Jak Twitter w firmie może Ci pomóc? Jak używać Twittera w firmie?
Zastanawiałeś się nad tym, co zrobić, aby Twoja firma na Twitterze miała obserwujących? Co warto wiedzieć o prowadzeniu profilu na Twitterze? Jakie zasady ja stosuje? Jakie Ty, może napisz o nich w komentarzu!
Jak powinien wyglądać Twitter w firmie?
Masz na to pomysł i wiesz, jakie masz cele prowadzenia profilu na Twitterze?
- Budowanie społeczności wokół brandu. To podstawa w każdym social media. Możesz dzięki nim budować super relację z klientami i potencjalnymi klientami. To wymaga jednak zaangażowania i pracy. Samo się nie zrobi. Po prostu zacznij to robić! Naprawdę z czasem jest to ważna rzecz w każdej firmie, aby mieć super profile w mediach społecznościowych. Staraj się budować markę jak najlepiej! Nie poddawaj się w tym! Może nie zawsze będzie się to udawało, ale dasz sobie radę!
- Badanie rynku. Możesz zobaczyć, co ludzie piszą. Jakie mają problemy? Co im przeszkadza? Co ich blokuje? Jakie możesz im dać rozwiązania? Jak możesz im pomóc? Dowiesz się bardzo dużo, po prostu pytając ludzi i obserwując ich. Zadawaj też pytania i dziel się wiedzą. To trudne, ale jakoś trzeba zacząć obserwować swoich potencjalnych klientów.
- Śledzenie konkurencji. Możesz zobaczyć, co robi konkurencja. Wszystko masz jak na tacy — wystarczy ich oglądać i modelować potrzebne zachowania i techniki. To proste narzędzie do śledzenia konkurencji. Warto obserwować to, co robi Twoja konkurencja. Zastanów się, jak Ty możesz rozwinąć się dzięki uwadze i obserwacji swojej konkurencji.
- Opinie i rekomendacje. Zbieraj je, pomagając innym ludziom. Dawaj też jakieś darmowe próbki swoich usług. Pokaż, że chcesz pomóc. Pokaż, że znasz się na rzeczy i masz kompetencję w danej niszy. Warto dzielić się wiedzą i tyle! Warto pokazać się z dobrej strony i że masz naprawdę wiele do powiedzenia w danym temacie.
- Testowanie. Testuj różne formy komunikacji. Śledź statystyki swojego profilu. To ogromna baza wiedzy! Naprawdę… Ile można się dowiedzieć! Poznasz zainteresowania i wiek i do tego skąd pochodzą ludzie. A dzięki temu, można dobrze dopasować produkt czy usługę do swoich obserwujących. Sprawdzaj swoje pomysły i zastanów się, jak możesz lepiej dotrzeć do klienta i lepiej budować skuteczną markę i społeczność!
- Aktualności firmowe. Możesz czasem dodawać coś z aktualności, ale to nie powinny być główne treści. Ludzi mało interesuje to, co dzieje się w firmie. Lepiej dzielić się wiedzą. Wiele osób tak robi, że dodaje mało i byle co i jest lipa z takiego twitterowania. Naprawdę szkoda męczyć klawiaturę takim gównem.
- Budowa ruchu. Zawsze ktoś wpadnie na profil, a potem na Twoją stronę podaną w profilu. Może na początku będzie tego mało, ale z czasem ludzie będą zaglądać na Twoją stronę. Warto dzielić się doświadczeniem i kierować ludzi na swoją stronę. Nie bój się dzielić wiedzą i pokaż, że masz coś do zaoferowania!
- Networking. Buduj z ludźmi kontakty i wspierajcie się nawzajem. To też ciekawy sposób na budowanie sieci kontaktów. Wypróbuj to u siebie. Pisz z ludźmi i pokaż, że chcesz pozytywów dla obu stron. Taka relacja jest najlepsza. Aby jedna i druga strona na tym zyskała! Zacznij naprawdę się rozwijać i pokaż, że Twitter w firmie nie musi być nudny!
Jak widzisz Twitter w firmie, może zdziałać bardzo dużo, zwłaszcza w tej internetowej.
Jak Ty wykorzystujesz Twittera?