Chcesz, aby Twój biznes upadł? Nie wiesz dlaczego? Mam kilka pomysłów na ten temat!
Jakie Ty masz pomysły na „upadek” swojej działalności online? Co powoduje, że nie masz wyników i nie działa Twoja działalność tak, jakbyś chciał? Jaki Ty masz pomysł na swój marketing?
Co robić, aby Twój biznes upadł?
Masz coś do przekazania swojej niszy? Czego ona potrzebuje i jak to dostarczysz?
Brak delegowania.
Może na początku nie robiłeś tego i nie musisz, gdy biznes jest mały. Ale z czasem warto delegować pewne rzeczy innym pracownikom czy firmom. Wtedy rozwój będzie na pewno szybszy i daje Ci zyski. Jeśli tego nie robisz w dobrym momencie, to nie masz szans na rozwój i dobre wyniki w biznesie.
Gdy nie delegujesz, to masz wszystkiego za dużo w głowie. Za pewien czas wszystko się zjebie i nie będzie odwrotu, bo Ty chciałeś zrobić wszystko sam. Nie mówię jednak, że samemu się nie da, ale z czasem, gdy biznes urośnie, to działanie na tym polu jest bardzo ważne. Zobacz, ile korzyści ma delegowanie…
Spytaj się mentora czy kogoś poprzez mail, czy opłaciło się zlecać pewne rzeczy innym osobom. Na pewno jest to trudne i może wymagać pieniędzy, ale gdy biznes urośnie, to myślę, że będzie Cię na to stać. To wymaga pokazania, co dana osoba ma zrobić i jej zapłacić i potem ją testować czy robi to dobrze. Inaczej się nie da, ale gdy osoba będzie w tym dobra, to Twój biznes będzie bardziej produktywny i opłacalny. Zastanów się nad delegowaniem. I nie będzie płaczu, że Twój biznes upadł.
Spróbuj… bo inaczej biznes padnie!
Brak rozwoju, nie tylko siebie, ale i pracowników.
To duży błąd, że się nie szkolisz i nie szkolisz pracowników. Na brak nauki nie ma wymówek, bo jeśli uważasz, że wiesz wszystko, to nie masz szans w biznesie. Każdy biznes wymaga nauki i szkolenia się w danym temacie. Bo jak chcesz być lepszy i mieć efekty bez nauki? Czy to takie trudne kupić książkę i działać każdego dnia w kierunku dobrego biznesu?
No właśnie, to proste, ale zarazem nie łatwe, bo musisz przefiltrować każdą informację, przetestować i sprawdzić u siebie…
Ale właśnie wtedy biznes dobrze działa i są efekty, gdy się kombinuje i testuje różne rzeczy. O to chodzi w biznesie i marketingu, aby wszystko działało dobrze i skutecznie.
Gdy nie uczysz się, to nie masz efektów i tyle… Więc zacznij praktykować wiedzę!
Myślenie, że wiesz już wszystko.
To podobnie jak w braku rozwoju. Musisz się ciągle uczyć rzeczy ważnych w Twoim życiu i biznesie. Wszystko wymaga pracy i nauki, a wiele osób przestaje się uczyć i nie ma efektów i mówi, że biznes to zło i nie ma co się uczyć i koło się zamyka.
Nie warto być naiwnym, ja Ci mówię — działaj i nie zastanawiaj się nad niczym. Ucz się i każdego dnia bądź lepszą wersją siebie. Nie ma tak, że wiesz wszystko!
Nie planowałeś.
Planowanie… To jest ważne i warto to robić. Pisałem o tym setki razy, więc jak mnie znasz, to wiesz, o co chodzi w planowaniu. Nie musi być to plan na każdą godzinę, ale taki ogólny na początek wystarczy i jeśli go zrealizujesz, to daj sobie nagrodę — jakiś film czy serial lub książka. Może ciastko czy dobra kawa?
Daj sobie czas na plan, a potem na chwilę relaksu. Codzienny plan to klucz! Planuj także długoterminowo.
Byłeś perfekcyjny.
To także jest powód, dlaczego Twój biznes upadł. Jak sam mam z tym problem i nie zawsze się udaje to pokonać. No jest ciężko z perfekcyjnością. To naprawdę wymaga dużej pracy, aby nad tym zapanować według mnie, ale może kiedyś uda się to pokonać i wszystko będzie OKEJ.
Zastanów się, jak Ty możesz pokonać swój perfekcjonizm. Inaczej biznes upadnie czy Twój rozwój upadnie. Musisz stworzyć produkt, jak najlepiej umiesz, ale nie bądź perfekcyjny. To zabija!
Odkładanie na później.
To także jest wielki błąd w rozwoju. Sam się na tym łapie często, ale staram się dobrze motywować i każdego dnia być lepszym. Kiedyś się tego pozbędę… ale ciężko jest nie odkładać… Że jutro… Że potem… i tak dalej!
Jak jest u Ciebie? Jak sobie z tym radzisz? Napisz w komentarzu!
Brak zarządzania sobą w czasie.
Musisz dobrze zarządzać swoim czasem i tym jak działasz każdego dnia. Warto wypracować u siebie produktywność. Jeśli tego nie zrobisz, to Twój biznes upadnie. I tyle… może aż tyle… Musisz planować swój dzień i wykorzystać go na maksa!
Nie szukałeś nowych klientów i nie dbałeś o stałych klientów.
Warto też o tym wspomnieć, że warto się nad tym zastanowić i dawać z siebie dużo, aby utrzymać u siebie klienta. Jak idzie Ci w tym kierunku?
Jeżeli tego nie robisz to, jest to znak, że Twój biznes upadł.
Co byś do tego dodał? Co takiego warto jeszcze robić?
Na pewno nie chcesz, aby Twój ebiznes padł. Więc nie rób tego!