Co robić, aby zamykanie sprzedaży było do Ciebie łatwe i korzystne dla obu stron?
Nie jest łatwo sprzedawać coś w Internecie. Co możesz zrobić, aby osiągnąć cele sprzedaży? Jak zamykać sprzedaż i co robić, aby być dobrym sprzedawcą? Czy masz pomysł na swoje zamykanie sprzedaży?
Jak wygląda zamykanie sprzedaży?
- Dodaj pilność. Niech kupno dla Twojego klienta będzie pilne, bo inaczej może stracić na przykład bonus czy inne korzyści związane z pilnym zakupem. Nie może być to jednak byle gówno i byle co. Ma to być coś, co da klientowi korzyści i szybkie rozwiązanie problemu. Bez tego nie ma sensu wpychać ludziom produktu czy usługi. Bez tego będzie ciężej, ale nie będzie to jednak niemożliwe. Warto się nad tym zastanowić i naprawdę zobaczyć, jak dobre zamknięcie sprzedaży daje rezultaty. Jak to możesz wykorzystać u siebie? Co możesz zrobić, aby zakupy Twojego klienta były pilne? Jak u Ciebie wygląda zamykanie sprzedaży?
- Zapytaj o sprzedaż. Po prostu zapytaj klienta, czy chce coś kupić? To takie proste, a wiele sprzedawców tego nie robi. Nie pyta o to, aby klient coś kupił, tylko skupia się na swoim produkcie. To nie jest łatwe, gdy nie zna się dobrze danej niszy. Zastanów się nad tym, jak Ty możesz coś sprzedać swojej niszy? Jak Ty możesz zamknąć sprzedaż?
- Pokaż możliwości. Jakie korzyści daje Twój produkt/usługa? Jakie dajesz rozwiązania? Co warto wiedzieć o Twoim produkcie? Zastanów się, jakie możliwości są najważniejsze? Co warto pokazać klientowi? Pokaż te możliwości i korzyści! To jest dobry sposób na zamykanie sprzedaży. Możesz pokazać wartość i przez to sprzedać dany produkt lub usługę. Powodzenia!
- Ogranicz obiekcje. Może klient ma jakieś wątpliwości? Warto je może zlikwidować? Wejdź w skórę klienta i zobacz, co może być nie tak w czasie sprzedaży. Wymyśl różne alternatywy i rozwiązania do nich. To nie jest proste, zwłaszcza na początku, ale myślę, że warto się nad tym zastanowić. Gdy zrobisz to dobrze, to będzie Ci łatwiej zakończyć sprzedaż, bo klient będzie pewny zakupu, gdy zbijesz jego wątpliwości.
- Zrozum klienta. Czasem po prostu nie rozumie się klienta i nie można dostatecznie sprzedać mu produktu. Jak możesz go zachęcić do kupna? Może coś źle robisz i nie masz pojęcia co? To musisz zrozumieć klienta i jego potrzeby i dotrzeć do niego swoim produktem. Im lepiej znasz klienta, tym łatwiej jest Ci coś mu sprzedać! Jak Ty to zrobisz skutecznie?
- Emocje. Jakie emocje ma klient w czasie zakupu? Co zachęca go do kupna? Warto i nad tym się zastanowić. Jakie to dokładnie emocje? Co warto wiedzieć na temat emocji w czasie zakupu i w procesie sprzedaży? Wejdź znowu w skórę klienta i zobacz, czego on oczekuje i jakimi emocjami się napędza w procesie kupna. To rzecz, nad którą warto się zastanowić. Warto sprawdzić, jakie emocje wywołuje Twoja oferta. Jak możesz to wykorzystać?
- Poznaj konkurencję. Jak ona sprzedaje i zamyka sprzedaż? Co takiego robi, a czego nie robi? Może musisz po prostu zrobić coś lepiej czy inaczej. To wszystko jest do przetestowania. Poznaj inne marki w swojej niszy. Zobacz, jak oni sprzedają?
- Dźwignia. Co napędza do zakupu? Jaka to dźwignia daje Ci przewagę w sprzedaży? Jakie rzeczy decydują o tym, że klient kupuje?
- Dowiedz się, kiedy zamknąć sprzedaż. W którym momencie trzeba powiedzieć: „To już!”. To wymaga trochę wprawy i nie zawsze się to uda, ale warto to praktykować i poszerzać swoje umiejętności.
Jak Tobie wychodzi zamykanie sprzedaży?
Jak Ty zamykasz sprzedaż?
Dlaczego klient kupuje u Ciebie?