Zarządzanie sobą w czasie nie zawsze jest łatwe. Co robić, aby lepiej zarządzać swoim czasem i mieć efekty pracy? Oto kilka porad na ten temat.
Jak Ty się rozwijasz? Co zrobisz, aby lepiej zarządzać sobą w czasie? Co możesz zyskać, dzięki pracy nad tym, by działać skuteczniej? Na pewno czeka Cię wiele pracy nad sobą!
Czym jest zarządzanie sobą w czasie?
Masz wiele do zmiany w swoim życiu, by lepiej i szybciej osiągnąć swoje cele?
Zejdź na ziemię.
Bo czasem po prostu nie da się pracować dobrze. Coś nam ciągle przeszkadza i nie ma możliwości pracy. Wtedy musisz znaleźć sobie dobre miejsce do pracy lub zmienić złe warunki. Zejdź na ziemię i zobacz, że nie każdy dzień jest taki sam i nie możesz działać tak samo każdego dnia. Na mnie wpływa też pogoda i czasem po prostu nie da się pracować i warto sobie odpuścić. Musisz zobaczyć, kiedy najlepiej Ci się pracuje! Zobacz kiedy masz najlepszą energię danego dnia. To nie jest proste samemu to wyłapać, ale zapisuj sobie co i ile robisz danego dnia? Może znajdziesz jakieś słabe punkty i będziesz je mógł naprawić?
Pomyśl, zanim zrobisz.
Zastanów się, czy to, co robisz w danej chwili, przybliża Cię do sukcesu? Czy jesteś produktywny w pracy? Czy działasz danego dnia według planu? Trzeba myśleć w pracy, a nie działać jak robot — bez namysłu. Wiele rzeczy robimy z automatu i czasem nie widzimy, że czasem siedzimy dłużej niż trzeba, na różnych portalach. Nad takimi rzeczami też trzeba się zastanowić.
Balans.
Między pracą a odpoczynkiem. Nie mieszaj jednego z drugim. U mnie jest z tym jeszcze kłopot, ale codziennie jest coraz lepiej. Warto dobrze poznać siebie samego i zobaczyć kiedy sobie robić przerwy. Wszystko wymaga balansu. Wtedy dobrze pracujesz i dobrze odpoczywasz. Trzeba wyznaczyć sobie czas na pracę i odpoczynek. Wiedzieć, kiedy możesz sobie odpuścić, a kiedy trzeba naprawdę się sprężyć i działać naprawdę na wysokich obrotach!
Relacja.
Jaką masz relację z samym sobą? Wiesz kiedy jesteś produktywny, a kiedy nie? Kiedy masz flow? Znasz dobrze siebie? Masz pojęcie, ile zależy od relacji z samym sobą i tego, jaką masz mentalność. Trzeba codziennie nad tym pracować. Wiem, wiem to ciężkie, ale naprawdę warto. Takie sprawdzenia tego, jak się działa, jest naprawdę ważne. Trzeba dobrze poznać siebie, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie dobre. Poznaj siebie i swoje nawyki. Co Ci pomaga, a co przeszkadza?
Priorytety.
Jakie masz priorytety działania? Co jest ważne, a co nie? Co warto robić z rana? Według mnie rzeczy najważniejsze, bo mózg jest wtedy jeszcze nieprzeciążony. Zobacz, jak jest u Ciebie… Ja jeszcze testuje to, jak pracować, ale trzeba wiedzieć, o jakich porach jesteś najbardziej produktywny? Kiedy działa Ci się najlepiej? Wiesz kiedy jesteś efektywny? Kiedy dobrze pracujesz? O której godzinie? Kiedy jesteś produktywny? To wszystko ma znaczenia w zarządzaniu sobą w czasie. Sprawdź to, czy zarządzanie sobą w czasie jest dla Ciebie ważne? Czy lubisz być naprawdę produktywny?
Co warto wiedzieć na temat zarządzania sobą w czasie? Czy zarządzanie sobą w czasie jest łatwe, czy trudne?
Jak Ty sobie radzisz z zarządzania czasem?