Jakie według mnie są błędy komunikacji nie tylko w Internecie, ale i poza nim?
Wiele z nas komunikuje się różnie. Jeden ma wrodzoną umiejętność komunikacji, a drugi się z tym męczy, jak ja. Co Ty robisz, aby budować komunikację ze swoimi klientami? Co sprawia, że masz wyniki w budowie relacji z innymi?
Jakie są błędy komunikacji?
Czy u Ciebie komunikacji leży, czy jest na dobrym poziomie?
Założenia z góry.
Najgorsze są założenia, że rozmowa od początku nie będzie się kleiła. To duży błąd, bo każdą rozmowę można zmienić na interesującą. Trzeba tylko to umieć zrobić (co często jest bardzo trudne). Sam się uczę komunikacji z innymi ludźmi i jest to z pewnych powodów bardzo trudne dla mnie. Ale nie można z góry zakładać, że będzie źle. Jakoś trzeba się tego nauczyć i tyle. Postaraj się uczyć dobrej komunikacji marketingowej i tej zwykłej z ludźmi wokół siebie. Warto nad tym pracować i ciągle poszerzać swoje kompetencje w tej dziedzinie. Do roboty i nie poddawaj się! Naucz się dobrze poznawać klienta i jego potrzeby. Nie zakładaj z góry, że będzie nie za dobrze. Myśl pozytywnie i twórz pozytywne wezwania klienta do akcji. To nie jest łatwe do zrobienia, ale trzeba się tego nauczyć.
Słaba elastyczność.
Czasem coś się tam nie klei, mimo że starasz się dobrze prowadzić rozmowę. Musisz być elastyczny i zacząć zadawać otwarte pytania, a nie tylko takie z odpowiedzią: tak/nie. Wtedy rozmowa się klei i masz jakieś możliwości rozwoju danej rozmowy. Musisz się postarać, a nie, że samo się zrobi i tak dalej. Musisz dopasować rozmowę z klientem do jego potrzeb. Jakie widzisz bóle swojego klienta? W czym możesz mu pomóc? Jakie możesz przekazać mu rozwiązania? Jakie Ty chcesz mieć wyniki komunikacji z niszą? Jakie widzisz już błędy komunikacji?
Język.
Jak będziesz mówić ciężkim językiem czy jakimś specjalistycznym, to będzie Ci ciężko rozmawiać na przykład z początkującym. Dlatego trzeba dopasować język do danego człowieka lub grupy ludzi. Musisz mieć to na uwadzę, że nie możesz się popisywać, że znasz trudne słowa, bo wtedy rozmowa na pewno nie będzie dobra. Dopasuj język do danej osoby lub grupy osób. Nie warto chwalić się językiem! Ma być zawsze prosto i zrozumiale dla każdego!
Brak słuchania.
Gdy nie słuchasz, to jest to wyczuwalne. Odpowiadasz byle jak i nie masz żadnej kontroli nad tym, co mówisz. To jest jeden z błędów, jakie popełniamy w rozmowach. Jak można nie słuchać? Jak nie chce Ci się gadać, to po co zaczynasz rozmowę? Szkoda Twojego czasu i czasu rozmówcy. Musisz słuchać i tyle, gdy tego nie robisz, to popełniasz błąd i to duży błąd! Jak Ty słuchasz swoich klientów? Co chcesz dla nich zrobić? Jakie widzisz wyzwania w ich życiu? Jak możesz im pomóc?
Przeszkadzanie.
Zwłaszcza gdy jest to rozmowa w grupie. To jest po prostu niegrzeczne i tyle. Jak można wtrącać się w rozmowę innych ludzi? Gdy skończą, to możesz rozwijać komunikację. Ale tylko wtedy lub gdy zostaniesz o coś zapytany. W innych przypadkach nie ma sensu się odzywać i przeszkadzać innym. Wiele osób lubi się wtrącać, gdy ktoś coś mówi. Unikaj tego. Nie ma sensu pokazywać, że Ty jesteś najważniejszy. Klient jest ważny, gdy z nim rozmawiasz! Ty masz słuchać i rozwijać odpowiednią komunikację. Od tego jesteś, aby słuchać w e-biznesie, a nie kombinować!
Jakie według Ciebie są inne błędy komunikacji?
Jakie Ty popełniasz błędy?