Jak przygotować ofertę, która zachęci do kupowania u Ciebie?

Jak przygotować ofertę, bo napisanie oferty wcale nie musi być łatwe…

Znając kilka sposobów na jej napisanie, pomaga w pisaniu lepszej oferty. Masz pomysł na to, jak ulepszyć swoją ofertę? Co zrobisz, aby coś zmienić w niszy? Jakie masz plany na swoją ofertę i co możesz w niej coś poprawić? Jak możesz zachęcić do swoich produktów czy usług?

Jak przygotować ofertę, która spełnia oczekiwania?

Najpierw obserwuj konkurencję. Jakie oni mają oferty i jak je piszą? Do kogo się zwracają? Jakie korzyści dodają? Jakie mają bonusy? Jakie są cechy wspólne tych różnych ofert? Warto czasem się zainspirować innymi. Zobaczyć, co u nich działa. To na początku daje Ci wiele informacji, więc możesz się tym inspirować i sprawdzać, co działa u Ciebie! Ile wiesz o swojej konkurencji?

Zrozum klienta. Kim on jest? Jakie ma problemy? Czego szuka w Internecie? Co możesz mu dać? Jakie problemy ma i jak Ty je możesz rozwiązać? Warto wiedzieć o swoim kliencie jak najwięcej! Jak to zrobisz, to już zależy, ile masz na to budżetu czy czasu. Jak rozumiesz preferencje klienta i czego on potrzebuje? Czego szukając i jakie rozwiązania są dla nich? Jak dopasujesz ofertę do oczekiwań swoich klientów?

Wyznacz sobie cele. Co oferta ma osiągnąć? Co ma dać klientowi? Jakie korzyści otrzyma? Jak możesz pomóc ludziom? Jakie masz cele związane z pomocą swoim klientom. Cele są ważne i trzeba je wyznaczać i się nimi inspirować!

Nie pisz do wszystkich. Każda oferta ma być dobrana do danego klienta. Nie próbuj pisać do wszystkich naraz. Każda oferta ma być przystosowana do danego klienta i produktu. Dobra i targetowana wiadomość do ludzi to podstawa. Nigdy nie pisz do wszystkich! Wyznacz sobie grupę, do której się zwracasz i pisz tylko do tych, co interesują się danym tematem lub tych, którzy mają podobne problemy! Szkoda czasu i pieniędzy, aby wyznaczać ofertę dla całej grupy docelowej. Każdy ma inne problemy, ale są czasem podobieństwa, które możesz wykorzystać… Już wiesz, jak przygotować ofertę?

Odpowiedz na pytanie: Co jest w tym dla mnie? Takie pytanie zadaje sobie każdy klient, który wchodzi na ofertę. Musisz mu to pokazać i zachęcić do zakupu. Nie wszyscy będą Twoimi klientami, ale warto przygotować sobie taką odpowiedź, co jest dla danego klienta i dlaczego ma kupić. Warto dodać to do swojej oferty. Im lepiej na to odpowiesz, tym lepsze masz możliwości na przekonanie do zakupu czy innej czynności.

Każdy akapit ma być krótki i treściwy. Nie pisz długich i trudnych do czytania akapitów. Ale możesz to przetestować u siebie. Czy krótka, czy długa oferta? To trudne, ale trzeba robić swoje i pracować nad swoją ofertą. Warto nad tym pracować i ciągle ulepszać swój tekst sprzedażowy!

Znajdź, co jest ważne dla klientów. Jakie mają problemy? Jakich korzyści oczekują? Czego potrzebują i co sprawia im problem? Musisz dobrze poznać swoich klientów i ich potrzeby. Bez tego ani rusz z pisaniem oferty. Jakie wartości produktu pokażesz? Dlaczego mają wybrać Twoją markę, a nie inną w niszy? Co nowego lub innowacyjnego wdrożysz?

Dodaj wideo. Czasem samo wideo wystarczy, gdy jest dobrze zrobione. Warto się nad taką ofertą zastanowić. Coraz więcej ludzi ma w ofercie wideo. Może to u Ciebie zadziała lepiej niż tekst!

Testuj różne nagłówki. Wypisz wszystkie pomysły, a potem je testuj i sprawdzaj, co działa najbardziej.

Nagłówek:

  • niech będzie łatwy do skanowania.
  • zadawaj pytania.
  • używaj liczb.

Pokaż listę z korzyściami. Pamiętaj, aby wypisać korzyści, a nie cechy! Korzyści ma być jak najwięcej! Masz dobrze poznać potrzeby, aby wiedzieć jakie korzyści są dla klientów najważniejsze… Dobra lista z korzyściami nigdy się nie znudzi. Co otrzyma Twój klient po zakupie?

Pokaż rozwiązanie. Chociaż jedno, aby pokazać, że znasz problemy klienta i chcesz mu pomóc. Kawałek rozwiązania, np. kawałek produktu, czy ebooka, czy kursu, może przekonać do zakupu!

Buduj zaufanie. Pokaż, że warto Ci zaufać. Może sam miałeś podobny problem i wiesz, jak teraz go rozwiązać? Opowiedz o tym i pokaż swoją historię. Warto budować zaufanie, zanim pokażesz ofertę. Na pewno czeka Cię wiele pracy nad marką, ale trzeba sobie radzić.

Historia. Jeżeli ją masz na dany temat, to warto się nią podzielić. To zawsze buduje zaufanie! Osobista historia z danym problemem zawsze jest ciekawa. Jakie Ty masz doświadczenie w danym temacie?

Wezwij do działania. To bardzo ważne, aby wezwać klienta do działania po przeczytaniu oferty. Wielu ludzi o tym zapomina. Nie ma tego wezwania do akcji. Musisz go mieć, aby klient wiedział, że ma kupić! Był zdecydowany do zakupu, a Ty dajesz mu kierunek, co ma zrobić po przeczytaniu oferty! Ludzie lubią być kierowani i chcą wiedzieć, co mają robić w danej chwili. Dobre wezwanie do akcji to klucz w tych czasach, gdzie tyle rzeczy nas rozprasza.

Dodawaj opinie innych. Warto dodać opinię, aby wzbudzić większe zaufanie. Ja sam lubię je czytać i często po opiniach dokonuje decyzji. Warto je mieć. Wykorzystaj to u siebie! Ile Ty masz opinii do zaprezentowania?

Historie innych klientów. Czasem warto je zdobyć i się nimi dzielić. Takie historie są często bardzo ciekawe i chętnie czytane przez wiele osób. Napisz je w taki sposób, aby były jak najciekawsze. Jakimi Ty rekomendacjami możesz się podzielić? Co możesz zmienić w życiu swoich klientów na lepsze?

Pokaż produkt. W zależności od tego, jaki on jest, warto dodać jego wygląd. Ludzie często kupują oczami, na przykład, gdy widzą ciekawy tytuł okładki. Jak Ty tworzysz wizualnie swoje produkty? Czy starasz się, aby były one nie tylko pożyteczne, ale i miłe dla oka?

Dowody. Warto dodać dowody, że produkt działa. Wypisz, jak produkt zmieni życie klienta. Pokaż zrzuty ekranu i dowody na to, że produkt działa. Pokaż wszystko, co przekona do zakupu! Jakie Ty możesz pokazać wyniki i jak to wpływa na konwersję oferty?

Pokonaj obiekcję. Najlepiej na samym początku, żeby zachęcić do kupna. To wymaga dobrego poznania swojej niszy. Wtedy to nie będzie dla Ciebie problemem. Dlatego często mówię, że to bardzo ważne! Pokonanie obaw klienta jest bardzo ważne w sprzedaży.

Dodaj FAQ. Odpowiedz na najczęściej zadawane pytania. To pomaga w zakupie i nie zawali Ci poczty z pytaniami. Tyle! Możesz odpowiadać na pytania, ale i tak ktoś napisze do Ciebie, że czegoś nie wie, choć ma wszystko na tacy. Zrób wszystko, by zrobić coś dla swojego klienta!

Dodaj bonus. Musi on być wartościowy i zachęcać do zakupu. Czasem same bonusy są bardziej wartościowe od produktu, czy to pomaga, to nie wiem, ale wiele osób tak robi. Jakie Ty masz w tym doświadczenie? Czy bonusy są takie dobre, że zachęcają do zakupu?

Jak przygotować ofertę, która da Ci zysk w biznesie?

Jak przygotować ofertę według Ciebie? O czym zapomniałem w tym artykule? O czym warto jeszcze wspomnieć? Przedstaw unikalność swojej oferty i zobacz, co dla Twojej grupy docelowej jest najważniejsze. Jaką promocję możesz wdrożyć i jak pomóc swoim produktem? Jak bardzo klient rozumie Twoją ofertę?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty piszesz ofertę?

Scroll to top