Co oznacza, dla Ciebie: bloguj?
Blogowanie jest ważną częścią strony WWW, są treści, które się na niej znajdują. Strony, gdzie treści są często aktualizowane wyżej w rankingach i są chętnie czytane.
No właśnie. Trzeba dodawać treści, dlatego warto dołożyć do swojej strony bloga. To na pewno przybliży Cię do swoich klientów. Bloguj więc często i jak najwięcej. Co sprawia, że chce Ci się blogować? Co masz do zaprezentowania swoim odbiorcom? Jak zmonetyzujesz swojego bloga i co zrobisz, aby osiągnąć swoje cele w sieci? Jak możesz zbudować coś naprawdę solidnego?
Co do takich podstawowych aspektów blogowania, co oznacza: bloguj?
Cena tu nie gra roli, bo możesz używać darmowych możliwości np. Blogger. Nie musisz na początku nic wydawać. Ale musisz wiedzieć, że takie serwisy mają różne regulaminy i ograniczenia. Więc wybierz mądrze serwis do blogowania. Ja polecam coś na swoim, czyli domena (koszt 12 zł na początek) i własny hosting (od kilku złotych miesięcznie). Do tego WordPress (darmowy). Na początek to jest aż nadto, ale wydasz 100 złotych rocznie i możesz sprawdzić po roku, czy się do tego nadajesz. Więc nie wiem, na co czekasz! Działaj każdego dnia, aby osiągnąć sukces w blogowaniu! Na pewno będzie na początku ciężko, ale nie ma co się poddawać! Zacznij działać skutecznie i rozwijaj siebie, jako blogera! To nie jest duży wydatek na początku, więc zacznij to robić dobrze!
– jeżeli nie znasz się ani na programowaniu, ani na projektowaniu stron, to też nie ma problemu. Stworzenie bloga jest bardzo intuicyjne. To samo z wyglądem bloga. Są tysiące motywów do Twojego bloga, więc jest z czego wybierać i na pewno wybierzesz coś, co Ci pasuje. Jest wiele wtyczek i motywów (nawet darmowych). Wystarczy poszukać czegoś dla siebie i zainstalować i skonfigurować. Wszystko poprzez kilka kliknięć i już. WordPress wcale nie jest trudny, ale trzeba poznać trochę technicznych rzeczy. I tyle! To nie jest takie trudne, jakby się wydawało. Więc nie dawaj się wymówką, że nie umiesz czegoś skonfigurować. Wszystkiego da się nauczyć!
O czym warto poznać na starcie blogowania?
Bloguj na tematy, które Cię interesują. Może to być także blog o Twoich produktach czy usługach. Pamiętaj, że blog jest widziany przez wszystkich, więc nie dodawaj tam czegoś, czego nie chciałbyś sam czytać. Ja bloguję przede wszystkim o marketingu. Co Ciebie interesuje? O czym chciałbyś pisać na swoim blogu? Zastanów się nad tym dobrze! Jakie tematy Cię interesują i czym chciałbyś się zajmować? Na pewno masz coś takiego, co sprawi, że będzie Ci się blogowało skutecznie? Na pewno masz taki temat, więc do dzieła! Jak bardzo i jak regularnie będziesz dzielił się swoją wiedzą? Czym podzielisz się ze swoimi czytelnikami?
Staraj się, aby Twoje treści były „user friendly” (przyjazne użytkownikowi). Staraj się, aby to, co piszesz, czytało się dobrze. To się kłania SEO, czyli pozycjonowanie i UX. Poczytaj o tym trochę i optymalizuj swoją stronę. To już są bardziej zaawansowane treści, więc daj sobie czas na naukę SEO czy innych technicznych dziedzin blogowania. To już trudniejsze rzeczy i trzeba wiele rzeczy u siebie testować, ale się nie poddawaj! W końcu osiągniesz swoje cele i będziesz się cieszył ze swojego bloga!
Przeglądaj blogi ludzi z Twojej branży. Zobacz, co u nich działa najlepiej i staraj się to wypróbować na swoim blogu. To także jest ważne, aby podglądać konkurencję i jej działania. Jak Ty możesz być lepszy od innych? Warto obserwować swoje konkurencje. Sprawdzać, co robią, aby osiągnąć sukces w Twojej branży. Możesz obserwować konkurencję, ale nie porównuj się do niej. Spraw, aby Twój blog był unikalny! Aby dawał on Ci radość z jego prowadzenia.
Co jeszcze warto wiedzieć w blogowaniu?
Na czym się skupić w procesie blogowania, by pracowało Ci się lepiej?
Jakiego bloga Ty zbudujesz? Jak osiągniesz swoje cele online? Czy Twój blog prezentuje sobą wysoką jakość? Czy działasz aktywnie, by zrealizować cele, które wyznaczyłeś sobie w przestrzeni wirtualnej? Pytanie kluczowe: czy blogowanie jest obecne w Twoim grafiku, czy też zrezygnujesz z tej formy obecności w sieci? Co przyciągnie do Twojego bloga innych ludzi? Co sprawi, że będzie się go chętnie czytało? Pisz pasją i zainteresowaniem. To ciężkie, ale sobie poradzisz i osiągniesz swoje cele!
Blog to bardzo efektywne narzędzie marketingowe. W prosty sposób możesz tam wypromować swój produkt czy pozyskać nowych klientów. Blog to także platforma, gdzie możesz kontaktować się z nowymi klientami i odpowiadać na ich pytania. Blog to także zwiększanie rankingu Twojej strony WWW, gdy często aktualizujesz tam nowe informacje.
Jak widzisz, blog ma wiele przydatnych funkcji, a jego założenia jest zupełnie proste i darmowe jeśli zrobisz to sam. Jeżeli nie masz teraz nic do roboty, to po prostu odpal przeglądarkę i załóż swojego bloga! To wcale nie jest takie trudne, trzeba tylko chcieć.
A Ty jak promujesz swojego bloga? Masz już takiego czy planujesz założyć? O czym on będzie? Co będziesz promować? Bloguj jak najwięcej i stań się super blogerem!
Napisz w komentarzu poniżej.
Jak Ty blogujesz? Jakie masz w tym osiągnięcia?