Co warto mierzyć w marketingu? Jakie statystyki warto posiadać?

Co warto mierzyć w marketingu? Co jest ważne dla każdego marketera.

Co warto byłoby sprawdzać w działaniu online? Czy warto mierzyć statystyki i analizować swoje działania? Warto! Ale trzeba wiedzieć co! Zastanów się, czy Ty sprawdzasz te statystyki? Wiesz co i po co mierzysz?

Co warto mierzyć w marketingu?

Jakie czynniki są ważne w biznesie? Oto lista!

  • nowi a powracający klienci. Jak się różnią? Dlaczego kupują? Po co kupują? Warto poznać obie grupy i działać tak, aby zapewnić im najlepsze usługi czy produkty. Co kupuje nowy klient? Co kupuje ten stały? Czym się różnią te zakupy? Na które osoby warto zwrócić więcej uwagi? To wszystko sprawdzisz po prostu, mając statystyki w swoim sklepie!
  • źródła odwiedzin. To też jest bardzo ważne. Poznaj, skąd przychodzą Twoi klienci? Z jakich źródeł? Dlaczego z takich, a nie innych? Dlaczego są akurat tam? To wszystko musisz wiedzieć. Jak możesz wykorzystać tę informację? Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział, skąd brać ruch i na co zwrócić uwagę!
  • ruch na stronach. Jakie masz statystyki ruchu? Czy dana podstrona ma więcej wyświetleń? – może dlatego, że jest tam wartościowy produkt? Wszystko jest do sprawdzenia i nie potrzeba do tego specjalnej osoby. Samemu zainstalujesz oprogramowanie do statystyki i będziesz wszystko wiedzieć. Jakie tematy czy produkty interesują Twoich klientów? Twórz takie produkty, których potrzebuje Twoja nisza. Wszystko jest do sprawdzenia.
  • leady. Ile pozyskujesz nowych klientów? Skąd? Ile są warci? Warto ich namawiać do zakupu? Gdzie oni się znajdują, a gdzie Ty jesteś? Czy to, co im dajesz, jest wystarczające? Czy rozwiązujesz problem klientów? Jak pozyskujesz potencjalnych klientów? Skąd pochodzi największy ruch? Jakich informacji potrzebują ludzie, aby coś od Ciebie zakupili? Jak zamieniasz zimny ruch i zimny kontakt na ten ciepły? Taki, aby ludzie kupowali? Zastanów się nad tym dobrze!
  • najpopularniejsze produkty/usługi/treści. Jakie produkty są dla klientów ważne? Co takiego kupuje się najlepiej? Myślałeś nad tym dlaczego akurat to? Co sprawia, że dany produkt czy usługa jest oblegana? Czy warto z tej usługi coś przenieść na inny produkt, żeby i on się sprzedawał? Wszystko jest do zrobienia. Wystarczy pomyśleć i trochę się wysilić nad statystykami a zdobędziesz ogromną wiedzę! Do boju!
  • koszt pozyskania klienta. Ile musisz wydać czasu czy pieniędzy, aby dotrzeć do nowego klienta? Zastanów się nad tym i sprawdź, ile wydajesz i czy warto wydawać (czas to nic dużego, ale pieniądze?) Ile wymaga pracy, aby zdobyć jednego klienta? Ile wymaga to czasu? To wszystko wymaga pracy i dogłębnej analizy każdej sprzedaży. Ale jak się tego dowiesz, to wszystko będzie super i będziesz się rozwijać. Co warto mierzyć? Konwersję!
  • konwersję. Jak konwertują ludzie do zakupu produktu? Dlaczego nie kupują? Może coś im w tym przeszkadza? To także warto przemyśleć. Co sprawia, że kupują i mają chęć wydawania pieniędzy? Warto nad jednym i nad drugim się zastanowić. Jak możesz zwiększyć ilość sprzedaży? Co zrobisz, gdy masz odpowiednie dane w statystykach? Jak wykorzystasz tę wiedzę?

Co warto mierzyć w marketingu, aby był on jeszcze bardziej skuteczny?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co Ty mierzysz? Jakie statystyki są dla Ciebie ważne?

Scroll to top