Analiza SWOT, czyli co takiego możesz u siebie ulepszyć?

Analiza SWOT jest ważna… jak dobrze analizować swoją niszę i swoje działania online?

Analiza SWOT pozwala Ci zminimalizować słabości Twojej firmy i zmaksymalizować jej dobre strony. Pozwala na analizę swoich działań w Internecie, czy w życiu prywatnym oraz zawodowym. Zobacz, ile możesz zyskać, dzięki dobrej analizie!

Podstawowa analiza SWOT

Możesz zrobić taką analizę podczas jakiejś sesji brainstromingu (burzy mózgów) wraz ze swoimi współpracownikami lub samemu. Możesz podzielić kartkę na 4 części:

Strengths (Mocne strony)

Weaknesses (Słabe strony)

Opportunities (Możliwości)

Threats (Zagrożenia)

Kolejnym krokiem jest wypełnianie niszy! Nie ma chyba nic prostszego. Nie bagatelizuj i nie omijaj tego ćwiczenia! Ćwiczenie to jest bardzo pomocne i można się dużo dowiedzieć o swoim biznesie jak i biznesach Twojej konkurencji… Zacznij to ćwiczenie na spokojnie.

Mocne strony

Wypisz wszystko, co Twoja firma robi dobrze lub bardzo dobrze. Co może Cię wyróżniać na tle konkurencji? Jakie zalety ma Twój biznes, których nie mają inne firmy? Co masz u siebie, czego nie ma konkurencja? Co takiego masz w sobie, że klienci przychodzą do Ciebie, a nie do konkurencji? Czym możesz się wykazać w danej niszy? Jakimi produktami możesz się wyróżnić? Co możesz zrobić lepiej? Jak możesz pokazać, że jesteś lepszy? Co doceniają klienci? Co możesz jeszcze zaoferować ludziom? Jaką wartość dać i co poprawić w życiu klientów? Zastanów się dobrze nad tymi pytaniami! Ciągle zadawaj sobie kolejne, by lepiej poznać swój e-biznes. Co potrafisz dobrze zrobić? Jak będziesz działać w Internecie, by zdobyć przewagę konkurencyjną?

Słabe strony

Wypisujesz wszystko, z czym się zmagasz w firmie. Na co narzekają klienci? Jakich potrzeb nie zaspokajają Twoje produkty czy usługi? Co można by poprawić, by wszystko funkcjonowało sprawniej? Jakie konkretne modyfikacje należy wprowadzić ?

Które zadania się nie sprawdzają? Jakie działania nie przynoszą rezultatów w Twojej firmie? Co nie działa u innych? Co należy zmienić, by mieć więcej efektów? Jakie rzeczy nie działają? Co warto poprawić w Twojej działalności? Widzisz jakieś słabe strony, które nie pozwalają Ci się rozwijać? Jakie działania powodują, że się nie rozwijasz? Jakie widzisz przeszkody i blokady na swojej drodze?

Możliwości

W jakich obszarach nie wykorzystujesz swoich możliwości? Spróbuj te możliwości z czasem zamienić w zalety swojej firmy. Widzisz perspektywy? Jakie opcje są dostępne teraz i jakie informacje są kluczowe? Jakie regulaminy powinno się ustanowić w firmie i które strategie wymagają sprawdzenia? Jak wdrożysz nowości w swoim biznesie? Co robi konkurencja, a co Ty możesz zrobić lepiej? Co warto jeszcze zrobić, by każdy klient był zadowolony? Jakie masz cele i marzenia? Do czego dążysz każdego dnia i czy działasz skutecznie?

Zagrożenia

Pomyśl, co może zniszczyć Twój biznes? Może konkurencja będzie silniejsza? Jakie masz ogólne problemy, z którymi się borykasz? Co sprawia Ci najwięcej kłopotów i trosk? Zastanów się na chwilę nad tym! Co takiego sprawi, że Twój biznes nie ogarnie dobrej oferty? Musisz sobie to wszystko przemyśleć i pokonać te zagrożenia. Co może Ci przeszkodzić w osiągnięciu swoich marzeń?

Nie musisz robić analizy SWOT jedynie swojej firmie. To świetny sposób na analizę konkurencji. Pamiętaj o tym i zastosuj u każdego konkurenta. Pozwoli Ci to na lepsze poznanie rynku i może swoich klientów. Nie przepuść takiej szansy! Jakie widzisz szanse na sukces? Co możesz poprawić w swoim działaniu? Na pewno analiza SWOT pozwala lepiej poznać siebie i swoją działalność! Jakie masz potrzeby? Co masz do zmiany na lepsze? Dzięki takiej analizie wiesz, co działa, a co nie i co masz do poprawy! Jakie Ty widzisz zalety analizy SWOT?

A Ty? Zrobiłeś analizę SWOT swojej firmy? Do jakich wniosków doszedłeś? Jak analiza SWOT Ci może jeszcze pomóc?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty działasz z analizą SWOT?

Scroll to top