Czym jest Twoje marketingowe zadania? Co powinieneś robić jako marketingowiec?
Promocja swoich produktów może być ciekawa, ale trzeba poznać swoje marketingowe zadania. Trzeba wiedzieć, co zrobić, aby osiągnąć cele. Co jest według mnie ważne? Co warto wiedzieć o marketingu?
Odpowiednie marketingowe zadania, co to oznacza dla Ciebie?
Poznaj niszę.
To podstawowa rzecz, gdy chce się coś sprzedać. To poznanie niszy. Nie jest to zawsze proste, ale trzeba od tego zacząć. Co takiego potrzebuje dana nisza? Co warto o niej wiedzieć i jakie pytania zadać sobie, aby poznać ją dobrze? Jak chcesz się wyróżnić w niszy? Czym chcesz przekonać ludzi, aby zakupili u Ciebie, a nie u innych? Te pytania są bardzo ważne i nie można o nich zapominać. Nie można się poddawać, bo na początku każde poznanie niszy jest trudne. Musisz się bardzo postarać, aby Ty, jako marketingowiec dobrze zrobił swoją pracę. To wymaga wejścia głęboko w niszę, ale nie jest to niewykonalne. Dużo możesz dowiedzieć się poprzez dawanie z siebie 100%, gdy robi się coś w niszy. Jeśli ktoś Ci zleca, pomoc marketingową to zadawaj dużo pytań swojemu zleceniodawcy, bo on powinien, przynajmniej wiedzieć dużo więcej niż Ty. Trzeba się postarać i tyle… Ile możesz się dowiedzieć o danej branży? Co możesz zmienić w życiu innych osób, jeżeli dobrze wypromujesz daną ofertę?
Poznaj ludzi w niszy.
To jest również bardzo ważne! Ludzie w niszy są bardzo ważni i musisz znać ich bardzo dobrze. To tak samo jak z poznaniem niszy. Wszystko wymaga pracy nad swoim warsztatem i doświadczeniem. Wszystko wymaga głębokiego przemyślenia i wejścia w niszę. Wszystko wymaga pracy, ale jak chcesz pomagać ludziom, to musisz się postarać. Jakie problemy mają ludzie w niszy? Czego im brakuje? Ile wiesz o samych klientach w danej niszy? Wiesz prawie wszystko? Wiesz, co jest ważne i na co zwrócić uwagę? Co możesz przekazać ludziom, aby kupowali? To jest bardzo trudne na początku, bo wymaga dużo pracy. Na pewno nie będzie Ci lekko, ale nie ma co się poddawać. Trzeba dobrze poznać ludzi z niszy i zrobić wszystko, aby zbudować z nimi więź. Co Ty możesz zmienić w życiu tych ludzi, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe?
Poznaj produkt/usługę.
Jeśli produkt już jest na rynku, to musisz go poznać! Jak będziesz sprzedawać coś, czego nie poznałeś dogłębnie? Produkt lub usługa muszą być dobrze wypromowane, ale nie mogą być byle jakie… Nie możesz sprzedawać gówna i liczyć na wysoką sprzedaż. Produkt ma być super. Ma rozwiązywać problemy i dawać ludziom wartość. Aby produkt był dobrze stworzony, musisz dobrze poznać nisze i klientów. To wtedy jakoś łatwiej jest poznać potrzeby ludzi w niszy. Łatwiej jest pokazać, że dana marka jest ekspertem w niszy. Jeśli tworzysz dobre usługi to promocja i kampania marketingowa powinna być skuteczna. Ale nie jest to takie proste, jak piszę. Zobaczysz, gdy zaczniesz pomagać innym markom… Ja w tym dalej raczkuję, ale gdy wypromuje sam siebie, to będę w stanie robić to z innymi. Na wszystko przyjdzie czas. Mam go bardzo dużo, więc o czas się nie boję. Trzeba się promować i tyle. Zacząć dobrze działać i się nie poddawać. Ile Ty wiesz o danym produkcie? Masz jakiś pomysł na swoją promocję? Wiesz, co jest ważne dla Twoich klientów? Jakie rozwiążesz problemy i co zrobisz, aby inne osoby pokonały swoje wyzwania? Jest wiele problemów, które możesz rozwiązać, tylko trzeba działać dobrze marketingowo i wiedzieć dużo o swojej niszy!
Stwórz kampanię promocyjną.
Gdy masz już trzy wyżej wymienione rzeczy, to będzie Ci łatwo stworzyć odpowiednią kampanię produktową. Odpowiednią promocję swoich produktów lub usług. To jest dość trudne i wymaga pracy nad swoim warsztatem marketingowym, ale opłaca się robić dobre kampanie, aby wypromować produkt klienta. Warto nauczyć się robić to dobrze i za każdym razem testować coś nowego. Sprawdzać co działa, a co nie. Wszystko zależy do Twojej wiedzy i zaangażowania. Zacznij od siebie, od czegoś małego i nie poddawaj się za szybko, bo każdy kiedyś zaczynał. Jak Ty będziesz się rozwijał? Co zmienisz w swoim życiu, aby nauczyć się marketingu?
Jakie według Ciebie są Twoje marketingowe zadania? Co robisz, aby Twoje działania marketingowe miały sens? Co możesz zrobić, aby się wybić w Internecie? Ile masz wiedzy marketingowej, potrzebnej do osiągnięcia sukcesu? Sam marketing to nic! Trzeba umieć go wykorzystać i zmieniać coś w swojej działalności. Zastanów się nad tym, co możesz zrobić jako marketingowiec w danej niszy?
Co byś dodał do tego?