Jak pytać o potrzeby klienta? Czy są jakieś sposoby na poszerzanie sprzedaży?
Na pewno są! Możesz zacząć blogowanie czy pytać każdego klienta w procesie sprzedaży, dlaczego zakupił Twój produkt czy usługę. Nie jest łatwo poznać potrzeby swojej niszy!
Jak pytać o potrzeby klienta, aby zwiększać sprzedaż?
To nie zawsze są łatwe sprawy, aby poznać potrzeby klienta. Jak Ty ogarniasz swoją branżę?
Blogowanie.
Według mnie blogowanie to dobry sposób na poznanie potrzeb swoich klientów. Dzięki pracy nad niszą i blogiem dowiadujesz się, co warto robić, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Nie jest to łatwe! Bo praca nad niszą jest mega ważna, ale i bardzo trudna na początku. Zwłaszcza na początku! Bo nie wiesz, czego potrzebuje dana grupa odbiorców. Na starcie na pewno nie jest przyjemnie pisać do nikogo na blogu. Potem w statystykach wiesz, co jest dla Ciebie, jest ważne, a co dla Twoich potencjalnych klientów. Bo nie ma tak, że poznasz ludzi z branży w kilka dni i będziesz mieć pomysły na super sprzedaż. Trochę trzeba się napracować nad blogiem i zacząć rozwijać się mimo przeciwności. Nie ma tak, że blog da Ci efekty po kilku tygodniach. Warto nauczyć się blogować i wykorzystać zalety, jakie daje Ci blogowanie. Masz pomysł na swojego bloga? O czym chciałbyś napisać pierwsze artykuły? Na początku pisz dużo i sprawdzaj, jakie tematy są ważne dla Twoich czytelników. Potem poznasz po wejściach, co jest ważne dla Twoich czytelników. Więc zabierz się do roboty i zacznij rozwijać siebie w danej branży!
Własna lista adresowa.
Dlatego warto rozwijać swoją listę adresową, aby poznać po otwarciach i zaangażowaniu Twoich czytelników, co potrzeba, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Tam w statystykach widzisz, co jest ważne dla Twoich odbiorców. Widzisz, na jakie emaile im odpowiadają i co chętniej otwierają. Ale to wymaga dużo pracy, aby pozyskać ruch i pracować nad konwersją. Nie ma lekko w budowaniu newslettera czy jakiegoś mini kursy dla swoich czytelników. Takie systemy email marketingowe nie są tanie i niestety kosztują, a nie każdego na to stać. Więc zastanów się, czy jesteś w stanie ogarnąć coś takiego? Czy będziesz nad tym pracować i rozwijać swoje umiejętności pisarskie? Nie ma tak, że napiszesz kilka wpisów na rok i będziesz mieć super efekty sprzedażowe. Trzeba na to poświęcić czas i mieć cele do wykonania. Przede mną dużo pracy, a jak u Ciebie? Trzeba działać!
Jak pytać o potrzeby klienta? Możesz czasem wysłać maila. Napisać coś na blogu i zacząć sprawdzać, co ludzie czytają. Nie ma innej możliwości niż zapytanie klienta o to, co potrzebuje. Możesz też wiele osiągnąć poprzez sprawdzanie statystyk czy wejść na bloga, ale to czasochłonne! Pamiętaj, że nie ma nic za darmo. Musisz poświęcić czas na działanie i sprawdzanie swoich rozwiązań. Masz inne sposoby na poznanie potrzeb klienta? Co innego wykorzystujesz w swojej sprzedaży? Nie ma co się poddawać, gdy coś nie wychodzi. Bo ciężko jest poznać potrzeby swojej niszy i nie ma tak, że wszystko dostaniesz na tacy.
Jak u Ciebie idzie działanie? Co robisz, aby poznać swoją niszę? Masz pomysł na inne techniki poznania potrzeb?
Napisz w komentarzu!
Jak idzie Twoje sprawdzanie potrzeb?