marketing? Masz wiele możliwości w tych czasach! 

Jak często chcesz dostarczać nowe treści? Na pewno trzeba być regularnym online, by zbudować społeczność zadowolonych klientów. W jakich porach chcesz publikować? Jakie formaty treści i gdzie będziesz tworzyć? Gdzie chcesz dostarczyć swoje publikacje? Masz własną stronę, czy korzystasz z portali społecznościowych? Może masz grupę odbiorców w bazie mailowej? Chcesz wysyłać maile do ludzi? A gdyby tak zacząć się powoli reklamować i budować coraz większą grupę odbiorców i zwiększyć sprzedaż? Jakie treści Ty chcesz zacząć produkować? Co zrobisz, aby treści były różne? Czy tworzysz treści wysokiej jakości?

Trzeba też sprawdzać, jakie treści się przyjmują i co ludzie chętnie konsumują? Na pewno trzeba analizować swoje działania online. Dzięki temu będziesz korygował swoje działania internetowe. Masz statystyki Google Analytics, masz statystyki w social mediach czy analitykę w swoim email marketingu. Na pewno musisz być konsekwentny w działaniach online i sprawdzać, co działa dobrze, a co należy zmienić? 

Trzeba sprawdzać statystyki SEO i tego, jak się pozycjonujesz online. Analiza słow kluczowych i wielu branż spowoduje, że będziesz widoczny w wynikach wyszukiwarek. To zwiększy Twoje zasięgi i widoczność w danej niszy.

Jak Ty osiągniesz swoje cele finansowe, dzięki marketingowi treści? Jakie Ty masz pomysły na swoje treści? Jak będziesz budować świadomość marki? Jak chcesz tworzyć nowe sprzedaże? Działania marketingu treści to wiele pracy i trzeba na efekty trochę poczekać. Dlatego trzeba być wytrwałym i cierpliwym. Na pewno musisz dostosować swoje treści do swoich preferencji i do tego, jak czujesz się dobrze w danym temacie. Bądź kreatywny i eksperymentuj. Ważne jest to, by treści były wartościowe! 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top