Błędy w marketingu. Jakich nie popełniać i czego się trzymać?

Jakie najczęściej popełniamy błędy w marketingu, które spowalniają rozwój Twojego przedsiębiorstwa? Jest ich wiele. Ja spróbuję przedstawić ich kilka. Zapraszam do czytania!

Co warto wiedzieć o marketingu i jakich błędów przestrzegać? Co zrobić, aby osiągnąć swoje cele marketingowe? Co zmienisz w swojej działalności, aby mieć pierwsze sukcesy na swoim koncie? Zastanów się, czy nie popełniasz tych błędów! Marketing to ważna część każdego biznesu, więc warto go znać i stosować! Jak możesz zdobyć lepszych klientów i co możesz zrobić, aby osiągnąć sukces? Czym Ty możesz się wyróżnić w marketingu? W promocji trzeba być kreatywnym i dobrze znać swoją niszę! Jesteś na to gotowy? Nie popełniaj tych błędów, co przedstawiam poniżej!

Jakie są podstawowe błędy w marketingu?

Źle dobrany rynek. Czyli to, co popełnia wiele osób. Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę. Źle dobrany rynek nie pozwoli Ci po prostu na rozwój. Będziesz się męczyć, pisząc oferty do źle dobranego rynku. Musisz wiedzieć, więc do kogo kierujesz swoje produkty czy usługi i to dokładnie. Musisz wiedzieć wszystko o swojej branży. Znajdź problemy tego rynku i je rozwiąż. Poznaj dokładnie, czego klienci oczekują od Ciebie. Zastanów się dobrze czy kierujesz swoją ofertę do dobrej grupy ludzi. Zastanów się, jakie potrzeby mają Twoi klienci? Co możesz zmienić dla swoich klientów? Dostosuj swoją ofertę do oczekiwań klientów! Obserwuj ciągle nisze i rób ankiety, aby poznać swoich klientów jak najlepiej!

Słabe cele, które nie motywują. Mając swój biznes, powinieneś wiedzieć, co kieruje Twoimi poczynaniami. Inaczej szybko się wypalisz i Twoja praca stanie się nudna. Poznaj swoje cele, które chcesz osiągnąć w swoje firmie. Takie szczere powiedzenie sobie co Cię motywuje, daje naprawdę kopa. Bez celu jest nudno i motywacja jest mniejsza. To motywacja napędza każdego człowieka. Powinieneś ja znaleźć w Twoim biznesie. Wiesz, do czego zmierzasz? Co masz dla swoich klientów wartościowego? Wiesz, dokąd zmierzasz? Jakie Ty masz cele biznesowe i co chcesz osiągnąć online?

Brak unikalnej propozycji sprzedaży (USP – unique selling proposition). Powinieneś mieć taka unikalną ofertę, która będzie Cię wyróżniała spośród innych przedsiębiorstw. Znajdź w swojej firmie to coś, co jest inne niż u innych. Każda firma powinna mieć takie USP. To naprawdę pomaga w rozwoju firmy. Pomyśl i zapisz wszystko, co wyróżnia Cię od innych. Usiądź nad kartką i pomyśl tak szczerze. Ile tego jest? Mało, dużo? Oby tego było jak najwięcej, żeby Twoja firma się rozwijała. Masz swoje USP i wiesz, do czego dążysz online!

Zła optymalizacja. Jeżeli masz stronę internetową, to powinieneś ją pozycjonować na frazy, które Cię interesują. Internetowe dojście do klienta jest też bardzo ważne. W Internecie masz ogrom klientów do znalezienia i warto także zająć się internetowymi aspektami biznesu. Optymalizuj stronę pod wyszukiwarki, bo się to opłaca. Warto zlecić to jeżeli się na tym nie znasz.

Źle dobrana grupa docelowa. Powinieneś widzieć wszystko o klientach. Aby się o nich coś dowiedzieć, możesz przeprowadzić na przykład ankietę. Dowiedz się w różny sposób, kim jest Twój klient. Ile ma lat, ile zarabia, gdzie mieszka, co jest dla niego ważne, czy ma rodzinę, co robi w wolnym czasie. Na początku na pewno będzie to trudne do znalezienia, ale wraz z rozwojem firmy na pewno będziesz widział, kim są klienci i na co zwracają uwagę. Warto wiedzieć kim są Twoi klienci, aby lepiej dopasować do nich ofertę.

Brak kreatywności. Testuj swoje pomysły. Nie bój się wdrażać w firmie nowych rozwiązań. Kreatywność to najlepsza rzecz, jaką dostaliśmy. Nie bój się być pomysłowy i kreatywny. Zapisuj różne pomysły na kartkach czy w notatniku zaraz po wpadnięciu na pomysł. Bo sam wiem, że jeżeli nie zapiszę natychmiast tego co wymyśliłem to zaraz zapomnę. I tak się zdarza, że nie napisze niczego i potem to ucieka i nie przypominam sobie tego później. Bądź więc kreatywny i nie poddawaj się szybko. Super pomysły przychodzą często w różnych momentach i warto mieć coś do notatek czy to telefon, czy mały notatnik.

Potrzeba dużych pieniędzy do tego. To chyba najgorszy strzał w stopę, jaki możesz sobie zafundować. Zawsze da się coś zrobić taniej lub lepiej. Nie zawsze potrzeba dużych pieniędzy. Nie neguj każdego pomysłu, bo jest za drogi. Czasem dobre pomysły są tanie i nie wymagają dużych nakładów pieniędzy. Może mała inwestycja okaże się marketingowym strzałem w dziesiątkę? Próbuj nowych rzeczy i testuj ciekawe pomysły.

Brak gromadzenia opinii klientów. Musisz wiedzieć, czy produkt, czy usługa ma dobrą lub złą opinię. Powinieneś wiedzieć, dlaczego dany produkt się sprzedaje lub nie. Zbieranie opinii pomaga w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Wiedząc, co robisz dobrze a co źle, to jest to skarb, który musisz odkopać! Nie myśl, że wszystko w Twojej firmie dział super. Zawsze jest coś do poprawy. Zawsze można coś zrobić lepiej. Staraj się zdobywać opinie także po to, aby mieć dowód społeczny dla innych klientów, czy warto u Ciebie kupować. Opinie innych ludzi na temat Twoich produktów są bezcenne!

Nie musisz być pierwszy. Wiele osób mówi, że musisz być we wszystkim pierwszy, żeby zdobyć rynek. To nieprawda! Pierwszy nie znaczy lepszy! Możesz przecież coś robić w późniejszym terminie a robić to lepiej lub taniej. Nie ważne jest, kto jest pierwszy. Jakie są inne błędy w marketingu?

Testuj, co się da. Wiele osób nie testuje niczego, a potem mówi, że coś nie działa. Każdy pomysł, nawet ten zaczerpnięty od innych trzeba przetestować u siebie. Niekoniecznie wszystko Twojej firmie musi działać tak samo jak u konkurencji. Wszystko wymaga testowania. Nie możesz na głupiego robić to co konkurencja, tylko dlatego, że ona tak robi. To duży błąd i musisz go unikać zawsze. Nie ma to jak  robić coś, co nie przynosi efektów.

Ustalaj priorytety działania. Nie rób wszystkiego w jednym czasie. Takie działanie nie ma sensu. Musisz po prostu wiedzieć, co w Twojej firmie jest  w danym czasie najważniejsze. Powinieneś wiedzieć, co masz robić najpierw a na czym skupić się potem. Robienie kilku rzeczy naraz nie przynosi efektów. Sam tak często robię, a potem mam tyle do roboty, że nie jestem w stanie zrobić wszystkiego w ciągu dnia. Posiadaj 2-3 projekty promocji i ich się trzymaj. Gdy je zakończysz, to rozpocznij nowe. Nigdy nie rób wszystkiego na raz, bo się pogubisz i nic nie zrobisz, mając tyle na głowie.

Złe kopiowanie innych. Nie rób wszystkiego to, co konkurencja. Nie każda rzecz, która działa u innych, musi działać u Ciebie. Każdy pomysł konkurencji trzeba najpierw przetestować na małej grupie osób i sprawdzić, czy działa. Nie kopiuj i nie rób czegoś, tylko dlatego, że robi to inne przedsiębiorstwo. Pamiętaj o tym. Nie co tracić pieniędzy na coś nie działa?

Zła oferta. Bez dobrej oferty nie warto wchodzić do danej niszy. Wszystko musi być dobrze zaplanowane. Oferta ma być świetna i tyle. Postaraj się dobrze ofertę przetestować.

Treści. Twoje treści nie mogą być byle jakie. Nie możesz dodawać byle czego i kopiować tekstów z AI. To mają być Twoje przemyślenia i Twoje działania, aby osiągnąć sukces online. Jak przyciągniesz uwagę odbiorców? Jak zbudujesz zaufanie i autorytet, które jest tak potrzebny w tych czasach? Niskiej jakości treści to błąd wielu ebzinesów, czy Ty zaliczasz się do nich? Na pewno treści mają być bez błędów i nie mogę być z błędami! Byle jakoś nie przechodzi!

Na pewno musisz mieć swoje miejsce w Internecie. Blog jest fajnym sposobem na marketing. Na pewno musisz się dostosować do zmian w swojej niszy i dopasować do nich marketing! To da Ci lekką przewagę! Bądź otwarty na nowości w niszy i nie poddawaj się w swoim marketingu!

Masz coś do dodania? Napisz w komentarzu? Jakie widzisz błędy w marketingu?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jakie błędy popełniasz?

Scroll to top