Informacje w marketingu, co warto wiedzieć na początku?

Jakie zdobywamy informacje w marketingu kiedy zaczynamy promowanie produktu? Na pewno masz informację o:

Niszy.

To jest bardzo ważne w marketingu, aby wiedzieć w jaką niszę się wchodzi. Możesz to zrobić na wiele sposobów. Ale warto zacząć od podstawowych danych, które pokażą Ci czy warto wejść w daną niszę lub nie. Poszukaj co tam konkurencja daje i jak Ty możesz się wybić w niszy. Co można zmienić, aby nisza była bardziej dochodowa? Jaką świeżość Ty, jako właściciel firmy możesz pokazać w danej niszy? Zastanów się nad tym, jak wiele możesz zmienić i co przekazać ludziom. Jak możesz im pomóc i jak zmienić ich życie? Zastanów się głębiej nad tym, gdy wchodzisz w daną niszę. Najlepiej wybrać taką, która trochę Cię interesuje i masz trochę wiedzy o tym, co jest aktualnie na topie. Nie będzie lekko, ale kto mówił, że będzie? Zacznij więc od zdobywania informacji o niszy, w której chcesz działać na dłuższą metę. Co możesz zrobić, aby jeszcze lepiej widzieć potrzeby swojej niszy? Z czym Twoja nisza ma największe problemy?

Grupie docelowej.

Ludzie w niszy są bardzo ważni i nie można o tym zapominać. To potrzebujący ludzie są częścią niszy. Trzeba także zbierać informacje w marketingu o swojej grupie docelowej. To jest trudniejsze, bo trzeba trochę podziałać w niszy, aby zobaczyć, czego ona potrzebuje i jakie ma możliwości biznesowe. Zacznij może od bloga lub profilu na mediach społecznościowych. Zobacz czego ludzi potrzebują i jakie mają problemy. To podstawowe dane, które możesz mieć bez dużego wkładu finansowego. Ale musisz trochę czasu nad tym posiedzieć i zobaczyć co działa, a co nie i jaki produkty lub usług warto wdrożyć. Kim są Twoi potencjalni klienci? Czego oni potrzebują i jakie cele chcą osiągnąć?

Potrzebach.

Już trochę pisałem o potrzebach, więc wiesz, że jest to ważne. Przypomnę Ci tylko, że warto jest poszukać, czego potrzebują ludzie na rynku i jakie mają problemy. Potem trzeba stworzyć odpowiednie rozwiązanie i je sprzedawać za dobrą cenę. Ważne jest pokazanie ludziom, że masz coś ważnego do przekazania. Nie będzie zawsze łatwo znaleźć potrzeby swoich klientów! Bo nie każda grupa odbiorców jest inna i nie ma jednego rozwiązania na sukces.

Wynikach badania rynku.

Musisz zbadać niszę, zanim w nią wejdziesz. Bez tego będzie Ci ciężko zacząć z budową produktu lub usługi, która ich zadowoli. Warto zbierać dane o ludziach w niszy i tego, co potrzebują. Zacznij od podstaw i za czasem ogarnij to, co jest najbardziej wartościowe dla niszy. Wiesz, co zrobić, aby ludzie, którym pomagasz mieli podobne efekty do Ciebie?

Jakie Ty zbierasz informacje w marketingu?

1 Comment

  1. Jakie Ty informacje zbierasz na początku?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top