Zrozum niszę, czyli co zrobić, aby e-biznes był skuteczny?

Zrozum niszę, zrozum niszę… Ciągle to słyszysz, ale co to oznacza?

Jak bardzo rozumiesz ludzi z Twojej branży? Co robić, aby osiągnąć swoje cele i mieć coś do przekazania niszy? Czy łatwo jest poznać potrzeby i wyzwania klienta? Niestety nie zawsze klient mówi wprost, czego oczekuje od specjalisty, czyli Ciebie…

Zrozum niszę, w której działasz!

Co możesz zrobić, aby dobrze ogarnąć niszę, w której działasz?

Potrzeby klientów.

To pierwsze co możesz zrobić, aby dobrze poznać niszę. Bez poznania potrzeb jesteś w dupie, bo nie wiesz, jakie produkt stworzyć, jaką usługę dawać… Bez tego jest naprawdę ciężko! Czemu tak wiele osób tego nie rozumie? Dalej chcesz zgadywać i potem narzekać?

Zrozum, że sami klienci do Ciebie nie przyjdą! Dlatego poznaj dobrze potrzeby. Jak to możesz zrobić? Blog i media społecznościowe! Możesz udzielać się na forach czy innych grupach. Wszystko to pomaga w zrozumieniu niszy… ale wymaga to naprawdę sporo czasu i zaangażowania. Wiesz już, co masz robić? Masz pomysł na poznanie swojej grupy odbiorców? Co możesz zrobić, aby mieć wyniki w swojej branży?

Sama nisza.

Jaka ona jest? Jak chcesz ją zrozumieć? Dlaczego akurat ta nisza? Hmmm… to ciekawe pytanie, bo dla mnie jest to pasja i samo mi przychodzi wiele rzeczy i powolutku rozumiem niszę, w której się udzielam. Ale i tak nie jest to proste. A co dopiero jak ktoś bez wiedzy chce wbić w daną niszę!

Niestety jest to trudne, aby poznać dobrze niszę. Mówię DOBRZE! A nie, że zgadujesz, co inni chcą od Twojej działalności. Zrozum nisze to nie puste słowa, bo to jest konieczność! Dlaczego nie działasz w tym kierunku? Co Cię powstrzymuje przed tym? Chyba tylko brak czasu, pieniędzy czy najczęściej lenistwo! Jak możesz ogarnąć swoją niszę, aby mieć dobre wyniki sprzedażowe? Co wiesz o swojej niszy w sieci? Czego potrzebują Twoi potencjalni klienci?

Co oferujesz?

To też jest ważne, aby zrozumieć niszę. Co takiego oferujesz innym? Dlaczego akurat to? Co powoduje, że oferujesz daną rzecz? To ważne jest, aby poznać, czego oczekują klienci i jakie mają oczekiwania do produktu. Warto poznać dobrze swoich klientów i dawać im to, czego oczekują i czego potrzebują (co nie zawsze jest tym samym). Jak Twoja oferta może pomóc innym ludziom? Jaką wartość czy korzyść możesz przekazać, aby ludzi widzieli, że masz coś ciekawego do pokazania poprzez swoje produkty lub usługi? Zrozum niszę, w której działasz!

Jaką wartość dajesz?

WARTOŚĆ! To podstawa dobrego działania w e-biznesie. Ale prawdziwa wartość, a nie byle gówno, aby się sprzedało! Ile jesteś w stanie zrobić, aby osiągnąć sukces? Ile poświęcasz na to czasu? Co chcesz zrobić dla innych ludzi? Jakie potrzeby wypełnić? Ile możesz przekazać wartości swoim klientom? To nie zawsze będzie łatwe!

Jak budujesz relację?

Bo to podstawa, aby budować relację ze swoimi klientami. Co powoduje, że Cię lubią i kupują od Ciebie, a nie od innych? To właśnie relacja między Tobą a ludźmi to powoduje! Musisz budować relację w swoim życiu czy biznesie. To relację powodują, że masz efekty i ludzie Cię szanują. Jak ją budować? To ciężki i długotrwały proces, ale WARTO! Tylko trzeba działać i rozwijać się mimo przeciwności!

Zrozum w końcu swoją niszę i zacznij w niej działać skutecznie!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty rozumiesz niszę, w której działasz?

Scroll to top