Twoim celem jest odpowiedź na pytania i problemy klienta.
To, że sobie zgadujesz, co chcesz robić online, nic nie znaczy. Musisz znaleźć odpowiedzi na problemy klienta i na jego pytania, co do zmiany zachowania klienta. To nie jest łatwe, ale można to zrobić dobrze i przez to mieć odpowiednie rozwiązania, czyli produkty.
Twoim celem jest odpowiedź na pytania i problemy klienta.
Musisz być zawsze przygotowany na pytania klienta i na jego problemy. Mając bloga: odpowiadaj na pytania. Udostępniając maila: odpowiadaj na problemy klienta. To nie jest łatwe zadanie, aby dobrze poznać niszę. Ciężko jest na starcie poznać całą niszę i jej wyzwania. To nie jest wykonalne, ale codziennie i coraz lepiej możesz poznawać problemy swoich odbiorców. Zastanów się, jak Ty to możesz zrobić dobrze i jakie przy tym tworzyć rozwiązania? Bądź profesjonalnym sprzedawcą rozwiązań! To na pewno ciężkie zadanie, ale nie ma co się poddawać. Na pewno czeka Cię wiele godzin czy dni, aby poznawać klientów, ale to się opłaci! Na pewno musisz się nauczyć komunikacji z klientami. A to nie dla każdego jest proste. Spróbuj zbudować naprawdę dobrą komunikację ze swoimi klientami! Jesteś na to gotowy?
Na pewno musisz nauczyć się słuchać swoich klientów. To jest podstawa, aby rozwiązać problemy klienta. Jak Ty rozumiesz swoich klientów? Jak możesz ich zrozumieć i przy tym zwiększać swoją sprzedaż? Zastanów się, co o Twojej marce mają do powiedzenia Twoi klienci? Posłuchaj, co mają o Tobie do powiedzenia? Nie oceniaj rozmowy z klientem. Wysłuchaj jego problemu i spróbuj szukać rozwiązań. Zadawaj dużo pytań i spróbuj zrozumieć to, co w głowie ma Twój klient. Jak bardzo rozumiesz swoich klientów? Spróbuj się zainteresować potrzebami swoim odbiorcom! Zastanów się, jak możesz komunikować się z ludźmi? Co możesz zmienić w ich życiu, dzięki swoim rozwiązaniom? Zbuduj relację z klientami. Zobacz, czego na co dzień potrzebują?
Jak Twoi klienci lubią się komunikować? Mail? Telefon? Czat? W których metodach chcesz być dobry? Zobacz, jak druga strona piszę maila? Czy jest on długi, czy krótki? Jak Ty wtedy odpowiesz? Krótko czy długo? Jak będziesz budować ten kontakt z drugą osobą? Dostosuj się do tej komunikacji drugiej osoby. Zobacz, co dla niej jest ważne? Na pewno wiele osób szuka szybkiej odpowiedzi. Ale czy mas zna tyle czasu? Nie mów, że odpowiesz w kilka godzin, jeśli nie dasz rady tego zrobić. Wiele osób będzie chciała odpowiedzi godzinę czy dwie. Każdy chciałby szybko odpowiedzieć, ale nie każdy ma do tego całą obsługę klienta. Zastanów się, jak Ty możesz nauczyć swoich klientów, że nie zawsze odpowiedź będzie szybka. Nie ma co się śpieszyć z odpowiedzią, jeśli musisz się zastanowić. Buduj zaufanie od swojej marki i bądź zawsze miły i profesjonalny. Odpowiadaj na te potrzeby klienta i naucz się tej komunikacji. Zwłaszcza gdy nie masz do tego całego wsparcia. Dostosuj się do klienta i do jego sposobu komunikacji.
Jesteś przygotowany na rozmowy z klientami? Wiesz, jak chcesz do tego podejść? Bądź skuteczny w swoich odpowiedziach i dawaj dużo wartości. Buduj to zaufanie i jakość relacji za każdym razem, aby zbudować sobie miłą bazę klientów, którzy są zadowoleni z Twoich usług.