Twoja konkurencja raczej zawsze się pojawi. Obecnie chyba wszędzie jest jakaś konkurencja.
Dlaczego chcę o tym napisać? Bo ludzie lubią szybko kopiować działania innych i to jest OK, więc zawsze się ta konkurencja pojawi!
Twoja konkurencja działa!
Twoja konkurencja powinna dawać Ci motywację do działania. Powinieneś ją obserwować i sprawdzać co i niej działa, a co nie. Musisz dawać z siebie sto procent, aby stworzyć przewagę konkurencyjną. Aby pokazać, że jest się lepszym i że ma się lepsze rozwiązania od reszty! Ale to wcale nie jest takie proste! To wymaga działania i zaangażowania, aby wszystko dobrze działało. Nie będzie na pewno lekko, bo dzisiaj Twoja konkurencja nie śpi i trzeba być na czasie. Trzeba pokazać, że jest się lepszym, ale nie tylko ceną, ale jakością i innymi sprawami. Poprzez dawanie wartości i dawanie coraz więcej i więcej dla swojej niszy.
Niestety konkurencja będzie działać i Ty nie możesz jej zatrzymać, ale możesz ją ciągle obserwować i wyciągać wnioski. Niestety to wymaga pracy i trzeba się zabrać za siebie i swoją działalność. Musisz pokazać, że jesteś lepszy… Można się wykazać na wielu płaszczyznach:
- na jakości
- na rozwiązaniach
- na obsłudze klienta
- na wartości
- na szybkości
- na cenie
- i tak dalej
Jest tego dużo i można wymieniać i wymieniać…
Jak Ty chcesz się wyróżnić? Jak chcesz pokazać, że jesteś lepszy? Co chcesz przekazać swoją działalnością? Jak chcesz pokazać, że masz przewagę nad wszystkimi? To trudne pytania i ciężko na nie odpowiedzieć na początku, ale musisz sobie na nie odpowiedzieć. Każdego dnia szukaj możliwości. Każdego dnia działaj! Jaki masz pomysł na swoją markę? Co chcesz stworzyć w sieci?
Masz plan i cel działania? Jak chcesz pokazać, że jesteś lepszy? Blogujesz? Poznajesz niszę i ludzi w niej? Swoich przyszłych klientów? Masz ogarnięte, co chcesz robić w życiu? Jak chcesz pokazać, że jesteś po prostu lepszy lub w czymś inny? Zastanów się nad tym, jak chcesz się wyróżnić? Trzeba się wykazać w życiu i biznesie. W czym chcesz być innym od reszty? Możesz się wyróżnić tym, co napisałem wyżej. Możesz coś innego znaleźć. Wszystko zależy od tego jak działasz i jakie masz priorytety.
Twoja konkurencja nie śpi. Pamiętaj o tym, bo warto, jest się czymś wyróżnić w swoim marketingu. Zacznij od czegoś prostego i powoli ogarniaj bardziej zaawansowane sposoby na to, aby się wyróżnić ponad innych. Zacznij i z czasem to ogarniesz! Może nie będzie Ci lekko, ale jakoś sobie trzeba radzić i rozwijać swoją działalność!
Czym tym się wyróżniasz?