Efektywna komunikacja, co warto robić, aby ją poprawić?

Jak efektywna komunikacja pomoże Ci w życiu? Oto kilka przykładów.

Pokaż rezultaty. Jeżeli masz jakiś problem, że ktoś Ci nie wierzy to warto pokazać swoje rezultaty w danym działaniu. Wtedy na pewno komunikacja będzie dużo bardziej przyjazna. Każda komunikacja między dwoma osobami powinna być zawsze szczera i pokazywać o co tak naprawdę chodzi. Pokazanie swoich wyników jest ważne w komunikacji z potencjalnym klientem. Więc musisz szukać doświadczenia i dawać jak najwięcej korzyści w komunikacji z klientem.

Zadawaj dużo pytań. Jeżeli ciężko jest Ci się z kimś dogadać to warto zadawać pytania, które rozwieją różne komplikacje w rozmowie. Zadawaj tyle pytań na ile jest to potrzebne. Jeszcze od zadawania pytań nikt nie ucierpiał, a komunikacja wtedy jest dużo bardziej zdrowsza dla obu stron. Pytanie mają być otwarte i nakłonić klienta do odpowiednich refleksji. To wymaga już dużego doświadczenia z klientami, aby nakłonić ich do zakupu.

Zrozum sytuację. Jeżeli masz jakieś problemy w tym, aby zrozumieć drugą osobę to warto czasem wejść w jej sytuację. Postaw się na miejscu drugiej osoby i zobacz co warto z tego wynieść. Może to jakiś problem w życiu innej osoby powoduje, że ciężko jest Ci się z nią dogadać. Wszystko można zrozumieć, a wtedy komunikacja jest dużo bardziej przyjazna. Warto wejść w skórę drugiej osoby. Zobaczyć, jak ona myśli i jak Ty możesz im pomóc dzięki swoim produktom.

Poznaj cele. Jakimi celami kieruje się druga osoba? Jakie ma cele i dlaczego robi to co robi? Tu też warto wejść w skórę drugiej osoby i ją zrozumieć. Cele dla ludzi są bardzo ważne, więc warto poznać je u drugiej osoby. Wtedy jest to efektywna komunikacja. Wtedy zaczyna się relacja i wiesz, po co działasz i jakie chcesz dać efekty swoim klientom.

Naucz się słuchać. To chyba podstawa w dobrej komunikacji. Słuchanie innych jest po prostu ważną jej częścią. Bez dobrego wysłuchania drugiej osoby nie ma co zaczynać komunikacji. Im więcej wiesz o klientach, tym lepiej dla Ciebie i Twojej sprzedaży. Wszystko co usłyszysz od klientów, wykorzystaj dobrze!

Dawaj dobry feedback. Nie krytykuj drugiej osoby, gdy ona chce Ci coś wyjaśnić.

Pozytywne nastawienie. Warto mieć pozytywne nastawienie, aby dobrze komunikować się z innymi. Nie chodzi tu jednak o udawanie. Chodzi o prawdziwe zainteresowanie rozmową.

Co jeszcze możesz zrobić, aby efektywnie się komunikować nie tylko z klientami, ale i współpracownikami? Co warto robić, aby można Ci było zaufać i dać szansę na przykład w pracy etatowej? Jak według Ciebie wygląda efektywna komunikacja z ludźmi?

Scroll to top