Błędy email marketingu, które warto unikać i nie popełniać!

Jakie błędy email marketingu popełniamy zbyt często? Oto czego unikać.

Pisanie od nieaktywnych ludzi.

To częsty błąd początkujących. Jeżeli nie masz do kogo pisać to nie pisz i tyle, a nie wymyślaj np.z kupionymi bazami czy mailingami. Sam zbieraj maile poprzez reklamę lub inny sposób na budowę listy adresowej. Rób to z rozwagą i dobrym wyczuciem, aby klienci na liście byli jak najlepsi. Staraj się budować dobre listy z dobrą konwersją. Warto czyścić listę z nieaktywnych ludzi. To oszczędność pieniędzy. Oszczędność, którą możesz wykorzystać na reklamę lub na inną formę promocji.

Zbyt częste pisanie.

Jak ja często to widzę! To ogromny błąd… Piszą i piszą i piszą i ciągle to samo i to samo. KUP! KUP! KUP! Nosz kurde… serio? Tak to nie ma co działać w email marketingu. Jeszcze żeby dodawali do tego wartość, ale nie! To gówno i tyle. Szkoda nerwów na takie maile. Jeszcze gorzej jak nie da się wypisać z listy, bo jest to utrudnione. Nie ma sensu tylko sprzedawać. Musisz dać dużo wartości, aby ludzie Ci zaufali!

SPAM.

Tego chyba nie trzeba wyjaśniać. Nie spamuj i tyle. To najgorsze co możesz zrobić. Dlatego nigdy nie rób tego  i staraj się pisać dobre i wartościowe maile. Unikaj spamowania i nachalnej sprzedaży. Rób wszystko, aby Twoje działanie było dobre i to naprawdę dobre. Spam to najgłupsza rzecz, jaką możesz zrobić, więc unikaj tego z daleka!

Brak dobrej oferty.

Ah… wyślę byle co i może ktoś kupi! Serio? Hehehe… nie ma co myśleć, że kupi jak Twoja oferta to po prostu gówno. Jak wiele osób wymyśla z ofertami totalnie z czapy. I jeszcze mają pretensję, że nie ma sprzedaży! To jest dopiero dobre…Oferta ma wybić z kapci Twoich czytelników!

Brak wartości.

To jeszcze lepsze. Wysyłaj głupoty i byle co a potem płacz, że nie kupują! Hihi… i dobrze jak nie umiesz pisać dobrych maili z wartościowymi treściami i produktami. Pisz wartościowe rzeczy, a z czasem może ktoś uzna, że warto być z Tobą i coś od Ciebie kupić. Wartość! Wartość! Na co czekasz? Napisz coś wartościowego!

Źle dobrana grupa docelowa.

Nie wiesz do kogo piszesz? To po co piszesz? Chociaż stwórz sobie profil idealnego klienta i do niego pisz. Z czasem poznasz statystyki swoich klientów i będzie Ci łatwiej pisać do nich ofertę czy jakiś wartościowy mailing.

Brak segmentacji.

Podziel swoich klientów ze względu na to np. jak kupują czy co ich interesuje. Wtedy łatwiej będzie Ci pisać czy pokazywać ofertę. Po prostu naucz się dobrze segmentować swoją listę adresową.

Jakie Ty popełniasz błędy email marketingu? Co powoduje, że je ciągle popełniasz? Co zmienisz w swoim działaniu email marketingowym?

Scroll to top