Jak napisać ciekawy nagłówek? Na co zwrócić uwagę?
Co zmieni dobry nagłówek? Na pewno zachęcisz nim do przeczytania oferty czy wpisu na blogu. Nie jest tak prosto napisać coś ciekawego. Musisz naprawdę się wykazać kreatywnością, aby zrobić coś dobrego dla obserwujących!
Jak napisać ciekawy nagłówek?
Masz pomysł na swoje nagłówki i wiesz, do czego dążysz? Czeka Cię wiele pracy, ale nie ma co się poddawać! Do pracy!
- Czy przyciąga on uwagę? To pierwsza rzecz, jaką ma zrobić nagłówek. To podstawowy cel nagłówka. Musisz tak go napisać, aby osoba czytająca chciała wejść na cały artykuł czy przeczytać resztę oferty. Warto się więc nad nim dobrze zastanowić. Musisz się postarać, pisząc nagłówek. Nie może być to byle co. Musisz napisać coś, co sprawi, że osoba będzie chciała czytać dalej! To bardzo trudne, ale trzeba się tego nauczyć. Zastanów się, jak Ty możesz się rozwijać w pisaniu przyciągających nagłówków?
- Czy jest skierowany do odpowiedniej grupy docelowej? To także musisz wiedzieć, aby dobrze dopasować nagłówek. Czy to osoby początkujące, czy zaawansowane? W jakim stopniu znają się na temacie? Czy znają słownictwo danej grupy docelowej? Musisz dopasować swoje nagłówki do danej grupy docelowej. Nie możesz pisać dobrych nagłówków bez poznania niszy! Poznaj lepiej swoją niszę! Pokaż, że znasz potrzeby danej grupy konsumentów!
- Czy jest szczegółowy? Nie może być to coś na zasadzie: „Kup”, bo to nie ma sensu wcale. Musisz być szczegółowy w swoim nagłówki, np. „Zbuduj świetny biznes w dwa lata! Zobacz, jak to zrobić! ”. Trzeba zachęcić swoich czytelników, aby weszli na stronę czy zrobili to co sobie zaplanowałeś! Czym jest ciekawy nagłówek?
- Czy wzbudza ciekawość? Nie może być nudny i niepasujący do Twojej niszy. Ma to być coś, co naprawdę zaciekawi Twoich klientów czy czytelników. Musisz się zastanowić nad tym, aby nagłówek był ciekawy i jak najlepszy. Musisz testować wiele rzeczy i nie poddawać się! Nigdy!
- Czy daje korzyści? Nie mów o cechach, ale o korzyściach. Nie wymieniaj cech produktu, gdy piszesz ofertę, bo każdy ma to w dupie. Jakie korzyści daje produkt? Pokaż te korzyści już w nagłówku, np. “Schudnij 10 kg w 10 tygodni z naszym planem treningowym”. I masz już korzyść. Proste? Nie bardzo! Musisz wiedzieć, jak dopasować nagłówek do swojej niszy…
- Czy rozwiązujesz potem problem? Zobacz jaki problem rozwiązuje Twój produkt i pokaż to w nagłówku. Tu trzeba się wysilić i trochę pomyśleć, ale na pewno znajdziesz coś ciekawego, aby rozwiązywało problem. Na przykład: „Zdobądź 200 nowych leadów w jeden dzień!”.
- Czy dajesz wartość? To także ważne, aby dać w nagłówku wartość. Jakąś rzecz, która pokaże, że warto kupić czy przeczytać tekst.
Jakie pytania Ty sobie zadajesz po napisaniu nagłówka na przykład swojej oferty czy wpisu na bloga? Co byś dodał od siebie? Czy warto pisać ciekawe nagłówki? Ile czasu Ci to zajmuje? Jakimi zasadami się kierujesz przy pisaniu nagłówka? Jak wygląda według Ciebie ciekawy nagłówek?
A Ty co byś dodał?
Jak Ty piszesz nagłówki?