Błędy ecommerce, jakich rzeczy warto unikać w ebiznesie?

Jakie błędy ecommerce popełnia wielu początkujących i zaawansowanych właścicieli sklepów internetowych?

Słaba obsługa klienta.

To błąd wielu sprzedawców! Musisz zapewnić odpowiednią obsługę przed – i po sprzedażową. Każdy konsultant ma być wyuczony w danym temacie i odpowiednio obsługiwać klientów, czy to telefonicznie czy mailowo czy na czacie. Widzisz ile jest metod obsługi klientów? Warto inwestować w swoich pracowników. Inwestować w relację. Tylko wtedy zbudujesz silną markę w internecie i zdobędziesz pozycję w danej niszy. Pracuj nad swoją obsługą i pokaż, że wiesz co robisz i że masz kompetencję, aby sprzedawać dobre rozwiązania.

Długa rejestracja.

To także kłopot coraz mniejszej ilości sklepów, ale czasem się zdarza. Do wypełnienia ma być określona liczba rubryk i tyle. Najlepiej gdyby można było kupić coś bez rejestracji. Wtedy jest super. Zrób to i w swoim sklepie. Wdrażaj wszystko co przyspieszy proces rejestracji.

Brak SEO.

Każdy sklep w dzisiejszych czasach powinien się pozycjonować w wyszukiwarce. Warto w to zainwestować,bo konkurencja nie śpi. Ceny zależą od branży i innych sklepów, które się pozycjonują. Zobacz czy dla Ciebie będzie warto… Możesz to robić samemu lub komuś zlecić. Nie będzie to łatwe, bo to dość zaawansowany temat, jeśli chce się to robić sam. Ale wszystko jest do nauczenia. Zastanów się, czy stać Cię na to. To jest też kosztowne.

Za dużo pop-up.

Są takie sklepy, które przesadzają z wyskakującymi okienkami. Nie ważne co robisz, staraj się to robić z rozwagą i nie dodawaj ciągle nowych rzeczy. Jedno okienko wystarczy. Ja nie lubię okienek, ale czy są one skuteczne? To zależy! Wszystko jest do przetestowania, więc nie ma co się zastanawiać. Albo to wdrażasz i działa, albo nie. Sprawdź!

Brak dobrych opisów produktów.

Muszą być dobrze opisane i pokazane. Bez tego jak chcesz dobrze sprzedawać? No właśnie… Trzeba dobrze opisać produkt i zająć się swoją ofertą. Warto mieć unikalne opisy w branży i nie robić, tego co reszta. Wszystko wymaga czasu i pracy, ale myślę, że będzie warto! Unikalne opisy są ważne, bo tak możesz się wyróżnić. Pokazać, że znasz się na temacie.

Brak obecności w mediach społecznościowych.

Warto budować relację w tych mediach, warto także blogować. Tak buduje się relację i społeczność wokół Twojej marki. Staraj się być wszędzie tam, gdzie są Twoi klienci. Warto też po czasie się reklamować i poszerzać swoją grupę odbiorców. To też są koszty, ale warto mieć na to budżet. Jak widzisz, sklep to nie tylko wdrożenie systemu, ale i reklama i promocja swoich produktów. Musisz i na to mieć jakieś środki. Zastanów się, czy warto…

Dziwna nawigacja.

Są takie sklepy, gdzie wygląd albo odstrasza, albo jest tak nowoczesny, że nie wiadomo gdzie klikać itp. Warto zrobić coś na czasie, ale z rozwagą. Pewne rzeczy trzeba zostawić na przykład w nawigacji. Wiele rzeczy się zmienia wyglądach sklepów. Trzeba być nowoczesnym, ale nie wymyślać za dużo. Jak coś działa, to zostaw to!

Kontakt.

Musisz mieć dane kontaktowe i firmowe na swojej stronie, aby budować wiarygodność i zaufanie. Staraj się podać pełne dane i niczego nie ukrywać. To częste błędy ecommerce!

Szybkość strony.

Warto, aby strona szybko się ładowała i nie ma się co tu rozpisywać. Wybierz dobry hosting.

Szybkie płatności.

Warto jest je mieć w swoim sklepie. Wygodne i szybkie płatności to chyba w dzisiejszych czasach to podstawa. Zastanów się nad nimi w sklepie. Wiele sklepów nie ma takiej możliwości.

Jakie są inne błędy ecommerce?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy6 kwietnia 2017

    Jakie błędy Ty widzisz u innych?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top